Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون از اعزام ۱۶۰۰ نیرو به پایتخت آمریکا در پی تشدید اعتراضات خبر داد.

او شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سایه تداوم اعتراضات خشونت آمیز در شهر واشنگتن حدود ۱۶۰۰ نیرو برای حمایت از نیرو‌های پلیس به این شهر اعزام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیرو‌ها در حالت آماده باش هستند، اما مشارکتی در حمایت دفاع از عملیات نیرو‌های پلیس ندارند.

اسکای نیوز همچنین گزارش داد نیرو‌های ارتش آمریکا در داخل محوطه کاخ سفید هم مستقر هستند و به سوی معترضانی که در صدد برچیدن موانع فلزی از مقابل کاخ سفید بودند، گاز اشک‌آور شلیک کردند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: سطح آماده باش نیرو‌های مامور حفاظت از مقر وزارت جنگ و ساختمان ستاد مرکزی آن در ایالت ویرجینیا و پایگاه‌های نظامی نزدیکی واشنگتن دی سی افزایش یافته است.

فرماندهی گارد ملی نیز تاکید کرد، ۱۸ هزار نیرو تاکنون برای برخورد با اعتراضات در ۲۹ ایالت آمریکا به خدمت گرفته شده‌اند.

آسوشیتدپرس نوشت با وجود مقررات منع آمد و شدی که سه‌شنبه شب در شهر نیویورک به اجرا گذاشته شد معترضان همچنان در خیابان‌های این شهر حضور داشتند و این برخلاف اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست که گفت: پایتخت شب گذشته امن‌ترین مکان دنیا بوده است.

مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله غیرمسلح آمریکایی، به علت نژادپرستی پلیس آمریکا موجی از اعتراض را در این کشور برانگیخته است.

تصاویر ویدئویی قتل او نشان می‌دهد که فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکایی جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ، از مامور پلیس که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.

در پی مرگ خشونت‌بار فلوید، مردم آمریکا در واکنش به نژادپرستی حاکم بر این کشور برای هشتمین روز به خیابا‌ن‌ها آمده و اعتراض خود را نشان می‌دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تظاهرات در آمریکا دونالد ترامپ اعتراضات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد

سخنگوی وزارت خارجه با انتشار تصاویری از رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین نوشت: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه با انتشار تصاویری از برخورد خشونت بار پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

کنعانی با اشاره به این رفتار خشونت‌بار، افزود: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

به گزارش تسنیم، موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صد‌ها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشور‌های دنیا است.

دیگر خبرها

  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد