Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

 دونالد ترامپ در واکنش به عملکرد غیرمنتظره بازار کار این کشور در ماه می، گفت: از نظر اقتصادی در سال آینده شاهد یکی از بهترین سال‌ها خواهیم بود. رئیس جمهور آمریکا که در یک کنفرانس خبری حضور یافته بود، با اشاره به ۲.۵ میلیون فرصت شغلی ایجاد شده در ماه می گفت: این آمارها فوق العاده‌اند و ما را به سمت یک دوره رشد طولانی مدت سوق خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فاکس بیزینس، اما طی این مدت شمار جمعیت بیکاران با کاهشی محسوس نسبت به ماه قبل به ۲۱ میلیون نفر کاهش پیدا کرد. نرخ بیکاری آمریکا تا پایان ماه می با ۱.۴ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۱۳.۳ درصد رسید. طی این ماه ۲.۵ فرصت شغلی ایجاد شد که در طول تاریخ این کشور بی سابقه بوده است، هر چند بخش بسیار بزرگی از این اشتغال‌زایی به خاطر بازگشایی تدریجی کسب و کارها بوده است.

بسیاری از اقتصاددانان انتظار داشتند نرخ بیکاری آمریکا تا پایان ماه می به ۲۰ درصد و حتی بالاتر برسد. نرخ بیکاری در ماه آوریل با رسیدن به ۱۴.۷ درصد به رکورد تاریخی خود رسیده بود.

رئیس جمهور آمریکا هم چنین با ابراز امیدواری نسبت به بهبود تدریجی شاخص های کلان اقتصادی این کشور از ماه اکتبر گفت که این اتفاق ممکن است حتی زودتر نیز رخ دهد. وی افزود: به احتمال زیاد آمارهای امروز بهترین بازگشت در طول تاریخ آمریکا بوده است. این رشد در همینجا متوقف نخواهد شد و (از این) فراتر خواهیم رفت.

با این حال جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها برای رقابت با ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه گفته است ترامپ درکی از شرایط موجود ندارد. وی که در جمع دانشجویان دانشگاه ایالتی دالاور، زادگاه خود حضور یافته بود، افزود: رئیس جمهور در شرایطی جشن گرفته است که هنوز ۲۰ میلیون آمریکایی بی کار هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد