Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@20:09:28 GMT

خط ریلی شمال در دست مطالعه است

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۵۲۹۹

ساعت24-رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: طرح خط و راه آهن ریلی در شمال کشور در دست مطالعه است.

محمدباقر نوبخت پس از ورود اولین هواپیمای فوکر ۱۰۰ به فرودگاه رامسر با اشاره به طرح احداث راه آهن شمال گفت: اجرای این خط ریلی در دست مطالعه بوده و با تأمین اعتبار مالی اجرا می‌شود.

وی همچنین درباره آزادراه تهران شمال نیز با اشاره به افتتاح قطعه اول آزادراه گفت: هدف دولت برنامه ریزی برای ساخت قطعه دوم آزادراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبخت همچنین با اشاره به ورود اولین هواپیمای فوکر ۱۰۰ به فرودگاه رامسر گفت: این فرودگاه ظرفیتی مناسب برای توسعه و تعامل با کشورهای همسایه ایجاد می‌کند.

باند جدید فرودگاه رامسر هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد و پس از ورود اولین هواپیمای ایرباس پس از گذشت ۵۲ سال، اولین هواپیمای فوکر نیز در آن فرود آمد.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محمد باقر نوبخت اولین هواپیمای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال

رنج‌روور اولین خودروی تمام برقی خود را در حال انجام تست در جایی در نزدیکی مدار قطب شمال به نمایش گذاشت. نمونه اولیه با طراحی تمام مشکی خود، وفادار به سبک نمادین برند خود، ظاهر شد و در عین حال کیفیت ساخت خود را به رخ کشید.

به گزارش روزیاتو، اولین آزمایش رنج‌روور برقی در دنیای واقعی به دنبال یک سال توسعه مجازی و اصلاح قطعات آن اتفاق افتاد؛ و حالا برای اولین بار رنج‌روور برقی را بدون هرگونه استتاری می‌بینیم.

لندروور ادعا می‌کند که خودرو جدیدش بی‌صداترین و پیشرفته‌ترین رنج‌رووری است که تاکنون ساخته است.

با این‌همه این خودروی جدید در ظاهر تفاوت زیادی با رنج‌روور‌های معمولی بنزینی که از سال ۲۰۲۲ در بازار هستند ندارد.

برنامه آزمایشی که برای این وسیله نقلیه در نظر گرفته شامل نمایش عملکرد قابل قبول در شدیدترین شرایط آب و هوایی است؛ از دمای منفی ۴۰ درجه در مدار قطب شمال تا دمای بالای ۵۰ درجه در بیابان‌های خاورمیانه.

جگوار لندرور (JLR) بر این باور است که رنج‌روور برقی راه را برای بهبود قابلیت پیشرانه‌های الکتریکی، بهینه‌سازی و سفر‌های لوکس باز خواهد کرد.

با این حال پیش از آنکه بتواند به فروش گذاشته شود باید از پس آزمون‌های دشوار برای ارزیابی از آن در دمای بسیار بالا یا بسیار پایین بربیاید.

اکنون آزمایش‌ها برای بهینه‌سازی پیشرانه روی دریاچه‌های یخ‌زده سوئد به پایان رسیده است.

یک نوآوری قابل‌توجه در رنج‌روور برقی سیستم کنترل کشش پیشرفته آن است که از تنظیمات سنتی متمایز است. این سیستم جدید مدیریت لغزش چرخ را به هر واحد کنترل محرک الکتریکی اختصاص می‌دهد و زمان واکنش گشتاور در هر چرخ را تا حد زیادی، از حدود ۱۰۰ میلی‌ثانیه به تنها یک میلی ثانیه، کاهش می‌دهد. موضوعی که باعث می‌شود عملکرد کم‌نظیری روی سطوح یخی یا لغزنده داشته باشد.

برد باتری آن چقدر است؟

شرکت خودروسازی بریتانیایی هنوز درباره بسیاری از جزئیات عملکرد رنج‌رور برقی اطلاعاتی منتشر نکرده است.

آنچه می‌دانیم این است که این خودرو از معماری شارژ ۸۰۰ واتی استفاده می‌کند که آن را با مواردی مانند پورشه تایکان یا شاسی‌بلند‌های EV۶ و EV۹ کیا همتا می‌سازد که ساز و کار شارژ فوق‌العاده سریعی دارند.

با توجه به معماری و اندازه بسته باتری، بسیاری انتظار دارند که رنج‌روور برقی بتواند با یک بار شارژ حدود ۶۴۵ کیلومتر را طی کند.

چقدر قیمت خواهد داشت؟

رنج روور برقی در بریتانیا در کارخانه Solihull این شرکت ساخته خواهد شد.

شرکت خودروسازی بریتانیایی لیست انتظار خودروی آینده خود را در ماه دسامبر گشود و ادعا کرد تا ماه فوریه بیش از ۱۶ هزار نفر نسبت به آن ابراز علاقه کردند.

با این حال تا زمانی که این خودرو به طور رسمی معرفی نشود، قیمت آن مشخص نخواهد بود.

با این حال، با توجه به اینکه رنج‌روور بنزینی در حال حاضر قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار پوند دارد، مدل تمام برقی آن می‌تواند نزدیک به ۱۵۰ هزار پوند قیمت داشته باشد.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا