Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

فرنام خجسته فر امروز در نشست خبری تشریح فعالیت‌های ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان گفت: یکی از دغدغه‌های جاری کشور عدم ایمنی کافی ساختمان‌های موجود است و با توجه به اینکه کشور ما از نظر بلایای طبیعی و سوانح یکی از پرمخاطره‌ترین کشورهاست، همواره بخش ساختمان در معرض انواع آسیب‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی-  وی با بیان اینکه فعالیت‌های ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان دارای تأییدیه از وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی استاندارد است، افزود: این ستاد به ساختمان‌های در حال بهره برداری ورود کرده و آنها را از نظر ایمنی و نوع سازه، بازرسی می‌کند.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان ادامه داد: اصلی ترین کار ما بازرسی رایگان ساختمان‌های دولتی است که در حال بازرسی بیمارستان‌ها و مدارس هستیم. در حال حاضر نیز قرارداد بازرسی فنی پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه دولتی در شهر تهران با وزارت آموزش و پرورش در جریان است که تا پایان تابستان امسال بازرسی‌ها از این مدارس به اتمام می‌رسد.

خجسته فر با اشاره به جذب سه هزار و ۲۵۰ مهندس دارای تأییدیه فعالیت از سازمان نظام مهندسی در ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان، تصریح کرد: ساختمان‌ها از چهار منظر مهندسی برق، سازه، معماری و شهرسازی و تأسیسات مکانیکی بررسی و بازرسی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه این ستاد با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و ستاد مدیریت بحران موازی کاری ندارد، یادآور شد: مهمترین نقش این ستاد صدور پلاک معاینه فنی ساختمان است که پس از بررسی در ساختمان چکاپ شده نصب می‌شود.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان درباره اطلاعات فنی و ملکی ساختمان‌ها که در شهرداری‌ها و سازمان‌های نظام مهندسی موجود است و تفاوت آن با پلاک فنی ساختمان‌ها که این ستاد صادر می‌کند، خاطرنشان کرد: قانون صدور اطلاعات فنی و ملکی ساختمان‌ها به ۱۰ سال اخیر بر می‌گردد و بسیاری از ساختمان‌های موجود این اطلاعات را ندارند. به عنوان مثال اخیراً ساختمان بیمارستان ۱۰۴ ساله اصفهان را که در حال بهره برداری است، بازرسی و برای آن پلاک فنی صادر کردیم. این در حالی است که در سال‌های گذشته هیچ آئین نامه و مقرراتی در خصوص اطلاعات فنی و ملکی ساختمان‌ها وجود نداشته است.

خجسته فر روش معاینه فنی ساختمان‌ها را استفاده از ابزارها و دستگاه‌های کنترل دقیق ساختمان‌ها عنوان و اظهار داشت: با استفاده از این دستگاه‌ها به عنوان مثال می‌توانیم تعداد میلگردها و یا تعداد شاخه‌های به کار رفته در سازه را تعیین کنیم.

وی با اشاره به همکاری این ستاد با بخش خصوصی گفت: طی قراردادی می‌توانیم ساختمان‌های بخش خصوصی را نیز مورد بازرسی قرار داده و بر اساس تفاهم نامه‌ای که با بانک عامل بخش مسکن داریم، ساختمان‌های دارای ایراد فنی را جهت رفع ایرادات و نواقص به این بانک برای دریافت تسهیلات تعمیرات ساختمان معرفی کنیم.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان ادامه داد: تاکنون پنج هزار ساختمان دولتی را در کشور بازرسی کردیم که بسیاری از آنها ایرادات و نواقصی داشتند و این ایرادات به دستگاه‌های ذیربط برای رفع نواقص ابلاغ شده است.

وی با انتقاد از عدم همکاری وزارت راه و شهرسازی با ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان اظهار داشت: تنها کاری که این وزارتخانه در طول این سال‌ها انجام داده، صدور مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان در بخش تعمیر و نگهداری ساختمان است که آن هم اجرایی و عملیاتی نشده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معاینه فنی ساختمان وزارت آموزش و پرورش وزارت راه و شهرسازی بیمارستان مدرسه وزارت آموزش و پرورش معاینه فنی ساختمان ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار متقاضیان زاهدانی در انجمن خیرین مسکن ساز چه زمانی پایان می‌یابد؟

انجمن خیرین مسکن ساز استان سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را با هدف توسعه اجتماعی و عمران و آبادانی آغاز کرد. در سال ۱۹۳۲ حدود ۴۰ نفر از متقاضیان در این پروژه ثبت نام کردند. به گفته شهروند خبرنگار ما به صورت نیمه کاره رها شده است و تاکنون هیچ گونه تسهیلاتی برای آن در نظر گرفته نشده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
با سلام؛  در سال ۱۳۹۲ مسکن خیرین زاهدان ۴۰ نفر از اعضا را ثبت نام کرد و هر کدام از متقاضیان مبلغ ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان پرداخت کردند این پروژه فقط تا دو سقف پیش رفته است و تاکنون هیچ وامی برای اعضا در نظر نگرفتند الان حدود ۱۲ سال در انتظار هستیم و هیچگونه جوابی به ما داده نشده است.

منبع: عبدالواحد عبدالله زهی - سیستان و بلوچستان

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • انتظار متقاضیان زاهدانی در انجمن خیرین مسکن ساز چه زمانی پایان می‌یابد؟
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد