Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:27:56 GMT

اعتمادسازی راهکاری موثر در کاهش اثرات مخرب کرونا است

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۵۴۰۷

اعتمادسازی راهکاری موثر در کاهش اثرات مخرب کرونا است

علی رمضانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت اگر بخواهد صادراتش محدود نشود بویژه در بخش محصولات کشاورزی باید اعتمادسازی کند اگر برای کشورهایی که کالای کشاورزی ما را وارد می‌کنند اعتمادسازی نشود در صادرات آن تاثیر مستقیم می‌گذارد و در نتیجه این مساله بر درآمد دولت هم اثرگذار است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کرونا یک پدیده بحران‌زا محسوب می‌شود گفت: بعد از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی، کرونا بزرگترین ضربه اقتصادی خواهد بود در این راستا بحران پیش‌بینی می‌شود ولی در آن حد نخواهد بود چون خود کشورها در بحث اقتصادی، امنیت بالایی دارند ولی درگیرشان صدردصد هست، اقتصاد جهانی در واقع دچار کاهش رشد اقتصادی شده و رشد اقتصادی کشورها محدود خواهد شد، پس در کوتاه مدت پدیده بحران‌زا محسوب می‌شود اما در بلندمدت این طور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  ادامه داد: در شرایط کرونا در واقع پیکی که با آن درگیر هستیم تا زمانی که واکسن یا داروی موثری بر آن ویروس شناخته نشود وجود خواهد داشت مهمترین پیشنهاد، استفاده از خدمات مجازی و کسب و کارهای اینترنتی است که افراد در واقع مراجعه حضوری کمتری داشته باشند که در پیشگیری از این بیماری موثر است.

حمایت دولت از افراد و مشاغل درگیر با کرونا ضروری است 

فوق لیسانس علوم اقتصاد و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: در بلند مدت دولت باید از مشاغلی و افرادی که مستقیم درگیر کرونا هستند حمایت کند که در این راستا دولت بحث‌های حمایتی پیش‌بینی کرده است به طوری که ۷۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته که براساس تولید ناخالص ملی رقم ناچیزی است.

وی افزود: این درحالی است که بر اساس تحقیقاتی که موسسه فیک انجام داده است مبالغی که کشورها برای جبران خسارات مشاغل بر اثر این بیماری در نظر گرفته‌اند به طور مثال در ژاپن ۳۰ درصد و کمترین آن در کشورهای حوزه خلیج فارس، عربستان با چهار درصد است اما در کشور ایران این رقم ۲ دهم تولید ناخالص ملی بوده که رقم ناچیزی است که بتواند در کوتاه مدت حتی آسیب‌های را کاهش بدهد و فقط مرهمی در شرایط فعلی است.

رمضانی یادآور شد: در کوتاه مدت ایران پس از کرونا از نظر اقتصادی متفاوت از ایران پیش از کرونا است اما در بلند مدت تاثیری ندارد، در کوتاه مدت هر کشوری متاثر از آن می‌شود اما اقتصاد ایران در دوران قبل از کرونا در شرایط تحریم قرار داشته و به این دلیل ممکن است تاثیر آن نسبت به کشورهای دیگر که یک دفعه درگیر شدند اثرات آن کمتر باشد اما در بلند مدت اقتصاد کشورها خودشان را با شرایط روز وفق خواهند داد.

کاهش رشد اقتصادی و بیکاری از تغییرات پایدار پساکرونا است

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: کاهش رشد اقتصادی و بیکاری از تغییرات اقتصادی پایدار در دوران پسا کرونا است که تبعات آن در کوتاه مدت و بلندمدت نشان داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در بحث بیکاری خیلی از مشاغل ممکن است بر اثر شیوع ویروس کرونا حذف شود یا درصد آن خیلی محدود شود و با ذهنیتی که برای مردم بوجود آمده مردم از خدمات این مشاغل کمتر استفاده خواهند کرد و در کوتاه مدت و بلند مدت اثر خود را با مقدار کمتری خواهد گذاشت و به تبع آن بیکاری کاهش می‌یابد.

رمضانی افزود: همچنین در بحث تورم در کوتاه مدت دچار رکود تورمی خواهیم شد یعنی حجم معاملات کاهش یافته اما تورم ۳۰ تا ۴۰ درصدی هم برای امسال پیش‌بینی شده است.

این مدرس دانشگاه در پاسخ به این پرسش که چه تمهیداتی برای زیست بهتر در ایران پس از کرونا پیشنهاد می‌شود تصریح کرد: در این ارتباط بحث‌ مسائل بهداشتی مطرح است که هر چه بتوانیم زودتر بیماری کرونا را پشت سر بگذاریم و کمتر درگیر آن شویم آثار اقتصادی کمتری به دولت تحمیل می‌شود.

وی یادآور شد: فرهنگ‌سازی مسائل بهداشتی اثرش در اقتصاد هم دیده می‌شود، دولت باید معافیت‌ها مالیاتی برای مشاغل درگیر کرونا در نظر بگیرد، کمک‌های حمایتی برای افراد و مشاغل درگیر، اعطای تسهیلات، پرداخت نقدی، خود دولت هم در بحث‌های استفاده از خدمات مجازی، بانکداری مجازی، خرید مجازی، باید زیر ساخت‌های اینترنتی را فراهم کند زیرا اکثر خدماتی که مردم دریافت می‌کنند دولتی است که اگر مردم کمتر مراجعه داشته باشند در پیشگیری از بیماری کرونا موثر است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» ماه دسامبر (آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد.

بروز بیماری کرونا در ایران اوایل اسفند پارسال اعلام شد و تاکنون ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۹۴۲ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا خراسان جنوبی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خراسان جنوبی صادرات غیر نفتی ویروس کرونا خراسان جنوبی صادرات غیر نفتی کوتاه مدت رشد اقتصادی ویروس کرونا بلند مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است و باید در این امر خطیر بیش از قبل تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان با تاکید بر اینکه مدیریت شهری مکلف به ارائه خدمات به شهروندان در شهر و ایجاد تعامل با رسانه‌ها برای ارائه بهتر این خدمات است، اظهار کرد: در حال حاضر با وجود بعضی از مسائلی که شهر با آن مواجه است، شاید نتوان به سرعت به نقطه مطلوب رسید، اما نقش رسانه‌ها ضمن مطالبه‌گری، ترویج امید و آگاهی‌سازی به شیوه‌ای درست است و مدیریت شهری نیز مکلف است تا به این مطالبه‌ها پاسخ دهد.

وی افزود: احصای مشکلات اصفهان باید در یک گفت‌وگوی جدی قرار گیرد تا بتوان به بررسی مشکلات آن پرداخت، چراکه دغدغه امروز مدیریت شهری علاوه‌بر اصفهان ستیزی، اصفهان گریزی است و رسانه‌ها به‌طور جدی باید برای رفع این مشکل با مسئولان شهری به گفت‌وگو بپردازند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: آب، هوا، محیط زیست و فرونشست از مشکلات فعلی این کلان‌شهر است، اما به جرئت می‌توان گفت، طی دو سال اخیر خدمات و اقدامات بسیاری از سوی مدیریت شهری برای رفع این مشکلات انجام شده است.

نادرالاصلی با بیان اینکه رسانه‌های اصفهان برای شهروندان آن‌گونه که باید به امیدآفرینی در شهر نپرداختند، افزود: نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است و باید در این امر خطیر بیش از قبل تلاش کنند.

کد خبر 747899

دیگر خبرها

  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • «امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت