Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: آمریکا با استمرار و تشدید تحریم‌های غیرقانونی خود در شرایط بحران همه‌گیری کرونا، خطوط قرمز تروریسم اقتصادی و تروریسم پزشکی را رد کرده و به مرز جنایت علیه بشریت رسیده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مجید تخت روانچی روز سه شنبه در نشست "بررسی تاثیر اقدامات یکجانبه قهرآمیز بر مقابله جهانی با ویروس کرونا" افزود: در حالیکه جهان درگیر مقابله با عواقب ناشی از همه گیری ویروس کروناست و کشورها با تقویت همکاری و همبستگی تلاش می‌کنند یکدیگر را در این شرایط بحرانی یاری کنند، آمریکا اقدامات یکجانبه قهرآمیز غیرقانونی خود راعلیه کشورهایی که عمدتا با شرایط دردناکِ همه‌گیری ویروس کرونا دست به گریبان هستند، گسترش داده و تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود این حق همه کشورهاست که به داروها، وسایل و تجهیزات لازم برای جلوگیری از انتقال و گسترش ویروس کرونا دسترسی داشته باشند اما اقدامات یکجانبه غیرقانونی آمریکا مانعی بزرگ و جدی بر سر راه تحقق این حق ایجاد کرده است.

این نشست به ابتکار نمایندگی‌های دائم ایران، روسیه، چین، ونزوئلا، کوبا، سوریه، بلاروس، نیکاراگوئه و زیمبابوه در سازمان ملل برگزار شد و طی آن علاوه بر سفرای کشورهای برگزار کننده، تنی چند از چهره‌های علمی و بین‌المللی سخنرانی کردند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: آمریکا این ادعای بی‌اساس را مطرح می‌کند که تحریم‌ها شامل مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی نمی‌شوند اما محروم کردن یک کشور از دسترسی به تجارت بین‌المللی و نظام بانکی جهانی، توانایی آن کشور را برای دسترسی به دارو، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی از طریق سازوکارهای مالی و تجاری موجود، به طور کامل سلب می‌سازد.

تخت‌روانچی تاکید کرد: جامعه بین‌المللی باید ضمن تقویت همبستگی میان یکدیگر، در یک صف و با یک صدا، اقدامات یکجانبه غیرقانونی و نامشروع را رد و محکوم کنند تا برمبنای ارزش‌های انسانی و اصول اخلاقی، این بحران را به طور موثر کنترل کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران تروریسم دارو سازمان ملل متحد کوبا اقدامات یکجانبه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو

منابع رسانه‌ای صهیونیستی در این باره اعلام کردند که هزاران صهیونیست امروز در خیابان «کابلان» در تل‌آویو تجمع کردند و خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شدند.

معترضان همچنین با سر دادن شعارهایی، خواستار امضای توافق تبادل اسرا با جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه شدند.

هزاران صهیونیست نیز در مقابل مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو تظاهرات کردند و آزادی اسرای صهیونیست را خواستار شدند.

پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!