Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@11:41:39 GMT

نرخ بیکاری آمریکا به رقم بی سابقه ۲۰ درصد می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۶۶۸۰

نرخ بیکاری آمریکا به رقم بی سابقه ۲۰ درصد می‌رسد

نرخ بیکاری آمریکا به ۲۰ درصد می‌رسد که ۲ میلیون نفر بیشتر از پیش‌بینی‌ها است، کرونا به تعداد بیکاران آمریکا افزوده است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، در حالی که وزارت کار آمریکا آماده می‌شود تا گزارش هفتگی بیکاری را منتشر کند اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که ۱.۸۴ میلیون آمریکایی دیگر در هفته منتهی به ۳۰ ماه «می» فرم دریافت حق بیکاری پر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: ۵۴ میلیون آمریکایی، در معرض گرسنگی

این گزارش می‌نویسد، اگرچه این رقم نسبت به هفته قبلی که ۲.۱۲ میلیون نفر بود کاهش یافته اما تاکنون بیش از ۴۰ میلیون آمریکایی فرم دریافت حق بیمه بیکاری از ماه مارس تاکنون پر کرده‌اند که از زمان رکود بزرگ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

قرار است روز جمعه دولت آمریکا گزارش شغلی ماه می را منتشر کند. اقتصاددانان براساس نظرخواهی که انجام داده‌اند معتقدند وضعیت اقتصادی آمریکا شغل ۸ میلیون نفر را در این کشور با خطر مواجه می کند.

وضعیت همه‌گیر بودن بیماری کووید ۱۹ شرایط اقتصادی جدیدی را برای آمریکا رقم زده و وضعیت اشتغال را تحت تأثیر قرار داده است.

پیش‌بینی می‌شود که رقم جدید بیکاری به ۲۸.۵ میلیون نفر و نرخ بیکاری را به رکورد بی‌سابقه ۲۰درصد برساند. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم راشاتودی آمریکا دولت آمریکا بیکاری نرخ بی کاری آمار بیکاری ویروس کرونا وضعیت اقتصادی میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، وارن بافت، سرمایه‌دار مشهور آمریکایی، اعلام کرد بر این باور است که دولت آمریکا برای تأمین کسری بودجه فزاینده این کشور به جای کاهش هزینه‌های خود به سمت افزایش مالیات‌ها می‌رود.

وی در نشست سالانه سهامداران مؤسسه سرمایه گذاری برکشر هاتاوی در اوماها گفت: من فکر می‌کنم که افزایش مالیات‌ها محتمل است.

بافت تاکید کرد که دولت آمریکا یک روزی تصمیم خواهد گرفت که دیگر نمی‌خواهد کسری بودجه انقدر افزایش یابد چراکه تبعات منفی جدی در پی خواهد داشت. از طرفی آنها ممکن است نخواهند هزینه‌های خود را هم کمتر کنند و در نتیجه تصمیم بگیرند که سهم بیشتری از چیزی که متعلق به ماست را از ما بگیرند و ما مجبوریم آن را بپردازیم.

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده که نسبت کسری بودجه این کشور به تولید ناخالص داخلی از ۵.۵ درصد در سال مالی جاری به ۸.۵ درصد در سال ۲۰۵۴ خواهد رسید.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که قانون کاهش مالیات‌ها در آمریکا، مصوب سال ۲۰۱۷، برای سال جدید هم اجرایی شود شاهد بدتر شدن اوضاع کسری بودجه در این کشور باشیم.

کد خبر 6097011 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد