Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرج نیا تولید غیرقانونی ارز دیجیتال ( بیت کوین ) از انرژی برق را قاچاق عنوان کرد و گفت: در بیشتر کشورهای پیشرفته جهان نیز این اقدام ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «اکبر فرج نیا» در حمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته این شرکت بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال پاداش همکاری از بابت بسته های تشویقی در قبوض برق  مشترکین صنایع و بخش کشاورزی آذربایجان شرقی به خاطر همکاری در مدیریت مصرف برق لحاظ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی گفت: امسال مشترکین برق خانگی نیز اگر بتوانند تنها ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند، از بسته های تشویقی بهره مند می شوند و اگر مقدار مصرف خود را ۲۰ درصد یا بیشتر کاهش دهند این بسته های تشویقی نیز به تناسب بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به مدیریت حدود ۳۵۰۰ مگاواتی برق در کشور طی تابستان سال گذشته اظهار داشت: از این میزان، حدود ۱۱۰ مگاوات مربوط به سهمیه  مدیریت مصرف شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی بود که موجب گردید در تابستان سال گذشته و در زمان اوج مصرف، خاموشی در استان نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در ادامه،  با اشاره به اینکه از سوی شرکت توانیر میزان پیک مصرف تابستان امسال برای شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی حدود ۷۰۵ مگاوات تعیین شده است، گفت: پیش بینی ما  برای اوج مصرف در سطح شرکت 860 مگاوات است و لذا بر این اساس باید بقیه تفاوت مصرف در استان، مدیریت شود.

وی با بیان اینکه میزان افزایش نرخ انرژی برق در سال جاری ۷ درصد است، اظهار داشت: مشترکان پرمصرف برق، علاوه بر ۷ درصد فوق طبق مصوبه دولت، ۱۶ درصد نیز اضافه پرداخت خواهند کرد و به تناسب، مشترکین کم مصرف نیز از پاداش خوش مصرفی برخوردار خواهند شد .

فرج نیا در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر چگونگی محاسبه مشوق های برق برای مدارس، اظهار داشت: طبق برنامه های وزارت نیرو مدارس اگر مصرف برق شان زیر ۲۰۰ کیلو ولت باشد، از پرداخت هزینه برق معاف می شوند و بر این اساس باید مدارس از این ظرفیت استفاده کنند در حالی که متاسفانه در استان ما تنها در سال گذشته ۲۵ میلیون تومان از سهم ۵۰۰ میلیون تومانی قابل بهره برداری استان بهره مند شدیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تولید غیرقانونی ارز دیجیتال (بیت کوین) از انرژی برق را قاچاق عنوان کرد و گفت: در بیشتر کشورهای پیشرفته جهان نیز این اقدام ممنوع است. اما از طرفی، این یک واقعیت اجتماعی است که باید راهکار پیدا کرد تا با آن اقدام شود و البته هیئت دولت مصوبه‌ای در این خصوص دارد و یکی از بندهای آن این است که تولید ارز دیجیتال در محل شهرک های صنعتی و خارج از ساعات پیک مصرف بر اساس مصوبات هیئت دولت، ممکن است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اهمیت تولید برق از انرژی های تجدید پذیر از جمله خورشیدی و بادی در تامین انرژی برق کشور گفت: این شرکت در راستای اجرای سیاستهای وزارت نیرو در توسعه تولید برق از انرژی های تجدید پذیر، اقدامات ویژه ای نیز انجام داده است و آن، امضای تفاهم نامه میان شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی، کمیته امداد امام خمینی استان و بسیج مهندسین سپاه عاشوراست که بر اساس آن ۶۰۰ خانوار مددجوی کمیته امداد دارای پنل های خورشیدی می‌شوند.

‏وی بسته های تشویقی وزارت نیرو در این خصوص را بسیار خوب و انگیزشی توصیف کرد و اظهار داشت: در حال حاضر میانگین فروش انرژی برق به مردم حدود ۷۴ تومان است در حالیکه مبلغ خرید تضمینی انرژی برق تولیدی مشترکینی که پنل های برق خورشیدی دارند،  ۱۰۳۰ تومان توسط وزارت نیرو خریداری می شود.

فرج نیا در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگاران پیرامون میزان تلفات انرژی درشبکه های حوزه این شرکت اظهار داشت: خوشبختانه تلفات انرژی این شرکت در سال ۹۴ حدود ۱۴ درصد بوده که  به حدود 9/6 درصد در پایان سال ۹۸ رسیده و هدف گذاری ما برای امسال نیز 9/2 درصد می باشد که کمی بهتر از میانگین کشوری خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در خصوص برق رسانی روستایی نیز اظهار داشت: هم اکنون تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردارند و اکثر روستاهای زیر ۱۰ خانوار نیز که عمدتاً سکونت غیردائم و فصلی دارند نیز از نعمت برق برخوردار می شوند و طبق برنامه ، تا شهریور سال جاری به هفت روستای بدون برق نیز برقرسانی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تامین مطمئن انرژی برق بخش‌های صنعتی و کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر 33 درصد انرژی برق این شرکت در بخش صنعت و ۲۴ درصد نیز در بخش کشاورزی مصرف می شود.

 

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: شرکت برق بسته های تشویقی ارز دیجیتال وزارت نیرو سال گذشته انرژی برق فرج نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد

سرهنگ علیرضا دلیری اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و جمع آوری دستگاه های غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال، مأموران انتظامی نیکشهر با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت مجرمانه فردی در این خصوص مطلع و موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی های لازم قضائی به محل نگهداری دستگاه های ماینر قاچاق اعزام و در بازرسی از محل مربوطه ۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و یک نفر متخلف در این راستا دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های ماینر مکشوفه برابر اعلام نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده خاطرنشان کرد: برخورد با قاچاق کالا و مخلان نظام اقتصادی کشور از اولویت های فراجا بوده و از شهروندان می خواهیم در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیر مجاز در زمینه قاچاق کالا و استخراج غیر قانونی ارز دیجیتال بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳