Web Analytics Made Easy - Statcounter

66 کارشناس سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعتراضات مردم آمریکا را واکنشی به نژادپرستی سازمان‌یافته توصیف کرده و درخصوص دخالت احتمالی نیروهای نظامی برای سرکوب تظاهرات ابراز نگرانی کردند.

به  گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ۶۶ کارشناس سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کردند اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف آمریکا واکنشی به نژادپرستی سازمان یافته در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «تاس»، در این بیانیه‌ آمده است: «این خیزش ملی، اعتراضی علیه نژادپرستی سازمان‌یافته است که خشونت‌های نژادی تحت حمایت دولت را موجب می‌شود و آن‌ها را از مجازات معاف می‌کند».

این کارشناسان سازمان ملل نوشتند: «اعتراضاتی که جهان شاهد آن است، رد نابرابری‌های نژادی بنیادین و تبعیضی است که به مشخصه‌ای برای زندگی سیاه‌پوستان و دیگر رنگین‌پوستان آمریکا است».

آن‌ها همچنین نحوه پاسخ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به این اعتراضات را مورد انتقاد قرار دادند و درخصوص دخالت نظامی برای سرکوب آن‌ها ابراز نگرانی کردند.

آمریکا در روزهای گذشته، پس از انتشار فیلمی از قتل نژادپرستانه یک مرد سیاه‌پوست به دست افسر پلیس به صحنه اعتراض یکپارچه علیه نژادپرستی و خشونت پلیس تبدیل شده است.  

دوشنبه هفته گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ فرد سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت منجر شد. 

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند شمار افرادی که ظرف یک هفته گذشته در جریان اعتراضات به نژادپرستی و خشونت پلیس در این کشور دستگیر شده‌اند از ۱۰ هزار نفر گذشته است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترامپ اعتراضات آمریکا سازمان ملل نژادپرستی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :

 ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی به تظاهرات‌های حمایت از غزه در دانشگاه‌های آمریکا و بازداشت معترضان از سوی پلیس این کشور واکنش نشان داد. 

کنعانی نوشت: با وجود میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آن‌ها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

دانشگاه‌های آمریکا طی روز‌های گذشته شاهد برگزاری تظاهرات‌های گسترده در اعتراض به جنگ و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه بوده‌اند.

تاکنون ده‌ها دانشجوی و استاد معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده‌اند.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • (ویدیو) واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان
  • واکنش ایران به گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا
  • واکنش نتانیاهو به اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا