Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@14:36:58 GMT

هشدار پلیس به متقاضیان ثبت نام خودرو

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۴۹۵۷

هشدار پلیس به متقاضیان ثبت نام خودرو

خبرگزاری میزان- جانشین رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ نسبت به در اختیار قرار گرفتن اطلاعات مربوط به خرید خودرو شهروندان توسط افراد ناشناس هشدار داد. تاریخ انتشار: 17:55 - 17 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۶۷۵۸

خبرگزاری میزان - سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: با توجه به اعلام نفرات برگزیده خریدار خودرو توسط کارخانه‌های ایران خودرو و سایپا و همچنین سررسید واریز وجوهات مربوط به خودورو به صورت اینترنتی، شهروندان بایستی هوشیاری خود را در خصوص قرار نگرفتن در دام کلاهبرداران حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شیادان در صدد این هستند که از طریق فیشنیگ و یا درگاه‌های اینترنتی اطلاعات متقاضیان خرید خودرو را دریافت و یا هک کنند و پس از آن اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها را کنند.

جانشین رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: اغلب افراد سالمند و اشخاص کم سواد مورد توجه کلاهبرداران قرار دارند، لذا از تمام شهروندان درخواست داریم تا اطلاعات بانکی خود و همچنین اطلاعات مربوطه به ثبت نام در خرید خودروهایشان را در اختیار افراد غیر و کسانی که مورد اعتماد نیستند قرار ندهند.

بیشتر بخوانید: وضعیت شلوغی معابر تهران در اولین روز اجرای طرح ترافیک+فیلم

به گفته سرهنگ موقوفه‌ای شهروندان جهت واریز مبالغ اقساط پرداخت خرید خودرو به درگاه معتبر شرکت‌های تولید کننده مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس خودرو خرید خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت

سرهنگ محمد قاسم طرهانی گفت: در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت از محتویات خودرو شهروندان در محدوده شهرستان ری، پیگیری موضوع سریعاً به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودرو‌هایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار بودند، در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب خودرو را تخریب و وارد خودرو شده و محتویات آن را به سرقت می‌بردند.

این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: کارآگاهان پلیس با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، در نهایت در دوم اردیبهشت ماه امسال هویت متهمان شناسایی شد.

رئیس پلیس شهرستان ری گفت: بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی تیمی از ماموران در روز گذشته متهمان را در حال سرقت مشاهده و طی یک عملیات غافلگیرانه متهمان را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: پس از انتقال متهمان به اداره پلیس و انجام تحقیقات تخصصی و مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۲۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده شهرستان ری و جنوب تهران اعتراف کردند.

سرهنگ طرهانی در پایان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، به شهروندان توصیه کرد: خودرو خود را به تجهیزات ایمنی و بازدارنده مجهز و فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سلب و با پلیس در راستای ارتقاء امنیت در جامعه همکاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • هشدار راه و شهرسازی استان تهران به متقاضیان مسکن طرح جوانی جمعیت
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • امتیازات اراضی طرح جوانی جمعیت قابل خرید وفروش نیست
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند