Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که کاهش ارزش دلار موجب تقویت بازار شده و در عین حال خوش بینی اقتصادی و امید‌ها به اتخاذ اقدامات محرک اقتصادی بیشتر افزایش اشتها برای ریسک پذیری و رشد شاخص‌های بورس را به دنبال داشته قیمت طلا امروز شاهد نوسان محدودی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۰۱ درصد رشد به ۱۷۲۷ دلار و ۹۴ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت فلز زرد در معاملات آتی و برای تحویل در ماه اوت امروز با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۱۷۳۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به دلیل احتمال اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از سوی دولت‌ها شاخص‌های بورس در بازار‌های آسیایی امروز به تبعیت از رشد شاخص‌های بورس کشور‌های غربی در روز سه شنبه شاهد رشد بودند.

روز سه شنبه شاخص‌های بورس در آمریکا، اروپا و بازار‌های نوظهور به بالاترین رقم‌ها از اوایل ماه مارس رسیدند. تجار امیدوارند بانک مرکزی اروپا اقدامات محرک اقتصادی بیشتری را به اجرا بگذارد و در نشست روز پنجشنبه خود از یک بسته مالی حدودا ۵۰۰ میلیارد یورویی رونمایی کند.

بانک‌های مرکزی و دولت‌های جهان در ماه‌های اخیر و به منظور مقابله با تبعات ویروس کرونا بسته‌های محرک اقتصادی عظیمی را به اجرا گذاشته اند. طلا که معمولا به عنوان یک منبع سرمایه گذاری مطمئن جهت در امان ماندن از تبعات تورمی بسته‌های محرک اقتصادی به شمار می‌رود شاهد رشد قابل توجهی بوده است.

امروز ارزش دلار در برابر سایر ارز‌های رقیب شاهد ۰.۲ درصد کاهش بود و در نزدیکی پایین‌ترین رقم‌های بیش از ۲ ماه گذشته در نوسان بود. همین مسئله موجب ارزان‌تر شدن طلا برای سرمایه گذارانی شد که با ارز‌های غیردلاری خرید می‌کنند.

یک محقق ارشد ارتش آمریکا در حوزه تولید واکسن گفته انتظار می‌رود بخشی از جمعیت آمریکا تا پایان امسال انواعی از واکسن کرونا را دریافت کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت طلا بازار جهانی قیمت جهانی طلا ویروس کرونا پارسی خبر شاخص های بورس محرک اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • محرک جدید بورس
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار