Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حسین رجبی روز شنبه در حاشیه بازدید از منطقه حفاظت شده باشگل شهرستان تاکستان، افزود: مناطق حفاظت شده از شریان‌های حیاتی اکوسیستم کشور و جزء سرمایه‌های زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی هستند و حفظ و نگهداری زیست بوم این مناطق و منابع ملی، برای نسل حاضر و آینده لازم و ضروری است.
وی افزود: به منظور حفظ این مناطق، پیشگیری از تخریب اراضی ملی و حفظ حقوق عامه، کلیه ضابطان خاص محیط زیست و منابع طبیعی در صورت مواجه و مشاهده جرم مشهود، باید برای خروج احشام از مراتع اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام قضایی تصریح نمود: طبق قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، واگذاری حق استفاده از پروانه چرا به هر نحو از طرف صاحب پروانه به دیگری برای استفاده از مرتع موضوع پروانه ممنوع بوده و مرتکبان به حبس محکوم خواهند شد.
دادستان عمومی و انقلاب تاکستان ضمن اشاره به جرم بودن چرای دام در مناطق حفاظت شده، گفت: چرای غیر مجاز دام در این مناطق بر اساس قانون شکار و صید جرم بوده و دارای مجازات حبس است بنابراین دامداران باید با رعایت حدود از چرانیدن دام‌های خود در این مناطق خودداری نمایند.
وی همچنین در خصوص شکار حیوانات حفاظت شده، گفت: شکار غیرمجاز در مناطق حفاظت شده ممنوع است و اگر شخصی بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند و به این زیستگاه‌ها ورود غیر مجاز داشته باشد با توجه به ماده ۶۷۹ و ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ با اشد مجازات مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
شهرستان تاکستان در ۴۵ کیلومتری قزوین واقع شده است.

برچسب‌ها تاکستان منابع طبیعی و آبخیزداری دام و طيور استان قزوین دادستان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تاکستان منابع طبیعی و آبخیزداری دام و طيور استان قزوین دادستان قزوین تاکستان منابع طبیعی و آبخیزداری دام و طيور استان قزوین دادستان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش

دیوان محاسبات کشور، گزارش‌های این نهاد نظارتی نشان می‌دهد که سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰ صرفاً نسبت به ارزش‌گذاری ۲۰ منطقه از ۳۰۹ منطقه تحت مدیریت خود و از سال ۱۴۰۰ به بعد نسبت به ارزش‌گذاری اقتصادی خدمات اکوسیستم پنج استان کشور (کردستان، قزوین، خراسان جنوبی، لرستان و کرمان) اقدام کرده است.

این در حالی‌ است که این سازمان مکلف بوده ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوطه را محاسبه و در حساب‌های ملی لحاظ نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • تشییع پیکر شهید گمنام در شهر نرجه
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • دستگیری متخلفان چرای غیرمجاز دام در منطقه شیدا
  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • خودداری از مصرف خودسرانه هرگونه قارچ خود رو در طبیعت
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری