Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی، توجه به روستاها را از برنامه‌های کلان استان برشمرد و گفت: مدیریت مهاجرت معکوس در استان از برنامه‌های اساسی تدوین شده است که یکی از بخش‌های آن، تکمیل زیرساخت‌های روستایی است.

محمد صادق معتمدیان، امروز شنبه ۱۷ خرداد در دیدار با مدیر عامل بنیاد برکت کشور اظهار کرد: از سال گذشته که تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به امضا رسید، اقدامات خوبی صورت گرفته است که از این بابت از مجموعه ستاد و بنیاد برکت سپاسگزاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی افزود: دولت در شرایط تحریم‌های ظالمانه با تمام توان و تلاش کشور را اداره می‌کند، در همین شرایط سخت، اعتبارات قابل توجهی به خراسان ‌جنوبی تزریق شده و تحولات بزرگی در بخش زیرساخت‌ها رخ داده است.

استاندار خراسان جنوبی، توجه به روستاها را از برنامه‌های کلان استان برشمرد و افزود: مدیریت مهاجرت معکوس در استان از برنامه‌های اساسی تدوین شده است که یکی از بخش‌های آن، تکمیل زیرساخت‌های روستایی است.

معتمدیان ادامه داد: طی سال‌های گذشته حداکثر ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در روستاها برنامه‌ ریزی شده بود، اما با حمایت دولت، پروژه بزرگ احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی را در خراسان جنوبی شروع کردیم که یک کار جدید و جهادی بود.

وی افزود: در بازدیدهایی که از روستاها داریم، اشتغال و نشاط به ویژه در بخش مسکن مشهود است، چرا که تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض، قیمت تمام شده مسکن را پایین آورده و سرعت کار را بالا برده است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: سال گذشته با استفاده از ظرفیت مرزها بهترین عملکرد را در تأمین دام مولد در کشور داشتیم و با عنایت الهی، میزان بارندگی نیز به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و تلاقی تامین دام با آبادی مراتع، موجب شد تا نشاط خاصی در مناطق روستایی استان ایجاد گردد.

معتمدیان با اشاره به نهضت گازرسانی در استان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۰۰ روستا در استان گاز رسانی شد و امسال نیز گازرسانی به ۴۰۰ روستا در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا پایان دولت، تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

وی افزود: تا پایان سال۹۴، ۴۴ ایستگاه دیجیتال در استان وجود داشت، اما تنها طی سال۹۸، ۱۵ ایستگاه دیجیتال در استان ایجاد شد و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا شهریور ماه امسال ۵۰ ایستگاه دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید تا ضریب نفوذ دیجیتال به میانگین کشوری رسیده و از این حیث، از محرومیت خارج شویم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بیش از 500 روستا در استان با تانکر آبرسانی می‌شوند که تکمیل مجتمع‌های آبرسانی در روستاها از دیگر برنامه‌های توسعه‌محور روستایی در استان است.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به نهبندان، اظهار کرد: پیام سفر رهبر معظم انقلاب به نهبندان این بود که توجه همگان به این منطقه جلب شود، اما کارهای خوبی صورت گرفت و کارهای زیادی نیز انجام نشده است که اگر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت بر این منطقه متمرکز شوند، آمادگی داریم با سرعت پروژه‌ها را پیش ببریم تا غبار محرومیت از منطقه زدوده شود.

معتمدیان ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان، عطش کار و خدمت دارند و البته خدمت‌رسانی بی منت، شرط مدیریت در خراسان جنوبی است.


امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت کشور نیز ضمن اعلام آمادگی کامل برای مشارکت در پروژه‌های استان، گفت: خدمت به مردم در خراسان جنوبی محسوس است و ما نیز خود را موظف می‌دانیم که با تمام توان در خدمت مردم شریف استان باشیم و تعهدات مربوط به بنیاد برکت در استان نیز طی این هفته پرداخت خواهد شد.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز به تشریح پروژه‌ها در استان پرداخت و یادآور شد: متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مشارکتی با بنیاد برکت ۵۰ درصد است و تعهدات بسیاری از دستگاه‌ها از جمله دانشگاه ‌علوم‌ پزشکی، نوسازی مدارس، صدا و سیما، آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها انجام گرفته که با تخصیص کامل تعهدات بنیاد برکت، پروژه‌ها تکمیل خواهند شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روستا استاندار خراسان جنوبی زیرساخت ها بنیاد برکت پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،آیت الله عبادی در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه دشمنان همواره در پی تضعیف نظام بودند افزود: باید مسئولان در حوزه کاری خود و با همکاری هم برای رفع آسیبهای جامعه اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به برملا شدن چهره واقعی دشمنان گفت: جریان غرب، قتل و عام، جنگ و فساد دشمنان و غربی‌ها در حال حاضر برای همه دنیا برملا شده و چهره واقعی غربی‌ها رو شده است.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این شورا در خصوص اجرای طرح نور گفت: باید پلیس را در این طرح همراهی کرد تا در کنار پلیس اقدامات فرهنگی صورت گیرد.

قناعت با اشاره به پاسداشت زبان فارسی گفت: باید در معابر شهر ۷۰ درصد عبارت‌ها فارسی باشد. 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار نیز در این شورا  از اجرای طرح نور و موفقیت این طرح در استان تقدیر کرد.

 طالبی افزود: این طرح بازخورد خوبی در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها داشته و باید تداوم داشته باشد.


در این جلسه از پوشش خوب صدا وسیمای خراسان جنوبی به صورت زنده در خصوص مراسم ۵ اردیبهشت،سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • مهاجرت معکوس در گرو رفع مشکل روستائیان
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت