Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین بر اساس آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز شمار موارد عفونت ویروس کرونا به دست کم ۶۴۳۵۴۵۳ مورد  و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری هم به دست کم ۳۸۲۰۹۳ مورد رسیده است.

- شمار رسمی تلفات ناشی از کووید-۱۹ پس گزارش بی‌سابقه ۱۲۶۲ مرگ در طول ۲۴ ساعت از ۳۰۰۰۰ مورد گذشت و به ۳۱۹۹ مورد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما جائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل با وجودی که وزارت بهداشت این کشور شمار  می‌گوید شمار موارد عفونت با ویروس کرونا به ۵۵۵۳۸۳ مورد رسیده است، همچنان پاندمی ویروس کرونا را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد.

- سازمان جهانی بهداشت می‌گوید گزارش‌های دریافتی‌اش نشان می‌دهد با گسترش شیوع ویروس کرونا در جهان در پنج روز گذشته هر روز ۱۰۰ هزار مورد جدید عفوت رخ داده است

- تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که کارآزمایی بالینی هیدروکسی کلروکین، یک داروی ضد آرتریت که برای درمان کووید-۱۹ به کار می‌رود، پس از بازبینی بررسی‌هایی که نشان داده بودند ظاهرا این دارو عوارض خطرناکی دارد، دوباره از سر گرفته شده است. 

دولت فرانسه تجویز هیدروکسی کلروکین را برای درمان کرونا ممنوع کرد

- پاکستان بزرگترین افزایش در شمار عفونت‌ها در این کشورها را گزار کرد و چهارمین قانونگذار در این کشور- یکی از اعضای مجمع محلی شمال غرب-  پس از مثبت شدن آزمایش کرونایش درگذشت. منتقدان  عمران خان، نخست‌وزیر کشور را در افزایش موارد عفونت و مرگ‌ومیر مقصر می‌دانند و او را متهم می‌کنند که زودتر از موقع محدودیت‌های قرنطینه را لغو کرده است.

- شمار تلفات سرانه کووید-۱۹ در فرانسه از سوئد پیشی گرفت. سوئد اکنون بر اساس امار سایت Worldometers با ۴۵۰ مورد مرگ به ازای هر میلیون نفر جمعیت در هفتمین رده از لحاظ میزان مرگ به ازای جمعیت در جهان قرار گرفته است.

عذرخواهی طراح ضد قرنطینه‌ در سوئد | مردم را به کشتن دادم کد خبر 517884 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس موارد عفونت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از ایندیاتودی، مقامات محلی در برزیل اعلام کردند که شمار قربانیان طوفان و باران شدیدی که باعث سیل در ایالت جنوبی «ریوگرانده دو سول» این کشور شده، به دست کم ۷۸ نفر افزایش یافته، ۱۰۵ نفر همچنان مفقود هستند و بیش از ۱۱۵ هزار نفر آواره شدند.

این چهارمین سیل در یک سال گذشته است و سه سیل قبلی در پاییز نیز منجر به کشته شدن مجموعاً ۷۵ نفر شد.

به گفته سرویس زمین‌شناسی برزیل، حجم این سیل از سیل سال ۱۹۴۱ فراتر رفته و در برخی شهرها سطح آب به بالاترین حد خود در ۱۵۰ سال گذشته در این کشور رسیده است

بنابر گزارش‌ها یک سد واقع در یک نیروگاه برق آبی بین شهرهای بنتو گونکالوس و کوتپپورا تاحدی تخریب شد و تمامی شهرهای مجاور را به زیر آب برد. خروش یک رودخانه نیز باعث از بین رفتن یک پل در نزدیکی شهر لینا نوا شد.

بارش بی‌وقفه باران از دوشنبه گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا دو روز آینده هم همچنان ادامه داشته باشد.

وضعیت آب‌وهوایی آمریکای جنوبی متأثر از پدیده طبیعی «ال‌نینو» است که به‌طور دوره‌ای سطح آب‌ها را گرم کرده و باعث خشکسالی در شمال و بارندگی شدید در جنوب می‌شود.

امسال این پدیده در کنار سیل‌های مکرر در جنوب، باعث خشکسالی بی‌سابقه در آمازون شده است. دانشمندان معتقدند این شرایط ناشی از تغییرات آب‌وهوایی با عوامل انسانی است.

دیگر خبرها

  • افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • فیلم| افزایش شمار کشته‌های سیل در برزیل به ۷۵ نفر
  • شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • شمار قربانیان سیل مهیب در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت