Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@14:29:18 GMT

حدود یک سوم ایرانیان مبتلا به کبد چرب هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۷۳۰۳

حدود یک سوم ایرانیان مبتلا به کبد چرب هستند

رویداد۲۴ علیرضا هاشمی عضو انجمن گوارش و کبد ایران روز یکشنبه افزود: تغذیه نامناسب، استفاده بی رویه از آنتی‌بیوتیک‌ها، استرس، اضطراب و افسردگی موجب به هم خوردگی میکروبایوتای روده‌ای می‌شود که عاملی مهم در تشدید بیماری‌های عصبی خواهد شد و بسیاری از عملکرد‌های فیزیولوژی بدن توسط میکروبیوتا‌ها کنترل می‌شود و علاوه بر دستگاه گوارش این میکروارگانیسم‌ها می‌توانند بر عملکرد مغز و سیستم عصبی مرکزی اثر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: درباره تاثیر میکروب‌های طبیعی روده بر ایجاد برخی از بیماری‌های مغزی اظهار داشت: میکروارگانیسم‌هایی که به صورت هم‌زیست در دستگاه گوارش و عمدتاً در روده انسان زندگی می‌کنند میکروبیوتای رود‌های نامگذاری شده‌اند که عمدتاً تعداد آن‌ها به ده‌ها تریلیون می‌رسد و هزار نوع باکتری را شامل می‌شود.

هاشمی ادامه داد: بسیاری از عملکرد‌های فیزیولوژی بدن توسط میکروبیوتا‌ها کنترل می‌شود و علاوه بر دستگاه گوارش این میکروارگانیسم‌ها می‌توانند بر عملکرد مغز و سیستم عصبی مرکزی اثر بگذارد.
بیشتر بخوانید: کبد چرب و ۱۵ نشانه آنهاشمی تصریح کرد: میکروبیوتای روده‌ای علاوه بر اینکه در دستگاه گوارش تاثیر می‌گذارد عامل تاثیرگذاری بر تغییر رفتار، خلق و خوی افراد نیز است و حتی از پیشرفت بیماری‌های عصبی مانند ام اس، اوتیسم آلزایمر و پارکینسون پیشگیری می‌کند به صورتی که از طریق سیستم عصبی روده‌ای و تحریک سیستم ایمنی سبب تولید مواد واسطه‌ای می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از بیشترین دلایل مراجعات مردم به پزشکان به دلیل مشکلات گوارشی از جمله سوء هاضمه و رفلاکس اسیدی معده به مری است، گفت: یبوست، اسهال حاد، مشکلات کبدی از جمله هپاتیت بی و سی و هپاتیت خود ایمن همچنین کبدچرب از دیگر مشکلات شایع گوارشی در کشور محسوب می‌شود. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کبد چرب سلامت دستگاه گوارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: در فراخوان جدید جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی علاوه بر ۱۸ دستگاهی که در فراخوان قبلی مشارکت داشتند، ۱۵ دستگاه دیگر پای کار خواهند آمد و در مجموع جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، یاسین کیخا با اشاره به ذکر آماری در خصوص جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: طبق مصوبه هیأت وزیران در سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳ فراخوان جذب از سوی بنیاد ملی نخبگان اعلام شده است. فراخوان اول و دوم در سال ۱۴۰۱ اعلام شدند که حدود ۷ هزار نفر ثبت نام کردند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان افزود: بعد از بررسی پرونده‌ها، ارزیابی و معرفی به کانون‌های ارزیابی در سال ۱۴۰۲ به صورت تدریجی انجام شد و در نهایت پرونده ۱۳۷۰ نفر در مجموع تأیید شد. در حال حاضر بیش از هزار نفر تعیین تکلیف و به دستگاه‌های اجرایی معرفی شدند و برای تعدادی هم کد استخدامی صادر شده است.

کیخا در ادامه خاطرنشان کرد: بهمن ماه سال ۱۴۰۲ فراخوان سوم بنیاد ملی نخبگان با حدود ۳ هزار و ۲۱ کدشغل از ۱۸ دستگاه اجرایی اعلام شد که ۲۵ هزار نفر موفق به ثبت نام و تأیید نهایی پرونده خود شدند.

وی به نسبت جنسیتی متقاضیان جذب در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: در فراخوان اول و دوم حدود ۶۰ درصداز متقاضیان آقا و حدود ۴۰ درصد خانم بودند، ولی در فراخوان سوم نسبت جنسیتی متقاضیان برعکس شد،به طوری که حدود ۶۰ درصد متقاضیان خانم و ۴۰ درصد آقا هستند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: در فراخوان اول و دوم میانگین سنی خانم‌ها ۳۵ سال و آقایان ۳۳ سال بود و بیشترین متقاضیان فارغ‌التحصیلان دکتری تخصصی و از استان تهران بودند.

کیخا ضمن اعلام اینکه در فراخوان اول و دوم وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی در بحث جذب نهایی نخبگان معرفی شده نسبت به سایر دستگاه‌ها موفق‌تر عمل کردند، تصریح کرد: بیشترین ظرفیت جذب و کدشغل‌ها در فراخوان سوم مربوط به وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نیرو وزارت دفاع است. به طور مثال وزارت آموزش و پرورش در فراخوان سوم حدود ۸۰۰ کدشغل اعلام کرده است که نسبت به سایر دستگاه‌ها معنادارتر است.

وی همچنین با اشاره به ذکر آماری در خصوص بیشترین درخواست‌ها نسبت به کدشغل‌های اعلام شده، گفت: به طور مثال سازمان استاندارد ایران فقط ۴ کدشغل اعلام کرده است، ولی مابه ازای هر کدشغل سازمان ۱۳۸ نفر انتخاب اولویت داشتند. بیشترین نسبت انتخاب افراد ما به ازای کدشغل مربوط به سازمان استاندارد ایران و وزارت نفت است.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اعلام اینکه در حال برنامه‌یزی هستیم که فراخوان چهارم جذب را بزودی و در مناسب‌ترین زمان اعلام کنیم، گفت: قرار است در این فراخوان علاوه بر ۱۸ دستگاهی که در فراخوان قبلی مشارکت داشتند، ۱۵ دستگاه دیگر پای کار بیایند و در مجموع جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • پمپ هیدرولیک
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید