Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@22:09:20 GMT

افت سودآوری «گروه فن آوا» در سال 98

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۸۶۲۸

افت سودآوری «گروه فن آوا» در سال 98

در حالی که اغلب شرکت ها در سال 98 با رشد درآمدها مواجه شدند، «گروه فن آوا» نتوانست اقدامی در جهت افزایش سودآوری انجام دهد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، «گروه فن آوا» که یک شرکت سرمایه گذار تلقی می شود، در سال 98 به ازای هر سهم 198 ريال سود ساخت که از سود سال 97 بالغ بر 15 درصد کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس این گزارش، علت اصلی افت سودآوری شرکت، کاهش درآمدهای عملیاتی است. «گروه فن آوا» هنوز به مرحله ای نرسیده که از شرکت های زیرمجموعه خود کسب درآمد کند و پرتفوی سرمایه گذاری ندارد که سود از محل فروش سرمایه گذاری ها شناسایی کند.

 

بنابراین، کل درآمدهای شرکت خلاصه در سرفصل سایر درآمدها می شود که در سال 98 با افت 52 درصدی، 94 میلیارد ريال درآمد به دنبال داشت.

 

البته شناسایی 144 میلیارد ريال هزینه های غیرعملیاتی از افت شدید سود خالص کاست و رقم آن از 207 میلیارد ريال در سال 97 به 174 میلیارد ريال در سال 98 افت کرد.

اندراحوالات این شرکت همین نکته کافی است که شرکت های مختلفی از شرکت های فرعی «گروه فن آوا» مطالبه دارند. بر اساس بند حسابرس، بانک انصار با ادعاي عدم ايفاي تعهدات برخي از قراردادهاي في مابين در سنوات مالي قبل مبلغ 76 ميليارد ريال از شرکت فن آوا کارت (شرکت فرعي) جريمه مطالبه کرده است. همچنين به موجب تاييديه هاي دريافتي، بانک سينا و بانک ايران زمين نيز به ترتيب مبلغ 35 ميليارد ريال و مبلغ 21 ميليارد ريال جريمه از شرکت مزبور مطالبه کرده‌اند.

 

به علاوه، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به عنوان کارفرماي پروژه USO، پروژه نگهداري سايت هاي تلفن ثابت روستايي از اواسط مهر ماه سال 98 به شرکت ايرانسل منتقل کرد و اقدامات انجام شده توسط «گروه فن آوا» تاکنون منجر به تعيين تکليف مانده پيش دريافت پروژه به مبلغ 173 ميليارد ريال نشده است.

 

این شرکت بابت ارائه خدمات رومينگ به مشترکين اپراتورهاي تلفن همراه کشور در روستاهاي تحت پوشش، مبلغ 191 ميليارد ريال درآمد در حساب های منظور کرده که برابر با هزينه هاي انجام شده است و هیچ گونه سودی به دنبال نداشته است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فن آوا پول نیوز تاپ بورس بانک ایران زمین بانک سینا میلیارد ریال میلیارد ریال گروه فن آوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

یک شرکت نقل‌وانتقالاتی فوتبال پرتغال از باشگاه پورتو برای دریافت بخشی از مبلغ انتقال مهاجم تیم ملی فوتبال ایران شکایت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت «اوژوگو» پرتغال مدعی شد شرکت «Xektalent» که در نقل‌وانتقالات بازیکنان فوتبال این کشور فعال است، روز دوشنبه در دادگاه مدنی مرکزی پنافیل از باشگاه پورتو شکایت کرده است.

شرکت فوق ادعا کرده که بابت انتقال مهدی طارمی به پورتو در سال 2020، باید رقم 230 هزار یورو دریافت کند که این مبلغ به این شرکت پرداخت نشده است.

اعتراف اینتری‌ها به اشتباه در لو دادن خرید طارمی و زیلینسکی

طارمی در تابستان سال 2020 پس از یک فصل بازی برای تیم ریوآوه، به باشگاه پورتو ملحق شد و طی 177 بازی در جمع شاگردان سرجیو کونسیسائو، آمار 88 گل و 54 پاس گل را به نام خود ثبت کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • آغاز حراج جدید شمش طلا فردا ۹ اردیبهشت ماه
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی