Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه اداره کل زندان‌های استان تهران، سیدحشمت اله حیات الغیب با اعلام این خبر گفت: طی شانزده سال گذشته، ۳هزار و ۸۶۸ نفر زندانی محکوم به پرداخت دیه حوادث غیرعمد و ۶ هزار و ۸۳۸ نفر زندانی مالی بدهکار که فاقد سوابق کیفری بودند، با پیگیری و تلاش مددکاران نمایندگی ستاد دیه استان، مساعدت مراجع قضایی در زمینه قبولی اعسار و کمک خیرین آزاد شدند که همگی نیازمند و واجد شرایط بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: یکی از نقاط قوّت اخلاق اسلامی توجه به انسان‌ها، حس همکاری، نیکوکاری و خدمت‌رسانی به مردم است که در جلوه‌های مختلف به وجود می‌آید و یکی از شاخصه‌های ارتباط یک انسان مسلمان در کنار ارتباط با خالق و ارتباط با خویش، ارتباط با محیط و انسان‌ها است که یکی از راه‌های آن خدمت به خلق و اهتمام به این امر می‌باشد.

عضو هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان تهران همچنین اظهار داشت: زندانی بودن سرپرست خانواده تنها وضعیت زندگی خود آن فرد را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد بلکه ممکن است آسیب های اجتماعی، روحی و اقتصادی نیز گریبانگیر خانواده اش شود.

حیات الغیب با اشاره به لزوم تلاش برای آزادی زندانیان نیازمندی که مرتکب جرایم غیرعمد شده اند، افزود: در شرایط کنونی که خانواده های دارای سرپرست نیز اغلب ممکن است دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی شوند، زندانی بودن سرپرست و نان آور خانواده، فشار مضاعفی تحمیل می نماید.

وی در پایان با تقدیر از نیکوکارانی که در هر لحظه به کمک زندانیان نیازمند می شتابند، گفت: طی شانزده سال گذشته، این عزیزان با تلاش نمایندگی ستاد دیه استان تهران و مساعدت های قضایی و بخشش برخی از شکات، زمینه آزادی ده هزار و ۷۰۶ نفر را فراهم کرده اند و امید است روند این اقدامات خداپسندانه سرعت یابد تا هیچ زندانی به خاطر بدهی یا حوادث غیرعمدی مثل تصادف، دیه یا حوادث کار در زندان نماند.

بنا به این خبر، عزیزان نیکوکار که قصد آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را دارند، می توانند با شماره ۸۸۸۶۱۸۷۰ نمایندگی ستاد دیه استان تهران تماس بگیرند. شماره کارتهای  ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ نزد بانک ملی و ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۰۹۵۵۱۹ نزد بانک تجارت  آماده دریافت این هدایا است، همچنین گزارش کامل هرگونه کمک خیرین و نیکوکاران از طریق نمایندگی ستاد دیه استان تهران به آنان اعلام خواهد شد.
 

برچسب‌ها سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور نمایندگی ستاد دیه استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار تهران: مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش واقدام کنند

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت حفظ شأن و مقام معلم گفت: مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش و اقدام کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا فخاری صبح پنجشنبه در مراسم تجلیل از معلمان برگزیده شهرستان‌های استان تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا، ایثارگران و خانواده بزرگ آموزگاران کشور به ویژه استاد شهید «مرتضی مطهری»، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تشریح جایگاه معلمان در سه وجه اظهار کرد: حقیقتاً هر آنچه که داریم از معلم است چرا که جایگاه معلم، ختم به انسانیت می‌شود.

فخاری گفت: معلمان در مقام تعلیم و تربیت به عنوان یک عنصر تأثیرگذار محسوب می‌شوند و شأن و جایگاه معلم به قدری بالا است که نمی‌توان از آن عبور کرد.

وی با تاکید بر نقش مهم تربیتی معلمان عنوان کرد: پس از وراثت و خانواده نقش مهم و ضروری تعلیم توأم با تربیت نیز بر عهده معلمان عزیز گذاشته شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه رشد اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و سایر مؤلفه‌های توسعه یافتگی در تلاش معلمان نهفته است، گفت: باید منزلت معلم و عزیزانی که در جهت تربیت و آینده سازی کشور تلاش می‌کنند، حفظ و از شعار زدگی پرهیز کنیم.

فخاری اظهار کرد: اراده‌ای در معلمان وجود دارد که توأم با صبر، استقامت، دانش پژوهی و آینده پژوهی برای نسل جدید می‌باشد و در این راستا تمام مسؤولین مکلف هستند که در حوزه‌های رفع نیازمندی‌ها و منزلت بخشی‌مقام معلم تلاش و اقدام کنند.

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت حفظ و ارتقای مقام، منزلت و شأن معلمان و استادان، گفت: شما معلمان و خانواده‌های محترمتان باعث مباهات، سربلندی و غرور همه جامعه هستید و به شما افتخار می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت
  • استاندار تهران: مسؤولان استان تهران برای رفع نیازمندی‌های معلمان تلاش واقدام کنند
  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران