Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@01:05:24 GMT

آتش سوزی در روستای درقلعه استهبان مهار شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۱۶۳۷

آتش سوزی در روستای درقلعه استهبان مهار شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی روستای درقلعه استهبان که به گفته رئیس اداره منابع طبیعی این شهرستان به دلیل بی‌احتیاطی گردشگران رخ داده بود، با حضور بموقع تیم پیشتاز متشکل از اهالی روستا در کمتر از یک ساعت بطور کامل مهار شد.

مجاهد مهدی علیشاهی گفت: بر اساس اعلام قرقبان فصلی مستقر در منطقه مبنی بر مشاهده دود در مرتع آب بند و جوار سد رودبال (که درفاصله ۵۰ کیلومتری شرق مرکز استهبان و ۱۸۳ کیلومتری شیراز قرار دارد) تیم پیشتاز اطفای حریق مردمی روستای درقلعه و دهیار آن منطقه به محل عزیمت و کمتر از یک ساعت آتش سوزی را مهار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان افزود: در ادامه عملیات که ۱۳ خرداد بود، تیم پایش منابع طبیعی برای جلوگیری از روشن شدن مجدد آتش در محل مستقر شدند.

او با اشاره به وسعت ۲۰۰ هزار هکتاری شهرستان گفت: از این میزان ۱۵۰ هزار هکتار جنگل و مرتع است که مراقبت و نگهداری از این سطح وسیع به تنهایی از عهده اداره منابع طبیعی به تنهایی خارج است لذا همکاری و همیاری مردم و گروه‌های دوستدار طبیعت در این راه بسیار راهگشا و مثمرثمر خواهد بود.

علیشاهی ادامه داد: اگراقدام به موقع و سرعت عمل گروه پیشتار اطفای حریق نبود سطح بیشتری از مراتع آتش می‌گرفت که باتوجه به گرمی هوا و سخت گذر بودن منطقه امکان گسترش آتش و تبدیل آن به یک فاجعه بزرگ وجود داشت.

او از گردشگران خواست زمانی که به طبیعت وارد می‌شوند از رها کردن شیشه و بطری‌هایی پلاستیکی در عرصه‌ها خودداری کنند، زیرا خرده شیشه‌ها با تابش نور خورشید به شکل ذره بین عمل می‌کنند و آغازگر حریق در عرصه‌های منابع طبیعی می‌شوند.

استهبان از شهرستان‌های شرقی فارس است که فاصله مرکز آن با شیراز حدود ۱۶۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهار آتش سوزی منابع طبیعی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آتش بُر در روستای بیشه

لطفعلی بیرانوند در بازدید از عرصه‌های طبیعی این شهرستان اظهار کرد: طرح احداث آتش بُر در سپیددشت مسیر راه آهن تا تنگ هفت، روستای گازه، روستای بیشه، خان آباد، صیدنر، زالیاب و... از طریق شخم زدن مناطق جنگلی و شخم زدن در کنار درختان، مناطق حساس و... در حال اجرا است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در مسیر جاده‌ها یکی از عوامل حریق بی‌احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است، احداث این آتش‌بُرها از سرایت آتش‌سوزی به داخل مزارع کشاورزی و همچنین درختکاری‌ها و مناطق جنگلی جلوگیری می‌کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع طبیعی هستند و نقش اساسی در تأمین نیازمندی‌های انسان (اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارو) دارند افزود: منابع طبیعی تجدیدشونده (جنگل‌ها و مراتع) در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهمی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.
بیرانوند تصریح کرد: از تمام همشهریان و طبیعت‌دوستان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع نیرو‌های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان لرستان را یاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه