Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وضعیت ۴۸ و ۳۲ هکتاری اراضی قم و نوسازی اطراف حرم مطهر، تا پایان خردادماه تعیین تکلیف و با محوریت شهرداری مسائل اطراف حرم مطهر برطرف شود. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی عبوری امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در سالن کرامت استانداری اظهار داشت:جلساتی با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مدیران قم و شهردار سخت‌کوش قم در خصوص احیای بافت‌های فرسوده داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: احیای بافت‌های فرسوده کاری دشوار و پرهزینه است که به‌تنهایی از عهده یک‌نهاد و ارگان برنمی‌آید و همه باید در اجرای آن مشارکت داشته باشند تا مسیر اجرای نوسازی و بهسازی تسهیل شود.

وی تصریح کرد: ستادهای بازآفرینی در استان‌ها تشکیل‌شده است، در این زمینه اواخر سال 97 بحث ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های قانونی تبصره 18 و طرح‌ها و خدمات زیربنایی و روبنایی در قالب این تبصره قانونی مطرح شد.

عبوری بیان کرد:در اجرای طرح‌های بازآفرینی کشور، مبلغ 1500 میلیارد تومان وجه نقد توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور تأمین و تخصیص آن برای همه استان‌ها به خزانه واگذار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: اولین موافقت‌نامه در اسفند سال 97 ردوبدل و مقرر شد در 5 فقره به‌صورت 20 درصدی این مبالغ پرداخت شود و سهم استان‌ها بر اساس اولویت‌ها، سرانه و آمایش از قبل انجام‌شده است که اولین سهم سال قبل به قم ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: موافقت‌نامه مرحله دوم نیز در اواخر اسفند سال 98 ردوبدل شد و در فروردین 99 به استان قم ابلاغ اعتبار شد و فردا ظهر قرار است کل مبلغ مرحله دوم به مبلغ 7 میلیارد و 700 میلیون تومان وجه نقد به‌حساب راه و شهرسازی قم واریز شود.

تلاش شهرداری قم آماده‌سازی به‌موقع پروژه 48 هکتاری پردیسان استارزش‌افزوده 48 هکتاری پردیسان به نفع ساماندهی هسته مرکزی قم استهشدار مدیرکل راه و شهرسازی قم درباره پروژه 48 هکتاری پردیسان؛کندی پیشرفت سبب گرفتن پروژه از قم می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با نظارت استان برجذب این اعتبار امید است بودجه در حوزه‌های طرح قرارداد ورد استفاده قرار بگیرد مورداستفاده قرار گیرد، در خصوص پروژه‌های جدیدی مانند نوسازی مدرسه حجتیه نیز اولویت‌ها بر اساس مصوبات ستاد استانی اعلام می‌شود و دخل و تصرفی در این پروژه‌ها نداریم.

وی افزود: در خصوص نوسازی کلانتری 13 با تخصیص مرحله دوم اعتبارات به قم، پروژه عملیاتی می‌شود و در رابطه با احداث کلانتری‌ها در شیخ‌آباد و کامکار و نیروگاه با توجه به اینکه منطقه پرجمعیتی است تا چند ماه دیگر اجرایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز در مورد احداث بناهای درمانی و بهداشتی نیز جلسات کارشناسی برگزار کند تا از تخصیص بهره‌مند شود.

وی عنوان کرد: وضعیت 48 و 32 هکتاری اراضی قم و نوسازی اطراف حرم، تا پایان خردادماه تعیین تکلیف و با محوریت شهرداری مسائل اطراف حرم حل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در خاکفرج بافت تاریخی و قدیمی و ارزشمند وجود دارد که به دلیل معابر و آسیب‌پذیری در زمان بحران مشکلاتی ایجاد می‌شود، قرار بود زمین را تقبل کنیم و بنیاد مسکن نیز خاک‌برداری را انجام دهد.

وی تصریح کرد: صیانت و نگهداری از بافت‌های تاریخی، لازمه بازآفرینی شهری است و باید در این راه همه دستگاه‌های اجرایی مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/457/ ع

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون وزیر راه و شهرسازی هکتاری پردیسان اطراف حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)

 محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان به همراه منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، علیرضا شهرکی فرماندار شهرستان زاهدان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان و ناحیه لخشک (شهرک شهریار) بازدید کرد.

 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وظیفه ساماندهی ۹۲ هکتار از اراضی حاشیه شهر زاهدان را به عهده دارد و تاکنون با اجرای طرح‌های عمرانی گوناگون، نسبت به بهسازی بافت مسکونی در این مناطق (اعم از لایروبی، خاکبرداری، زیرسازی، آسفالت، پیاده رو سازی، جدول گذاری، احداث کانال هدایت آب‌های سطحی و کانال فاضلاب) اقدامات موثری داشته است.

 همچنین ۳۵۰۰ هکتار از اراضی ناحیه لخشک را در تملک دارد که با همکاری پژوهشکده سوانح طبیعی کشور، مطالعات ساخت مسکن و اسکان جمعیت با اولویت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در آن آغاز شده است.

 اراضی ده هکتاری و ناحیه لخشک به دلیل مجاورت با شهر زاهدان، پتانسیل هدایت جمعیت سرریز شهر زاهدان را داراست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز