Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: در اثر گسترش تشکیلات شورای مرکزی از ۲۵ نفر به حدود ۷۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد و حلقه‌ بسته‌ای که قبلا تحت عنوان شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بود، باز می‌شود.

پس از انتخابات هیات رییسه مجلس یازدهم انتقاداتی در خصوص جریان راست سنتی پیرامون انسداد حضور نیروهای جوان در این جریان و سلطه چهره‌های کهنسال از سوی عباس سلیمی نمین تحلیلگر سیاسی اصولگرا مطرح شد، سلیمی نمین در سخنان خود از برخی چهره‌های موتلفه به عنوان «نیروهای فسیل شده و فرصت طلب» نام برد، اتفاقی که با واکنش‌هایی از سوی اعضای موتلفه و برخی چهره‌های دیگر جریان راست سنتی مواجه شد، در همین راستا و با توجه به این‌که جامعه روحانیت مبارز نیز از دیرباز به عنوان یکی از مجموعه‌های محوری جریان راست سنتی دانسته می‌شود، گفت‌وگوی کوتاهی با حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو شورای مرکزی و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در پاسخ به سوالی درباره وجود انسداد در جریان راست سنتی و اینکه جوانان در این مجموعه‌ها جایی ندارند که در اثر آن این طیف سیاسی(راست سنتی) در حال کمرنگ شدن در صحنه سیاسی کشور است، گفت: در خصوص حزب موتلفه از خودشان باید جویا شوید، آن‌ها حتما دفاعی دارند، اما در مورد جامعه روحانیت مبارز باید بگویم که از دو سال قبل تاکنون در حال گسترش و توسعه تشکیلات خود در سراسر کشور هستیم.

وی ادامه داد: این روند که از دو سال قبل آغاز شد، همچنان در حال طی کردن پروسه و تکمیل شدن است و هنوز به پایان نرسیده است، در بسیاری از شهرستان‌ها و استان‌ها انتخابات‌هایی صورت گرفته و شوراهای مرکزی در آنجا تشکیل شده است، همچنین در تهران هم ۱۰ منطقه از گذشته پیش‌بینی شده بود که البته قدیمی بود و اکنون این ۱۰ منطقه با انتخابات احیا مجدد شد، در ۵ منطقه انتخابات برگزار شد و مناطق دیگر هم در حال پیگیری و برگزاری انتخابات است.

مصباحی مقدم در ادامه اظهار داشت: در اثر این تحولات حتی شورای مرکزی جامعه روحانیت که در گذشته ۲۵ نفر بود به بیش از حدود ۷۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد و آن حلقه‌ بسته‌ای که قبلا تحت عنوان شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بود، باز می‌شود.

وی افزود: انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی هم به این صورت است که در هر منطقه سه نفر از طریق انتخابات به شورای مرکزی معرفی می‌شوند و شورای مرکزی از میان این سه نفر هر کسی را که رای بیشتری آورده باشد، به عضویت شورا در خواهد آورد، این اتفاق در استان‌ها و شوراهای مرکزی استان‌ها هم در حال انجام است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه با اشاره به تحولات اخیر این تشکل در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: بنابراین پاسخ این انتقادات روشن است و آن حلقه بسته‌ای که قبلا جامعه روحانیت داشت، اکنون نزدیک به دو سال است که در حال باز شدن است و نیروهای جوان‌تر به جامعه روحانیت مبارز اضافه می‌شوند.

وی همچنین در تشریح شرایط عضویت در جامعه روحانیت مبارز، بیان داشت: شرط عضویت در شهرستان‌ها را ۳۰ سال قرار داده‌ایم، یعنی هرکسی که ۳۰ ساله و یا بالاتر باشد و همچنین گواهی تحصیلات سطح دو حوزه‌های علمیه را داشته باشد، می‌تواند عضو جامعه روحانیت مبارز شود.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد شورای مرکزی جامعه روحانیت جامعه روحانیت مبارز جریان راست سنتی مصباحی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۸۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه

به گزارش همشهری‌آنلاین، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ با اشاره به دیدار «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با «محمدرضا آشتیانی» همتای ایرانی خود در آستانه، پایتخت قزاقستان، به نقل از این مقام روس نوشت: مسکو آماده گسترش همکاری‌ های نظامی "سودمند دوجانبه" با تهران است.

به نوشته بلومبرگ، نشانه های خرید تسلیحات از روسیه به وسیله ایران، نگرانی‌ هایی را در اسرائیل در مورد پیامدهای گسترش روابط دفاعی مسکو و تهران ایجاد کرده است.

شای هار- زوی (Shay Har-Zvi) از مقام های پیشین وزارت امور راهبردی اسرائیل و از اعضای ارشد دانشگاه رایشمن تل آویو، گفت: روسیه "دشمن اسرائیل است و از محوری که علیه ما می جنگد، حمایت می کند. " وی افزود که نقش مسکو با تشدید درگیری اسرائیل با ایران و گروه‌های شبه ‌نظامی متحد آن اهمیت بیشتری می‌ یابد.

بلومبرگ به نقل از سرلشگر آموس گیلاد، از مقام های ارشد پیشین وزارت جنگ اسرائیل، نوشت: روسیه و ایران بیش از پیش به یکدیگر نزدیک‌ شده اند. روس‌ها اکنون می ‌توانند برخی از فناوری‌های بسیار مهم را که توانمندی های ایران را به نحو چشمگیری ارتقا می دهد، در اختیار آنان قرار دهند.

در ادامه گزارش بلومبرگ با یادآوری روابط نزدیک اسرائیل و روسیه در دهه های اخیر آمده که روابط صمیمانه بنیامین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین و همکاری های امنیتی طولانی مدت مسکو و تل آویو در شکل گیری آن نقش داشت. با این حال، این دو از زمان حمله روسیه به اوکراین و با توجه به روابط نزدیک اسرائیل و آمریکا که بی طرف ماندن تل آویو را غیرممکن کرده با افزایش اختلافات روبرو شده و روسیه و ایران نیز به هم نزدیکتر شده اند.

بلومبرگ با ادعای آنکه مشارکت کرملین با ایران بخشی از فشار گسترده تر روسیه برای مقابله با آمریکا و متحدانش در خاورمیانه است، نوشت: روسیه همچنین به دنبال افزایش حضور نظامی خود در منطقه از جمله تاسیس یک پایگاه دریایی در لیبی است.

کد خبر 847430 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند