Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های افغانستان امروز یکشنبه نوشتند که نیکولاس کی در مصاحبه با رسانه های غربی گفته است که درباره خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان نباید عجله شود.

کی در مورد توافق آمریکا و طالبان نیز گفته است: این توافقنامه مشروط است و اگر طالبان به تعهدات خود عمل نکنند، هیچ توافقی در کار نخواهد بود.

وی تأکید کرده است، موضوع اصلی این است که طالبان در عمل تعهدات خود را انجام دهد؛ یکی از توافقات کاهش خشونت‌ها است اما حقیقت این است که طالبان تا هنوز این توافق خود را عملی نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده سابق ناتو خاطر نشان کرده است که با توجه به استقبال جهانی از اعلام آتش‌بس طالبان در روزهای عید، این گروه پس از پایان سه روز عید فطر دوباره حملات خود علیه نیروهای امنیتی افغانستان را آغاز کرده‌اند.

کی گفته است، درست است طالبان حملات بزرگی را علیه نیروهای خارجی و شهرهای بزرگ افغانستان انجام نداده‌اند، اما این گروه بیرون از شهرها کشتار نیروهای امنیتی و مردم افغانستان را به شدت ادامه داده‌اند.

وی هشدار داده است: هرگاه آمریکا پیش از تقسیم اوقات تعیین شده نیروهای خود را از افغانستان خارج کند، طالبان به حملات خود شدت بیشتری خواهند داد.

نماینده سابق غیر نظامی ناتو افزوده است که برای اعتماد سازی، آزادی زندانیان تسریع شود اما از طرف دیگر گفت‌وگوهای بین افغانستان هم باید آغاز شود.

وی از آمریکا و ناتو خواسته است تا زمانی که توافقنامه صلح به صورت کامل از طرف دولت افغانستان و طالبان عملی نشده، این نیروها نباید افغانستان را ترک کنند.

رییس جمهوری آمریکا چند روزپیش اعلام کرده بود که می‌خواهد تمام نیروهای آمریکایی افغانستان را ترک کنند و مجلس سنای این کشور به همین دلیل هشدار داده است که آمریکا نباید اشتباه عراق و سوریه را در افغانستان تکرار کند.

برچسب‌ها افغانستان سوریه طالبان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان سوریه طالبان ایالات متحده آمریکا افغانستان سوریه طالبان ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان

پس از پیروزهایی فوتسال افغانستان که خبرهای خوشی را برای مردم این کشور مخابره کردند، دیپلمات‌های طالبان در تهران نیز برای قدردانی، میزبان تیم ملی کشورشان شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال افغانستان که در یک بازی جذاب در آخرین بازی با نتیجه 5 بر 3 از سد قزاقستان گذشت، اولین حضور خود را در جام جهانی فوتسال در تاریخ کشورش به ثبت رساند.

پیروزهای تیم ملی فوتسال افغانستان که سکان داری آن را «مجید مرتضایی» سرمربی ایرانی به عهده دارد، همدلی دیگری از دو ملت را این بار در عرصه ورزش روایت کرد.

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان در نشست خبری پیش از این مسابقه گفته بود: «آسیا باید باور کند که قدرتی بنام افغانستان در فوتسال وجود دارد.»

راهیابی فوتسال افغانستان به جام جهانی فوتسال، شادی و تبریک‌های پرشماری را حتی در میان مخالفان و موافقان سیاسی این کشور در پی داشت.

سخنگوی طالبان راهیابی تیم فوتسال افغانستان را به جام جهانی یک موفقیت بزرگ ورزشی خواند و در همین حال مخالفان سیاسی حکومت کنونی کابل نیز لب به تحسین گشودند.

دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از 14 سپتامبر تا 6 اکتبر 2024 در ازبکستان برگزار می‌شود و 24 تیم در آن حضور خواهند داشت.

یک ایرانی هدایت فوتسال افغانستان را برعهده گرفتمربی مشهدی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان شد

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • وقوع انفجار در کابل
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟