Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:49:47 GMT

دبیران هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۱۸۲۲

دبیران هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت معرفی شدند

به گزارش روابط عمومیِ هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، حمید نیلی دبیر این جشنواره، ایوب آقاخانی ، امیرحسین شفیعی ، داریوش نصیری ، ناصرآویژه ، سینا ییلاق‌بیگی و جهانشیر یاراحمدی را به ترتیب به عنوان دبیران بخش‌های نمایشنامه‌نویسی، صحنه‌ای، خیابانی، کودک و نوجوان، دانشجویی و سمینار پژوهشی تئاترمقاومت منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایوب آقاخانی متولد ۱۳۵۴ درتبریز، نمایشنامه‌نویس، کارگردان، بازیگر، دراماتورژ و مدرس دانشگاه می‌باشد. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشگاه «آزاد» تهران و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه تربیت مدرس است.نگارش چندین نمایشنامه، حضور و داوری در جشنواره های مختلف و متعدّد تئاتر(تئاتر فجر وتئاترمقاومت …) و حضور فعال در عرصه نمایش های  رادیوئی  از ۱۳۷۹ و نیز حضور در چندین سریال  تلویزیونی به عنوان بازیگر از جمله سوابق ایوب اقا خانی است.
امیر حسین شفیعی متولد ۱۳۶۳ شهرستان ورامین کارگردان ،تهیه کننده و مدیر فرهنگی می باشد. وی برندۀ جایزۀ کارگردانی و طراحی صحنه و بازیگری از ادوار مختلف جشنوارۀ بین المللی تئاتر فجر  می باشد و مدیریت دفتر تولید تئاترحوزه هنری،رئیس انجمن  هنرهای نمایشی استان تهران و دبیر اجرایی سوکواره هنرهای نمایشی خمسه از دیگر سوابق اجرایی و مدیریتی وی به شمار می رود. شفیعی هم اکنون مدیر تماشاخانۀ سرو می باشد.
داریوش نصیری، فارغ‌التحصیل رشته فیلمسازی و ارتباطات و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی، بازیگر، نویسنده،کارگردان، نقال و مدرس دانشگاه است. کسب جوایز مختلف در حوزه بازیگری، کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی در جشنواره‌های سراسری و بین‌المللی، واجرای نمایش در کشورهای روسیه، ترکیه، مالزی، امارات متحدۀ عربی و ارمنستان(۳ دوره) و داوری در جشنواره‌های مختلف فیلم و تئاتر در بخش صحنه‌ای و خیابانی همچون نقالان علوی، ارسباران و...، از جمله سوابق وی است.
ناصر آویژه متولد٢٧مرداد١٣٥٠در تهران، فارغ‌التحصیل دوره جامع کارگردانی مرکز آموزش فیلمسازی باغ فردوس،کارشناسی ادبیات فارسی وکارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، بازیگر وکارگردان تئاتر وتلویزیون است. 

بازی در چندین مجموعه‌های تلویزیونی ویژۀ کودکان و کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی مختلف، برندۀ چندین جایزۀ بازیگری وکارگردانی از جشنواره‌های کودک ونوجوان، بانوان، جشنوارۀ رضوی عضو هیات انتخاب درچندین دوره جشنواره کودک، جشنواره تئاتر شهر، جشنواره ملی جوان و...

وی همچنین مدرس تئاتر و نمایش خلاق درمؤسسات آموزشی دولتی وخصوصی می باشدو اجرای نمایش در کشورهای ایتالیا، اسپانیا، دوبی، مالزی، افغانستان و ... در کارنامه حرفه ای وی دیده می شود.
سینا ییلاق بیگی متولد ۱۳۵۷ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ رشت، ﺩﺍﻧﺶ‌ﺁﻣﻮختۀ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﯽ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﺻﺤﻨﻪ ﻭ ﻟﺒﺎﺱ ﺍﺯﺩﺍﻧﺸﮑﺪۀ ﻫﻨﺮﻫﺎﯼ ﺯﯾﺒﺎﯼ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻭ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﯽ ﺍﺭﺷﺪ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﻧﻤﺎﯾﺸﯽ ﺍﺯﺩﺍﻧﺸﮑﺪۀ ﺳﯿﻨﻤﺎ ﻭ ﺗﺌﺎﺗﺮ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻫﻨﺮ ﺗﻬﺮﺍﻥ می باشد.

ویﻣﺪﺭﺱ ﺩﺭﻭﺱ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﺻﺤﻨﻪ ﻭ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﻋﺮﻭﺳﮑﯽ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻫﻨﺮﻫﺎﯼ زیبای ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ تهران، دانشگاه ﻫﻨﺮ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺳﻮﺭۀ ﺗﻬﺮﺍﻥ نیز می باشد.، ﻋﻀﻮیت در ﺍﻧﺠﻤﻦ ﻃﺮﺍﺣﺎﻥ ﺻﺤﻨﻪ ﻭ ﻟﺒﺎﺱ ﺧﺎﻧۀ ﺗﺌﺎﺗﺮ، ﺍﻧﺠﻤﻦ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺮﺍﻥ ﻋﺮﻭﺳﮑﯽ ﺧﺎﻧۀ ﺗﺌﺎﺗﺮ، ﺍﻧﺠﻤﻦ ﻃﺮﺍﺣﺎﻥ ﻓﻨﯽ ﺧﺎﻧۀ ﺳﯿﻨﻤﺎ، ﺍﺗﺤﺎﺩﯾۀ ﺑﯿﻦ‌ﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺮﺍﻥ ﻋﺮﻭﺳﮑﯽ ازجمله سوابق وی به شمار می رود.UNIMA، ﻋﻀﻮ ﺍﺗﺤﺎﺩﯾۀ ﺟﻬﺎﻧﯽ تئاﺗﺮ ﮐﻮﺩﮎ ﻭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ASSITEJ، ﻫﯿأﺕ ﺩﺍﻭﺭﯼ ﻭ ﯾﺎ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ حضور درﮐﺎﺭﮔﺎﻩ‌ﻫﺎﯼ ﺗﺨﺼﺼﯽ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﺻﺤﻨﻪمختلف ﺩﺭ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ‌ﻫﺎﯼ داخلی و ﺑﯿﻦ‌ﺍﻟﻤﻠﻠﯽ و طراحی صحنه، ﻟﺒﺎﺱ ﻭ ﻧﻮﺭ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ۱۳۷۸ﺗﺎ ﮐﻨﻮﻥ ازجمله سوابق وی می باشد.
جهانشیر یار احمدی متولد ۱۳۵۲ بوشهر، بازیگر و پژوهشگر تئاتر، دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی می باشد.بازی در بیش از ۳۰نمایش از سال ۷۱ تا کنون و حضور در بیش از ۳۰سمینار پژوهشی داخلی و خارجی،پژوهش و نگارش مقالات متعدد پژوهشی در نشریات تخصصی و چاپ پنج کتاب پژوهشی از جمله سوابق وی می باشد.
حمید نیلی پیش از این نیز توحید معصومی، جواد تمدنی ، محمد روح الامین و امیرکلاته را به عنوان مدیران ستادی این جشنواره در سمت‌های دبیراجرایی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات، مدیرهنری و هویت بصری جشنواره و مدیر دبیرخانه معرفی کرده بود.
هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاترمقاومت به همت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، آذر ماه سال جاری با دبیری حمید نیلی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها دفاع مقدس افغانستان دانشگاه هنر بازیگر تئاتر بنیاد فرهنگی روایت فتح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس افغانستان دانشگاه هنر بازیگر تئاتر بنیاد فرهنگی روایت فتح دفاع مقدس افغانستان دانشگاه هنر بازیگر تئاتر بنیاد فرهنگی روایت فتح ادبیات نمایشی کارشناسی ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۱۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش با کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی درخصوص اجرای آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر ارتش، اجرای عمومی آثار تولیدی، تولید آثار هنری مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده گفت‌وگو و تفاهم کردند.

در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی و سیامک موحدی مدیر امور هنری سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش و شهرام نوشیر مدیر کانون تئاتر دینی برگزار شد، مقرر شد آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش، که اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و جشنواره تئاتر مقاومت اجرا داشته باشند. همچنین در این جلسه قرار شد فرصتی فراهم شود تا نمایش‌های خیابانی با موضوع شهدا و مضامین مرتبط، بتوانند در پادگان‌ها و فضاهای سازمانی ارتش، روی صحنه روند.

در سومین مورد از این تفاهم، قرار شد گروه‌های اجرای تعزیه ارتش در فضاهای نمایشی و میادین و فضاهای روباز مختص این نوع نمایش، در ایام سوگواری اجرا داشته باشند.

همکاری ۲ طرف برای تولید یک اثر فاخر مشترک، نیز جزو مواردی بود که در این جلسه درباره آن گفت‌وگو شد و توافقاتی نیز به عمل آمد که به زودی نام نمایش و سالن اجرای آن اعلام خواهد شد.

همچنین در این جلسه درباره حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره «نسیم رحمت» با موضوع و نگاه مورد توافق ۲ طرف، گفت‌وگو شد. جشنواره «نسیم رحمت» از جمله جشنواره‌های برگزارشده توسط ارتش است که امسال هنرمندان شاخص در عرصه نمایشنامه‌نویسی در آن شرکت خواهند کرد.

همچنین سال جاری، برای تقویت متون نمایشی و جشنواره تئاتر میثاق ۱۴، به نمایشنامه‌نویسان جوان و مطرح کشور نگارش ۲۸ نمایشنامه سفارش داده شده است.

درپایان این جلسه، گفت‌وگوهای اولیه درخصوص احیای سالن‌های ارتش برای اجرای تئاتر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک نیز صورت گرفت و ادامه آن برای بررسی سیستم، مشکلات و تحلیل بیشتر موضوع به جلسات آتی موکول شد.

کد خبر 6089762 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی