Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس نمایندگان جمهوری عراق با صدور پیامی انتخاب دکتر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، محمد الحلبوسی با صدور پیامی خطاب به دکتر قالیباف، ضمن تبریک انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی و آرزوی توفیق برای او در جهت تحقق منافع و آرمانهای ملت ایران، بر تمایل عمیق خود به توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام به این شرح  است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای محمد باقر قالیباف
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ایران
السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
خرسندم به مناسبت انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی، از جانب خود و  همکارانم در مجلس نمایندگان عراق، خالصانه ترین تبریکات را تقدیم جنابعالی نمایم. برایتان آرزوی سلامتی و مزید توفیقات  در جهت تحقق منافع و آرمان های ملت برادر، ایران را دارم.
فرصت را مغتنم شمرده، بر تمایل شدید خود در جهت توسعه روابط  دو کشور دوست و افزایش هرچه بیشتر آن در افق‌های گسترده تر تاکید می ورزم.
احترامات ما را پذیرا باشید.
محمد الحلبوسی
رئیس مجلس نمایندگان جمهوری عراق»/

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران و عراق عراق مجلس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق برگزار شد.

در این اجلاس سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به همراه اثیر داوود سلیمان الغریری وزیر تجارت عراق و هیئت همراه با اشاره به پیشرفت روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و عراق بر تدوام رفع موانع از جمله در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی، مبادلات مالی و ارزی و تسریع در ساخت پروژه‌های جاده‌ای و راه آهن تاکید کرد، گفت: روابط تجاری ایران و عراق موجب پیوند دو ملت ایران و عراق بوده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: ایران همواره خواهان عراقی یکپارچه و پیشرفته است و در این راستا حمایت های لازم را انجام می دهد.

خاندوزی تاکید کرد: ما برای کشور عراق، خواستار کشوری موفق و مستقل هستیم؛ با این وجود برخی کشور‌های ثالث در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند، اما گسترش روابط تجاری میان و عراق برای ما از اهمیتی بالا برخوردار است.

وزیر اقتصاد عنوان کرد: با توجه به دستاورد‌های ایران در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی و فناوری فرصت‌های بالایی به ویژه در بخش انرژی و ساختمان برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور وجود دارد.

وی به وجود مشکلاتی مانند معوقات پیمانکاران ایرانی در کشور عراق اشاره کرد و افزود: این مشکلات نیازمند پیش‌بینی راهکار‌هایی برای حل‌و فصل این مشکلات است.

وی افزود: کمیته‌های متعددی به دلیل اهمیت موضوعات مشترک برای دو کشور تشکیل شده است تا کار را در زمینه‌های متعددی شامل انرژی مناطق آزاد و بانکی و مالی به صورت تخصصی پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجازه نمی‌دهیم اقلیم کردستان مرکزی برای تهدید ایران شود
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس مجلس شورای اسلامی
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران