Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی اراک با بیان اینکه تعامل بخش خصوصی و دولتی در عرصه تولید استان مرکزی افزایش یافت گفت: استان مرکزی رتبه برتر در حوزه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی خبر داد. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، منوچهر توسطی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به نقش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در عرصه تولید و گیشرفت کشور و همچنین جایگاه اتاق بازرگانی استان مرکزی در سطح کشور اظهار داشت: استان مرکزی در سال 98 رتبه شایسته کشوری شورای گفت‌و‌گو بین دولت و بخش خصوصی را کسب کرد این درحالیست که سال‌های قبل تعداد اندکی از جلسات شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی برگزار می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ارزیابی کشوری شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در سال 98 با کسب امتیاز 81/5 از مجموع 100 امتیاز با کسب عملکرد شایسته و در حد انتظار در گروه یک در بالاترین سطح در بین استان‌های کشوری قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک تصریح کرد: براساس ارزیابی‌ها در راستای موضوع کیفیت و  حضور استاندار در جلسات شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی و طرح موضوعات اقتصادی مرتبط با محیط کسب و کار و اقدامات کارشناسی استان مرکزی در کنار استان‌های خراسان رضوی و خوزستان جزو سه استان برتر کشور قرار گرفتند.

توسطی بیان کرد: از سال 94 تا سال 98 جلسات شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی از چهار جلسه به 10 جلسه افزایش پیدا کرد و قبل از بیان موضوعات در این شورای موضوعات قابل طرح بررسی و مورد کارشناسی قرار می‌گیرد .

وی افزود: پایش ملی محیط کسب و کار ایران با تمرکز بر استان مرکزی، بررسی وضعیت جایگاه ایران در جهان در راستای سرانه تولید ناخالص داخلی، وضعیت امنیت سرمایه گذاری ایران با تمرکز بر استان مرکزی، نرخ بیکاری و نرخ تورم به تفیکیک استان‌های کشور، بررسی بند الف ماده یک لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور و تحلیل گزارش بانک‌های جهانی در خصوص محیط کسب‌و‌کار از اقدامات بیانی در شورای گفت‌و‌گو دولت و بخش خصوصی استان در رابطه با بهبود محیط کسب و کار است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران: طبقه متوسط جامعه در حال تجزیه استانتقاد رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از «قوانین خلق الساعه» صادراتی؛ صادرات پیاز با مشکل مواجه شدرئیس اتاق بازرگانی مازندران: مناسبات اقتصادی و تجاری مازندران و کشورهای منطقه تقویت می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک اضافه کرد: جلسات شورای گفت‌و‌گو دولت و بخش خصوصی در حضور مقامات عالی کشور و روسای سازمان‌ها در استان مرکزی برگزار شد، 58 مصوبه استانی، 40 مصوبه ملی، برگزاری جلسات کارشناسی و 10 جلسه اصلی از عملکردهای شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی استان مرکزی است.

توسطی بیان کرد: استان مرکزی  سال 96 رتبه 23 استان در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی را کسب کرد اما پس از برگزاری جلسات متعدد در سال 97 استان مرکزی رتبه 5 کشوری را کسب کرد و این افزایش رتبه مدیون برگزاری جلسات متدوام در استان بود و استان مرکزی در سال 98 رتبه نخست شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی را کسب کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری منظم ماهیانه یک جلسه شورای به ریاست استاندار، تقویت نیمی از کارشناسان این شورای جهت پیگیری از مصوبات، تعامل بازرگانی با حاکمیت، تبدیل امور شورای گفت وگو از فردی به صنفی، اطلاع رسانی از خدمات شورای گفت‌و‌گو و افزایش تعامل از اقدامات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک در جهت افزایش رتبه شورای گفت و گو استان است.

انتهای پیام/ ع

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس اتاق بازرگانی دولت و بخش خصوصی معادن و کشاورزی استان مرکزی محیط کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، علی سلاجقه با بیان اینکه دولت سیزدهم گام‌های اساسی نسبت به رفع دغدغه محیط زیستی مردم برداشته است، بیان کرد: در این دولت تاکنون ۵۴ مشعل خاموش شده و ۵.۵ میلیارد یورو برای بهینه‌سازی سوخت و بهبود وضع هوا اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاستن از آلودگی هوا به‌واسطه تأسیسات نفتی از جمله پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های گازی تداوم خواهد یافت، گفت: پارسال کمترین مازوت‌سوزی را در کشور نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم.

گفتنی است رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست چندی پیش با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گامی اساسی در موضوع کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور برداشته است، تصریح کرده بود: این پالایشگاه‌ها حتی در زمینه کاهش تولید مازوت و گوگردزدایی از فرآورده‌های نفتی نیز در حال اجرای پروژه هستند.

کد خبر 6097277 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست