Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمدمهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با صدور بخشنامه‌ای مجددا بر آمادگی حداکثری مدیریت شهری و روستایی و رعایت نکات لازم از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خصوص پیشگیری از وقوع آتش سوزی در بوستانها، فضا‌های سبز شهری و روستایی و جنگل‌ها و مراتع شهری و روستایی با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشنامه  جمالی نژاد به استانداری‌ها در زمینه ضرورت کنترل و پیشگیری از آتش سوزی در بوستانها، فضا‌های سبز و جنگل‌ها و مراتع واقع در شهر‌ها و روستا‌ها با اشاره به افزایش دمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی که امکان بروز آتش نشانی را افزایش می‌دهد، بر آماده باش حداکثری و ارتقای سرعت عمل واحد‌های ذیربط در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای خاموش کردن آتش و انجام گشت‌های لازم از فضا‌های ذکر شده تاکید شده است.

نظارت بر تمهیدات ایمنی پیش‌بینی‌شده در پارک ها، مناطق جنگلی، مراکز تفریحی و ارائه راهنمایی و مشاوره برای ایمن سازی اماکن فوق، برگزاری "مانور‌های آمادگی مشترک اطفای آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع" بین تمام نیرو‌های امدادی و عملیاتی در سطح شهرستان‌ها از دیگر موارد مورد تاکید در بخشنامه معاون عمرانی وزیر کشور است.

جمالی نژاد همچنین بر آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز اطفای آتش سوزی شامل بازبینی، تعمیر و استقرار آنها توسط شهرداری‌ها و دهیاریها، تشکیل جلسات هماهنگی و برنامه ریزی برای اجرای "دستورالعمل طرح جامع مدیریت و پیشگیری اطفای آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع" با حضور تمامی متولیان موضوع مشتمل بر شهرداریها، دهیاریها، شوراها، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل محیط‌زیست استان، سازمان‌های مردم‌نهاد، ... و اطلاع رسانی به موقع و اعلام هشدار به شهروندان در زمینه پیشگیری و کنترل آتش سوزی با بهره گیری از ظرفیت‌های صداوسیما و خبرگزاری‌های استان، پایگاه‌های اینترنتی سازمانی، شبکه‌های مجازی و فضا‌های تبلیغات شهری و روستایی تاکید کرده است.

او همچنین بر ضرورت هماهنگی و تعامل حداکثری مدیریت شهری و روستایی استان با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به منطور اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه فی‌مابین تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت کشور آتش سوزی جنگلها جنگلهای زاگرس جنگل ها و مراتع شهری و روستایی شهرداری ها آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از کنترل حریف انبار کارتن شهرری خبر داد و گفت: آتش در یکی از انبارها کاملا خاموش و انبار دیگر نیز در حال اطفا است و از سرایت آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، جلال ملکی گفت: دو انبار مسقف هر یک به وسعت حدودی 500 متر در بین چندین انبار دچار حریق شده بود که شعله ور بودند و محدوده‌ای از فضای باز به وسعت هزار متری نیز شعله ور بود.

وی افزود: یکی از انبارها مملو از آسپری، افشانه و ادکلن بود که سقف انبار نیز کاملا دفرمه شده بود که در حال حاضر کاملا خاموش شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در ادامه گفت: در حال حاضر بخش زیادی از حریف انبار لوازم یدکی دوچرخه نیز خاموش شده و آتش به طور کامل تحت کنترل است.

آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود

ملکی در پایان با تاکید بر اینکه از گسترش آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شده خاطرنشان کرد: کانتینرهای بزرگ کالا در داخل محوطه باز این انبار نیز وجود دارد که یکی از آنها دچار حریق و سپس خاموش شد.

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار