Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پرونده مادری که به جرم حمل موادمخدر دستگیر شده بود، در دستگاه قضایی در حال بررسی است، حال آنکه پسر این مادر با خوردن موادمخدر روانگردان جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری آریا، چند روزی است که زمزمه دستگیری خانمی که حامل مواد مخدر بوده از گوشه و کنار آبیک و برخی از شهروندان این شهر به گوش می‌رسد؛ از سویی پسر این خانم که جوان هم بوده پس از اطلاع یافتن از دستگیری مادرش تلاش می‌کند که حمل مواد مخدر را به گردن بگیرد ولی مادرش به جرم حمل موادمخدر، متهم بوده و باید به دست قانون سپرده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با بررسی‌ و پیگیری‌های انجام شده از برخی منابع موثق و آگاه، مشخص می‌شود که پسر به خاطر فشارهای روحی و روانی ناشی از دستگیری مادرش و کشف مواد مخدر از وی، بر اثر حمل مواد مخدر با خوردن یک ماده مخدر روانگردان روانه بیمارستان می‌شود اما عمرش به دنیا نمی‌ماند و فوت می‌کند.
یک منبع آگاه به خبرنگار آریا اذعان کرد: ظاهرا پسر این خانم پس از دستگیری مادرش برای خلاصی وی از محاکمه ادعا کرده که موادمخدر توقیف و کشف شده از مادرش، متعلق به وی بوده که صحت و سقم این موضوع در حال رسیدگی است.
با توجه به واقعه رخ داده، حال این سوالات در ذهن متبادر می‌شود که آیا مادر حاملِ مواد مخدر واقعا فروشنده مواد مخدر بوده و در جرم پسرش معاونت و مباشرت داشته یا خیر، پسر از وجود مادرش برای رسیدن به هدفش یعنی نگهداری و فروش مواد مخدر سوءاستفاده کرده و یا اصلا مادرش از روی دلسوزی و ناآگاهی نسبت به جرم حمل مواد مخدر دست به این کار زده و اصلا فروشنده مواد مخدر نبوده است؟
در هر حال طبق قانون، اگر آنچه که خود متهم ادعا کرده بود مواد مخدری که نزد مادرش بوده، متعلق به وی بوده و صحت داشته باشد نافی اتهام مادرش نیست چرا که در این صورت پسر مالک و نگهدارنده موادمخدر محسوب می‌شده و مادر هم حامل این مواد بوده که اتفاقا مجازات یکسانی در انتظارشان بوده است.

مادر به‌ عنوان حامل مواد مخدر، متهم است

برای اطلاع از ماجرای تلخ مذکور موضوع را از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک جویا شدیم که قاضی سعید احمدزاده به دلیل اینکه پرونده این موضوع در دست بررسی بوده و چون واقعیت هنوز کشف نشده، به بیان کلیات این ماجرا بسنده کرد و در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آریا گفت: اینکه مادر به اتهام حمل موادمخدر تحت تعقیب بوده و باید به پرونده‌اش رسیدگی شود اما در مورد اینکه فرزند بیاید و ادعا کند مواد مخدر برای وی بوده است باید گفت صرف نظر از اینکه اقرار در امورات کیفری طریقیت دارد و موضوعیتی ندارد اقرار به تعلق مواد برای تبرئه شدن متهم به حمل مواد کفایت نمی‌کند.
وی افزود: با توجه به اینکه ماجرا در دست رسیدگی و بررسی بوده نمی‌توان به صراحت در خصوص انتساب اتهامات اظهارنظر کرد گرچه دستورات لازم صادر شده است و بررسی‌های کارشناسانه و فنی باید صورت گیرد و ارتباطات خرید و توزیع مواد مخدر کشف شده باید بررسی و مشخص شود.
این مسئول قضایی تصریح کرد: اعضای برخی از خانواده‌ها از روی دلسوزی دست به جرایمی می‌زنند که مجازات آنها، بعضا برابر همان مجازات متهم و مجرم اصلی است؛ کسانی که فروشنده موادمخدر هستند و نیز معتادان حامل مواد مخدر زمانی که به اتهام این جرم دستگیر می‌شوند، مطابق مقررات با آنها برخورد می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ضمن هشدار به خانواده‌ها، موادمخدر را به معنای واقعی کلمه بلای خانمانسوز دانست و متذکر شد: اگر خانواده‌ها از فروش موادمخدر از سوی اعضاء خانواده مطلع شدند بلافاصله باید وارد عمل شده و به هر نحو ممکن از جمله مذاکره و نصیحت از سوی افراد معتمد و مورد قبول عضو یادشده وی را از این کار منصرف نمایند و در صورت کارساز نبودن و استمرار موضوع فروش مواد مخدر ولو به مقدار کم، لازم است موضوع را به دستگاه قضایی اطلاع دهند تا از توزیع و فروش گسترده موادمخدر آن و نابودی زندگی دیگران و ابتدائا خود ایشان جلوگیری شود.
احمدزاده افزود: افرادی که اقدام به مصرف، فروش و حمل موادمخدر می‌کنند در واقع موجب از هم پاشیدگی زندگی خود می‌شوند و به نوعی با فروش موادمخدر پول حرام وارد زندگی خود می‌کنند و زندگی تمام اعضای خانواده را تحت شعاع قرار می‌دهند؛ باتوجه به اثرات مخرب ورود مال حرام و حتی شبهه دار در زندگی،که از آموزه های دینی و اخلاقی فراگرفته ایم باید پند گرفته و نزدیک شدن به آن نیز برحذر باشیم.

استفاده ابزاری از کودکان برای فروش مواد مخدر
بنابراین گزارش، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که طبق شنیده‌ها و بررسی‌های صورت گرفته در برخی مناطق آسیب‌خیز شهر آبیک نشان می‌دهد که فروشندگان موادمخدر برای رسیدن به مقاصد شوم خود و فروش مواد مخدر از کودکان استفاده ابزاری می‌کنند که دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ضمن تایید این موضوع تصریح کرد: به کودکان و خانواده‌های آنها توصیه می‌شود به هیچ شخص ناشناسی اعتماد نکرده و اگر از آنان خواسته شود بسته‌ای را حمل کنند به هیچ عنوان قبول نکنند و زیربار حرف افراد ناشناس نروند.
احمدزاده افزود: ممکن است کودکان هیچ ارتباط سببی و نسبی هم با افراد نداشته باشند که در صورت بروز مشکل و دستگیری، فروشندگان موادمخدر اظهار می‌کنند که کودک را نمی‌شناسند و برای کودکان و خانواده‌های آنان دردسر ایجاد می‌شود.
لازم به ذکر است، با وجود آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد در مناطق کم‌برخوردار و  جرم‌خیز شهر آبیک، نظر می‌رسد مسئولان شهرستان آبیک همچون ادارات فرهنگی، انتظامی و امنیتی باید توجه ویژه و بیشتری به این مناطق داشته باشند و برای برون‌رفت از کاهش پدیده اعتیاد و پیامدهای سوء آن گام‌های موثرتر و ارزنده‌تری بردارند.ضمن تقدیر از برخی گامهای مسئولین مربوطه، قطعا اقدامات کافی نبوده و باید در این حوزه تلاش مضاعف تری صورت گیرد.
برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ویژه آگاه‌سازی درخصوص عوارض اعتیاد  و مشارکت دادن مردم مناطق آسیب‌خیز در  مبارزه با مواد مخدر و فعالیت‌های اجتماعی می‌تواند در کاهش اعتیاد راهگشا باشد.

گزارش از هاجر عبدالهی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آبیک فروش مواد مخدر حمل موادمخدر شهرستان آبیک خانواده ها حمل مواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر

رئیس پلیس پیشگیری مازندران از افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر توسط ماموران کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در فروردین ماه خبر داد . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید محسن جعفری در تشریح این خبر با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر گفت: ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه استان در راستای ارتقای امنیت اجتماعی با انجام طرح‌های عملیاتی و هدفمند در فروردین سال جاری موفق به  دستگیری 297 خرده فروش مواد مخدر شدند.

وی با اشاره به افزایش 21 درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر افزود: در این مدت با تلاش همکاران در کلانتری و پاسگاه‌ها بیش از 27کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح مازندران از این افراد کشف و ضبط شد.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون شاهد افزایش 38درصدی دستگیری معتاد متجاهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم، از شهروندان خواست در راستای ارتقای امنیت اجتماعی محلات خود، در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک و فعالیت مجرمانه سوداگران مرگ، مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • شهادت دستکم ۱۶ اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیست ها
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲