Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، نجاری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر با بیان اینکه واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی ملایر از نظر زیست محیطی به صورت مستمر پایش می‌شوند افزود: با کمک و همراهی بخش خصوصی و آزمایشگاه‌های معتمد سازمان پایش‌های محیط زیست از واحد‌ها بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این زمینه با همکاری کارشناسان بحث خوداظهاری در واحد‌های صنعتی نهادینه شده و این کار علاوه بر کمک به واحد‌ها در بحث زیست محیطی به محیط زیست نیزکمک کرده و مسائل زیست محیطی واحد‌ها نیز برای ما گزارش می‌شود.

نجاری در ادامه با بیان اینکه طبق بند «د» ٬ ماده ۴۵ قانون نیز کسانی که مشمول این بند از قانون می‌شوند می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند گفت: با استفاده از مشوق‌های پیش‌بینی شده در این بند قانونی هزینه‌های کنترل آلایندگی در واحد‌های صنعتی کمتر می‌شود.

او با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت زیست محیطی واحد‌های صنعتی گفت: این یک سامانه چند ماه است شروع به کار کرده که واحد‌های صنعتی، خدماتی، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و... ملزم به ثبت نام در آن بوده و بسیاری از استعلامات آتی به خصوص در زمینه مدیریت پسماند از طریق این سامانه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر با بیان اینکه بانک اطلاعاتی حاصل از این سامانه در آینده مدیران را در تصمیم‌گیری‌های کلان یاری خواهد داد تصریح کرد: در این سامانه کار‌ها به صورت سیستمی انجام می‌شود و حدود ۷۰ درصد واحد‌های صنعتی شهرستان تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده‌اند که می‌تواند کمک بسیار زیادی به واحد‌ها داشته باشد.

او با بیان اینکه ۳۶ درصد صنعت استان همدان در ملایر است گفت: بحث انتخاب واحد‌های سبز از بین واحد‌های صنعتی و خدماتی یکی از برنامه‌های ما در آینده است که امیدواریم از این واحد‌ها به عنوان نمونه کشوری انتخاب شود.

نجاری با بیان اینکه در حال حاضر نیز کارت افتخاری همیار محیط زیست برای تعدادی از مسئولین و افرادی که همکاری خوبی به ویژه در بحث اطلاع رسانی کشف تخلف‌های شکار و صید غیر مجاز داشتند صادر شده است بیان کرد: امیدواریم بتوانیم همیاران محیط زیست بیشتری را از اقشار مختلف مردم در شهرستان داشته باشیم.

انتهای پیام/د

منبع: فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همدان محیط زیست واحد های صنعتی زیست محیطی محیط زیست واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهران سحرابی نیک، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با طراحی و ساخت دستگاهی در زمینه تصفیه آب و هوا رتبه نخست جایزه ملی محیط زیست کشور در بخش اختراعات را از آن خود کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران