Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فواید گل نسترن، اظهار کرد: نسرین و یا گل نسترن در طب سنتی ایران دارای مزاج گرم و خشک بوده و بوییدن آن باعث تقویت قلب، مغز و حواس می‌شود.

او افزود: نوشیدن دمنوش گل نسترن برای ورم‌ حلق، لوزه‌ها و تپش قلب مفید بوده و تقویت کننده معده و کبد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقویت موها با گل نسترن

حاجی حیدری با اشاره به تاثیر گل نسترن بر تقویت مو، اظهار کرد: استفاده از گل نسترن به طور موضعی همراه با حنا روی موی سر باعث تقویت مو خواهد شد. همچنین روزانه مصرف دو تا چهار گرم گل خشک نسترن به مدت یکسال از سفید شدن موی سر پیشگیری می‌کند.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه گل نسترن با نام علمی Rosa canina یکی از گیاهان دارویی است، تاکید کرد: گل، دانه و میوه گل نسترن خواص درمانی زیادی دارد که به صورت جوشانده و دم کرده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فواید درمانی گل نسترن

حاجی حیدری درباره فواید درمانی گل نسترن، گفت: از عمده کاربرد‌های درمانی گل نسترن که در مطالعات و بررسی‌های علمی مورد تایید قرارگرفته است، می‌توان به درمان اختلالات مجاری ادراری تحتانی، درمان سنگ‌ کلیه، درمان سنگ کیسه صفرا و پیشگیری از سرماخوردگی اشاره کرد.

او ادامه داد: مصرف دمنوش گل نسترن در درمان نقرس، آرتروئید روماتیسم و مشکلات کیسه صفرا بسیار مفید است. همچنین میوه نسترن خواص درمانی زیادی دارد و سرشار از ویتامین C، مواد معدنی نظیر منگنز، آهن، کلسیم و فسفر است.

ضدالتهاب بودن دمنوش گل نسترن

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه اثر ضد التهابی گل نسترن در مطالعات انجام شده تایید شده است، تاکید کرد: به منظور درمان سنگ‌های کلیوی و سنگ کیسه صفرا حدود سی گرم میوه نسترن را در ۳۰۰ میلی گرم آب به مدت ۵ دقیقه با حرارت ملایم جوشانده و سپس به مدت ۱۵ دقیقه آن را دم کنید. لازم است به مدت یک ماه و هر روز سه نوبت از این دمنوش را میل کنید تا نتایج مثبت حاصل شود.

حاجی حیدری افزود: طبق مطالعات گوناگون علمی، هیچگونه عارضه خاص و تداخل دارویی برای مصرف دمنوش گل نسترن گزارش نشده است؛ بنابراین نسترن جزو گیاهان دارویی کم خطر محسوب می‌شود.

چه کسانی نباید از دمنوش گل نسترن استفاده کنند؟

این متخصص طب سنتی گفت: با توجه به اینکه دمنوش گل نسترن دارای مزاج گرم و خشک است، افراد گرم مزاج باید در فصول گرم با احتیاط آن را مصرف کنند. همچنین گیاه نسترن در دوران بارداری منع مصرف دارد.

حاجی حیدری در پایان یادآوری کرد: دوره درمان از طریق مصرف دمنوش گل نسترن بستگی به بیماری و پاسخ دهی بیمار دارد، برای مثال درمان سنگ‌های کلیوی و سنگ کیسه صفرا با دمنوش نسترن حدود یک ماه طول می‌کشد. 

بیشتر بخوانید:

پاکسازی کلیه با مصرف این گیاهان دارویی

بهترین دمنوش‌های گیاهی که خانم‌ها باید مصرف کنند

دمنوش‌های مفید برای خانم‌های باردار+ لیست نوشیدنی‌های ممنوعه

درمان سرفه با دمنوش‌های گیاهی

چای ترکیبی ننوشید‍!/ مضرات ترکیب کردن دمنوش‌های گیاهی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تقویت مو تپش قلب تقویت کننده معده گیاه دارویی دمنوش گل نسترن متخصص طب سنتی حاجی حیدری درمان سنگ کیسه صفرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)




منبع:پیج sunmanandwifelady

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: 5 راز نقاشی ساختمان که نقاشان به شما نمی گویند (فیلم) ایده چراغ‌قوه برای نقاشی کودکان (فیلم) نقاشی های خلاقانه با سکه (فیلم)

دیگر خبرها

  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • (ویدئو) خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب