Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی در سخنانی پس از دیدار با رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا، بر ادامه نبرد تا زمان آزادسازی کامل لیبی از تسلط شورشیان شرق این کشور تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه‌وله، فائز السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا با اشاره به درگیری نیروهای این دولت با نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر، تأکید کرد: نبرد ما همچنان ادامه دارد و ما درصدد آزادسازی تمامی مناطق لیبی و نابود کردن تمامی کسانی هستیم که حکومت غیرنظامی و دموکرات ما را تهدید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت، دولت وفاق ملی تصمیم گرفته است که با خلیفه حفتر مذاکره نکند، چراکه وی در هیچ روند سیاسی و یا عملیات صلحی مشارکت نکرده است.

السراج افزود: به کودتاگران شرق لیبی می‌گویم که پایانشان شروع شده است، دستتان را از یقه‌ ما بکشید، تاریخ به شما رحم نخواهد کرد و طرح‌تان در طرابلس نقش بر آب شد.

نخست‌وزیر دولت وفاق ملی در پایان از ترکیه به دلیل حمایت "تاریخی" و "شجاعانه" از لیبی و ملت آن و همچنین دفاع از دولت قانونی و مشروع کشورش تشکر و قدردانی کرد.

در مقابل، رجب طیب اردوغان نیز اظهار داشت: کسانی که با حمایت از خلیفه حفتر کودتاگر، لیبی را به خاک و خون کشیدند در دادگاه تاریخ محاکمه خواهند شد. هرگز اجازه نخواهیم داد که سرنوشت خواهران و برادران لیبیایی‌مان توسط کودتاگران تعیین شود.

وی تاکید کرد: باید مانع از تلاش‌های حفتر برای فروش نفت از راه‌های قاچاق شد، چراکه این نفت حق مردم لیبی است. کسی که آینده لیبی را با خطر مواجه کرده است، حق حضور بر سر میز مذاکره را ندارد.

اردوغان در ادامه گفت: جامعه بین‌المللی را به اقدام فوری برای جلوگیری از فروش قاچاق نفت لیبی توسط حفتر فرا می‌خوانیم.

وی همچنین ضمن تأکید بر ادامه و توسعه همکاری با دولت وفاق ملی لیبی، عنوان کرد: فائز السراج و دولت او همیشه در مقابل حفتر کودتاگر و گروه‌های وابسته به آن که مرتکب جنایات جنگی می‌شوند، موضع مثبتی در پیش گرفته است. دولت وفاق ملی لیبی علی‌رغم ادامه حملات خائنانه نیروهای حفتر، تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا را اتخاذ کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: قصد داریم در چارچوب همکاری‌ها با لیبی فعالیت‌های اکتشاف و استخراج را به منظور بهره‌برداری از ثروت طبیعی در دریای مدیترانه گسترش دهیم.

اردوغان همچنین تأکید کرد که تنها راه حل و فصل بحران لیبی، راه حل سیاسی تحت نظارت سازمان ملل است.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع، شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه و امارات حمایت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روابط ترکیه و لیبی فایز السراج رجب طیب اردوغان دولت وفاق ملی لیبی فائز السراج خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • استوری مشترک مربیان و بازیکنان پرسپولیس؛ به جنگیدن ادامه می دهیم!
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم