Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام پانزده خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

امام خمینی (ره) بزرگمردی است که دین‌مداری بی‌نظیر وی در تاریخ جهان جلوه‌گر است. رهبری مقتدر که در پرتو تکیه بر ایمان، بنیانی نو از حکومتی اسلامی را پس از ائمه‌معصومین (ع) پی‌ریزی کرد و با تاسی از آموزه‌های دینی و اقتداری مثال زدنی، به ملت ایران هویت تازه‌ای بخشید و گرد خود فراموشی را از چهره آنان زدود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وسعت و گستره‌ی نهضت عظیم امام خمینی(ره)، موجب گسترش اندیشه‌ی متعالی وی و تعمیق حرکت‌های ملت‌های مسلمان جهان شده و موج این حرکت‌ها بیش از چهار دهه است که امتداد دارد و ملت های آزادیخواه و عدالتمدار جهان را از حصار به درآورده و جسارت و جرات بخشیده است.

امام (ره) در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، فردی آگاه از وضع زمان و آشنا به درد و درمان بود و اگر بخواهیم شخصیت فرهنگی ایشان و همچنین صبغه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی ایران را بررسی کنیم باید بگوییم فرهنگ و شناختن و شناساندن آن همواره از اهم مقولات مدنظر ایشان و از مسائل بسیار مهم و حیاتی در بقاء و تداوم انقلاب اسلامی بود.

چهارده و پانزده خرداد یاد و نام آن مقتدای بزرگ را در اذهان تداعی می‌کند و اصحاب فرهنگ و هنر که همواره و در تمام برهه‌ها سربازان جان برکف و ولایتمدار این مرز و بوم هستند، ضمن گرامیداشت این دو یوم الله، در این ایام که امکان حضور در آیین‌های گرامیداشت یاد و نام آن امام راحل فراهم نیست، بار دیگر با خلف صالحش حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای«مدظله العالی» و آرمانهای متعالی و سیره ولایی و انقلابی آن بزرگمرد تاریخ و شهدای به خون خفته انقلاب و دفاع مقدس تجدید بیعت می‌نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی امام خميني ره سالگرد ارتحال امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، استان کردستان غرق در عزا و ماتم شد و مردم در سراسر این استان به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) که در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام دارای شخصیت بسیار بزرگی است که باید ابعاد شخصیتی این امام بزرگ بیش از پیش به نسل جوان معرفی و مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: امام صادق(ع) صاحب مکتب و به واسطه هدایتی که به تبعیت از امام حسین(ع) داشتند، دین اسلام را نجات بخشید و مسیر جامعه اسلامی به سوی درستی هدایت شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: یکی از کارهای اصلی امام صادق(ع) تربیت نیرو بود که بعد از تعلیم و تربیت، مورد توجه قرار داد، به طوری‌که این امام بزرگ بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کردند که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) فرصت و ماموریتی که داشتند یک ماموریت و انقلاب فرهنگی بود، افزود: امام جعفر صادق(ع) خدمات علمی، فکری و مشخصا فرهنگی بسیار بزرگی انجام داده‌اند که همواره ماندگار است.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: ما یک راه تربیتی و فرهنگی بیش نداریم و آن این است که ما متمسک به قرآن و اهل بیت(ع) و سنت رسول خدا(ص) باشیم.

وی انقلاب اسلامی را ادامه‌دهنده مکتب امام صادق(ع) ذکر کرد و یادآور شد: درس شهادت امام صادق این است که ما تکلیف خود را بدانیم و در مقابل همه توطئه‌ها آگاه، شناخت و بصیرت داشته باشیم. 

استاندار کردستان ابراز داشت: امیدواریم خداوند توفیق درک شناخت ائمه اطهار(ع) را به همه ما عطا کند.

نظیر این مراسم در سایر شهرستان‌های استان کردستان نیز برگزار شد.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • جهان شاهد صدور انقلاب امام خمینی(ره) است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد