Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه قطر تأکید کرد خلیفه حفتر تنها زمانی به فکر حل سیاسی می‌افتد که از نظر نظامی شکست خورده باشد.

به گزارش ایسنا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در مصاحبه با روزنامه لوموند فرانسه درباره شکست نیروهای خلیفه حفتر در جنگ طرابلس علیه دولت توافق ملی لیبی گفت: ما از زمان امضای توافق الصخیرات در سال ۲۰۱۵ گفتیم که نزاع در لیبی باید با روند سیاسی حل شود نه با کودتا و تجاوز نظامی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفتر همیشه خشونت را ترجیح داده است. او تنها زمانی به فکر حل سیاسی می‌افتد که از نظر نظامی شکست خورده باشد اما بعدا مجددا به خشونت بازمی‌گردد.

وی گفت: باید این درس را یاد گرفت که جامعه جهانی باید از روند سیاسی در چارچوب قانون بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل حمایت کند. این مسئله می‌توانست تعداد زیادی از مردم لیبی و منابع این کشور را نجات دهد.

شنبه عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر از یک طرح سیاسی برای حل نزاع لیبی خبر داد. این طرح در دیدار وی با خلیفه حفتر و عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق در شرق لیبی مطرح شد.

اما خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت توافق ملی لیبی گفت این اقدام تلاش مصر برای بازگرداندن حفتر به میز مذاکرات بعد از شکست نظامی در طرابلس است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیر خارجه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین

رئیس‌ جمهور سوریه امروز با وزیر امور خارجه بحرین در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز یکشنبه «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین را به حضور پذیرفت.

به گزارش سانا، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و راه های توسعه آن در زمینه های مختلف در جهت تامین منافع دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین تمهیدات و تلاش های انجام شده توسط بحرین برای موفقیت آمیز بودن اجلاس سران کشورهای عربی که برای ماه آینده برنامه ریزی شده است، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است.

بشار اسد همچنین بر تقویت همبستگی عربی و کار مشترک برای ثبات منطقه در سایه تحولات جهانی تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند