Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌‎الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه میان وزارت جهاد کشاورزی، آستان قدس رضوی و استانداری سیستان و بلوچستان که در تالار ولایت برگزار شد، ضمن گرامیداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، گفت: هرآنچه برای رفع مشکلات مردم سیستان و بلوچستان از آستان قدس رضوی ساخته باشد دریغ نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به مردمان خطه سیستان و بلوچستان افزود: سال‌های نخست آغاز خشکسالی در اواخر دهه ۷۰، رهبری معظم انقلاب دغدغه جدی برای رسیدگی به مسائل این منطقه داشتند و نسبت به پیگیری آن‌ها به مسئولان وقت دولت دستوراتی را دادند که تحقیق و مطالعات منطقه‌ای درخصوص خشکسالی واقع شده صورت گرفت.

تولیت آستان قدس رضوی  ادامه داد: در سفر سال ۸۰ رهبری معظم به سیستان و بلوچستان نیز ایشان ضمن حضور طولانی در آن منطقه و سرکشی به شهر‌های مختلفی، چون زابل، در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار گرفتند که حاکی از توجه ویژه ایشان به این منطقه دارد.

مروی  با تشریح راهکار‌های پیش رو تصریح  کرد: اولویت اقدامات آستان قدس رضوی، توجه به مناطق محروم خصوصا سیستان و بلوچستان است که معمولا بخش خصوصی به خاطر تأکید بر سود و منفعت تضمین شده، رغبتی برای ورود به این مناطق نشان نمی‌دهد.

او  دیگر اولویت عملکردی آستان قدس را این طور تشریح و تصریح کرد: دومین اولویت ما این است که جای فعالیت‌های نهاد‌های دولتی را نگیریم. هر مجموعه دولتی به وظایف خودش عمل کند و آستان قدس رضوی نیز به میزان توان و مقدورات آنچه از دستش ساخته باشد برای کمک به مجموعه‌های دولتی برای رفع مشکلات مردم انجام خواهد داد.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: با وجود همه محدودیت‌ها، هر آنچه در توان داشته باشیم، برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان به کار می‌گیریم؛ زیرا مساله این منطقه اولویت اول ماست.

او با برشمردن سه محور حل مسائل مناطق محروم   سیستان و بلوچستان تصریح کرد: حل زنجیره تأمین تولید، انتقال تجربیات و آموزش دادن به بومیان و نیز تهیه زمین برای آغاز فعالیت‌ها، سه محور اساسی برای شروع کار در این مناطق است که ما برای اجرای آن آمادگی کامل داریم.

تولیت آستان قدس رضوی  با بیان اینکه صدور مجوز برداشت به میزان یک میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای رسیدگی به مسائل سیستان و بلوچستان از سوی رهبر معظم انقلاب نشان از توجه خاص ایشان بر رفع مشکلات محرومان آن استان دارد، ادامه داد: آستان قدس رضوی هم به تبع از رهبری معظم، در حد بضاعت و توان خود برای حل مشکلات این خطه در کنار نهاد‌های مسئول تلاش خواهد کرد.

‌مروی بیان کرد: مردم این مناطق بر گردن ما حق دارند و روز قیامت حقوق خود را از ما مطالبه خواهند کرد؛ لذا دوشادوش مسئولان ذیربط به سهم خود هرچه بتوانیم در این مسیر انجام دهیم، کوتاهی نخواهیم کرد.   انتهای پیام// ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آستان قدس رضوی مشکلات سیستان و بلوچستان اقدامات آستان قدس صندوق ذخیره ارزی سیستان و بلوچستان آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم محمدی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت برنامه‌های دهه کرامت استان زنجان، از کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم این دهه در زنجان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده است تا ۲۱ چایخانه آستان قدس رضوی در زنجان ایجاد شود.

وی با یادآوری اینکه مقرر شده است تا خادمان و پرچم متبرک حضرت معصومه (س) در روز ۲۱ اردیبهشت به زنجان برسند، افزود: قرار است خادمان به مدت سه روز در زنجان حضور داشته باشند.

این مسؤول در خصوص برنامه‌های خادمان حرم حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: این خادمان قرار است طی مدت سه روز برنامه‌های خود را در زندان‌های زنجان، ابهر و خدابنده به اجرا بگذارند.

محمدی در رابطه با برنامه‌های خادمان حرم امام رضا (ع) نیز یادآور شد: این خادمان نیز برنامه‌های خود را به مدت یک هفته با عنوان «زیر سایه خورشید» در سطح استان به خصوص شهرستان‌های خرمدره، سلطانیه و طارم به اجرا بگذارند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه ایجاد چایخانه آستان قدس رضوی یکی از برنامه‌های مهم در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: در همین راستا مقرر شده است تا ۸۸۸ چایخانه در سطح کشور ایجاد شود که سهم استان زنجان از چایخانه‌های آستان قدس رضوی ۲۱ چایخانه خواهد بود.

غلامرضا نظری، مدیر روابط‌عمومی شهرداری زنجان نیز در ادامه این نشست خبری یکی از رویکردهای اصلی برنامه‌های دهه کرامت را افزایش نشاط اجتماعی عنوان کرد و گفت: برای اینکه بتوان این برنامه‌ها را به بهترین شکل ممکن به اجرا گذاشت، باید از ظرفیت مردمی در اجرای برنامه‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 6097478

دیگر خبرها

  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان