Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای امنیت با اجماع نظر اعضای آن تشکیل هیاتی وابسته به سازمان ملل در خارطوم جهت حمایت از مرحله انتقالی در سودان را تصویب کرد و همچنین ماموریت نیروی حافظ صلح در دارفور که متشکل از هشت هزار نیرو است، دست کم تا پایان سال تمدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، چند دیپلمات اعلام کردند که بر اساس این تصمیم، هیات سیاسی جدیدی شکل می‌گیرد که آلمان و انگلیس پیش‌نویس شکل گیری آن را آماده کرده و ۱۵ عضو شورای امنیت با اجماع نظر آن را تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدت زمانی اولیه تعیین شده برای فعالیت این هیات ۱۲ ماه است و هدف از آن کمک به مرحله انتقالی در سودان است.

همچنین از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواسته می‌شود تا سریعاً فرستاده‌ای را برای ریاست این هیات جدید تعیین کند.

تصمیم دیگری که اتخاذ شد، برای تمدید فعالیت هیات سازمان ملل و اتحادیه اروپا تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ و نیز ابقای نیروهای نظامی و پلیس تا همان تاریخ است.

پیشتر سازمان ملل در گزارشی مشترک با اتحادیه آفریقا در مارس گذشته خواهان آن شد که یک هیات سیاسی جایگزین نیروی حافظ صلح در دارفور در پایان اکتبر بعد از عقب‌نشینی تدریجی سربازان تا آن موعد شود. این احتمالی که روسیه و چین و کشورهای آفریقایی از آن حمایت می‌کنند، این نگرانی را در میان اروپایی‌ها و سازمان‌های غیردولتی ایجاد کرد که غیرنظامیان هرگونه پشتیبانی را در رویارویی با اقدامات خشونت آمیز از دست بدهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي امنيت سودان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد