Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@00:29:20 GMT

نگاه متعالی امام خمینی به مقوله تعلیم و تربیت

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۸۷۵۱

نگاه متعالی امام خمینی به مقوله تعلیم و تربیت

وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: نگاه متعالی امام خمینی به مقوله تعلیم و تربیت را فراموش نخواهیم کرد و در در امتداد این مسیر گام برخواهیم داشت. ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی میرزایی با اشاره قدم نهادن انقلاب اسلامی در گام دوم خود، اظهار کرد: در سی و یکمین سالگرد ارتحال آن عزیز سفرکرده نیازمند بازخوانی گفتمان و آموزه‌های حیات‌بخش امام خمینی (ره) و تأکید بسیار به اصول و ارزش‌های والای آن هستیم که رمز و راز بقاء و تکامل خط و اندیشه امام (ره) در وحدت و همدلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام وزیر آموزش‌وپرورش به شرح زیر است:

سی و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نیمه خردادماه هرسال یادآور به سوگ نشستن ملت بزرگوار ایران در غم فراق معمار کبیر و مبارز خستگی‌ناپذیری است که انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان رستاخیز و رویداد قرن بیستم با تکیه‌بر فرهنگ عاشورا به جهانیان معرفی کرده است. این روزها معطر به قیام ملتی مؤمن و انقلابی است که در 15 خرداد سال 1342 با لبیک به امام و مقتدایشان عطر بهاران کنون را نوید دادند.

انقلابی که حماسه‌ای تاریخی را به ارمغان آورد و ندای عدالت‌طلبی و استکبارستیزی را فراگیر و ماندگار نمود به‌گونه‌ای که جوش‌وخروش این انقلاب با عبور از مرزهای جغرافیایی به عمق جغرافیای ذهنی آزادی خواهان و آزادگان جهان اشاعه یافت و بهت و حیرت و شکست امپریالیسم را به نمایش گذاشت.

در هنگامه شکوهمند گام دوم انقلاب اسلامی و در سی و یکمین سالگرد ارتحال آن عزیز سفرکرده نیازمند بازخوانی گفتمان و آموزه‌های حیات‌بخش امام خمینی (ره) و تأکید بسیار به اصول و ارزش‌های والای آن هستیم که رمز و راز بقاء و تکامل خط و اندیشه امام (ره) در وحدت و همدلی است.

با تعظیم و تکریم از عطر حضور اندیشه امام راحل در جامعه و برنامه‌های موسع آموزش‌وپرورش که از نیم‌قرن پیش طرفداران نهضت خود را در گهواره‌ها می‌دیدند و با این باور و ایمان در این مسیر کم‌نظیر گام برداشتند، متعهد خواهیم ماند که نگاه متعالی و مترقی امام خمینی (ره) به مقوله تعلیم و تربیت را فراموش نخواهیم کرد و در کنف رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای و در امتداد این مسیر نورانی گام بر خواهیم داشت و آن را ادامه خواهیم داد.

ازاین‌رو این‌جانب غمگنانه فرارسیدن «چهاردهم خرداد»، سالروز پرواز حضرت روح‌الله، آن «فقیه فهیم»، و آن و «قائد قائم»، و نیز «پانزدهم خرداد»، یاد روز «حماسه‌ی مردم غیور قم، پیشوا و تهران» را به عموم ملت شریف ایران، به‌ویژه جامعه‌ی فهیم فرهنگیان، دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی تسلیت و تعزیت می‌گویم.

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از دیدار رهبر انقلاب با کارگران

ویدئویی از حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از دیدار رهبر انقلاب با کارگران را مشاهده می‌کنید.

دریافت 13 MB

دیگر خبرها

  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از دیدار رهبر انقلاب با کارگران
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • (تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز