Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@14:19:04 GMT

کرونا همچنان در کمین شهروندان قزوینی است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۰۴۳۰

کرونا همچنان در کمین شهروندان قزوینی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: قرارگرفتن در بین استان‌هایی که با موج دوم شیوع بیماری کرونا مواجه شده‌اند باعث می‌شود تا این بیماری همچنان در کمین شهروندان قزوینی باشد.

به گزارش برنا از قزوین، افزود: قزوین بین استان‌های جنوبی و شمالی کشور قرار گرفته و برخی از شهرهای شمالی مانند گیلان نیز هم اکنون با موج دوم شیوع کرونا مواجه هستند که این موضوع باعث می‌شود مراقبت‌ها و رعایت اصول بهداشتی مهم افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در واکنش به اخبارهای مبنی بر رسیدن این بیماری به مرز هشدار در استان قزوین اظهار داشت: منظور از هشدار همان رعایت جدی اصول بهداشتی از سوی شهروندان بوده تا بتوان احتمال ابتلا به بیماری را کاهش داد که در همین رابطه طی ۱۱ روز گذشته فقط یک مورد فوت ناشی از کرونا در استان قزوین داشتیم.

حبیبی به افزایش میزان بیماران سرپایی کرونا در شهرستان بویین زهرا اشاره کرد و گفت: در این شهرستان با توجه به انجام مراسم‌های مذهبی و ترحیم، دید و بازدید اقوام و همچنین مجالس عروسی شاهد افزایش ناچیزی در خصوص ابتلا به بیماری کرونا هستیم که چندان مشکل خاصی وجود ندارد.

معاون سیاسی استاندار قزوین به بستری کمتر از ۲۰۰ نفر در استان قزوین اشاره کرد و گفت: از این تعداد ، تست ۱۴۶ نفر مثبت به بیماری کرونا بوده و ۱۴ نفر نیاز به مراقبت‌های ویژه تنفسی و پزشکی دارند.

حبیبی به آزادسازی هشت بیمارستان در استان قزوین نسبت به معاینه و بستری بیماران کرونایی پرداخت و گفت: با توجه به روند کاهشی بیماران کرونایی، هم اکنون بیمارستان بوعلی تنها مرکز درمانی پذیرش بیماران است که البته برای رفاه حال شهروندان ۵۰ درصد این مرکز درمانی را درگیر کرده‌ایم تا بیماران قلبی و عروقی نیز بتوانند به تکمیل درمان خودشان بپردازند.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون هشت هزار تست کرونا در استان قزوین گرفته شده است، اظهار داشت: تعداد آزمایشگاه‌های استان قزوین از یک به سه افزایش یافته و همین موضوع باعث می‌شود تا میزان بیماریابی در این استان افزایش یابد.

حبیبی تصریح کرد: هزینه هر تست بیماری کرونا بین ۸۰۰ تا یک میلیون تومان است که شهروندان باید با توجه به نبود واکسن و داروی قطعی این بیماری نکات و اصول بهداشتی را همچنان با جدیت رعایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: متاسفانه این اواخر مشاهده شده که شهروندان قزوین فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و به نوعی احساس می‌کنند که بیماری کرونا رفته است، درحالی که این بیماری همچنان وجود دارد و باید از عادی پنداشتن اوضاع در جامعه خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برگزاری مراسم شیوع کرونا موج دوم استان قزوین بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، در ملاقات چهره به چهره در مرکز ارتباطات ریاست جمهوری، درباره آخرین وضعیت تولید داروی بیماران SMA، گفت: رئیس‌جمهور، موضوع حمایت از بیماران SMA را در سال ۱۴۰۰ مطرح کرد. پس از اینکه متخصصان سازمان غذا و دارو، طرح‌های اولیه این دارو را تأیید نکردند نسبت به ورود ۲ محموله دارو اقدام کردیم و بر اساس اولویت میان بیماران تقسیم شد. در حال حاضر, محموله دوم داروی این گروه از بیماران به صورت خوراکی و تزریقی وارد شده و در اختیار بیماران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یک شرکت دانش بنیان در زمینه تولید داروی بیماران SMA گام برداشته و طبق موارد اعلام شده این دارو تا پایان خرداد وارد بازار می‌شود. در حال حاضر، این دارو به میزان آزمایشگاهی تولید شده و اگر نتایج نهایی این دارو اثربخش باشد وارد مرحله تولید صنعتی می‌شود.

محمدی درباره توزیع داروی بیماران SMA تولید داخلی گفت: سازمان غذا و دارو فقط نسبت به تولید دارو تصمیم‌گیری می‌کند اما نحوه چگونگی توزیع آن بر عهده معاونت درمان وزارت بهداشت است.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

کد خبر 6097498 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • همراه با خبر‌های ورزشی هفدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی