Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری "المیادین" اعلام کرد، ما دارای بخش‌های مختلف نظامی هستیم که عراق را از  [اشغال تروریست‌های داعش] آزاد کرده‌اند و هرچند که ما نیازمند فناوری هستیم، اما نیروهای عراقی توانایی حفظ حاکمیت ملی کشور را دارند.

وی با بیان این که "تمرکز اصلی نیروهای عراقی بر تأمین امنیت در مناطق مرزی با سوریه است" افزود: داعش به لحاظ نظامی پایان یافته است، اما در برخی موارد باقی‌مانده عناصر این گروهک تروریستی به عملیات نظامی دست می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، جنگ کنونی نیروهای این کشور با داعش را جنگ اطلاعاتی دانست و افزود: عملیات مشترک ارتش عراق با استفاده از عملیات پیش‌دستانه علیه داعش، دستاوردهای زیادی به همراه داشته است.

سرتیپ رسول تصریح کرد: اگر گروه‌های تروریستی در صدد نفوذ از خاک سوریه به عراق باشند، با پاسخ قاطع ما رو به رو خواهند شد.

وی افزود، مرکز هماهنگی چهارگانه شامل ایران، عراق، سوریه و روسیه همچنان به قوت خود باقی است.

سرتیپ رسول افزود: آنچه برای عراق حائز اهمیت است، این است که روابط حسنه‌ای با تمام کشورهای عربی و دیگر کشورها داشته باشیم.

وی همچنین سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) را بخشی از سیستم نظامی عراق، پشتیبان و حامی ارتش این کشور دانست.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تصریح کرد: الحشد الشعبی بخشی از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عراق است و ما به وجود و دستاوردهای آن‌ها افتخار می‌کنیم.

گروه تروریستی داعش در هفته‌های گذشته در مقایسه با یکی دو سال قبل در مناطق شمال، غرب و شرق پایتخت عراق در استان‌های صلاح‌الدین، دیاله و الانبار فعالیت‌های زیادی داشته است.

شماری از رهبران سیاسی عراق در واکنش به تحرکات اخیر داعش، با بیان این که این اقدامات با تحریک آمریکایی‌ها برای ادامه حضور نیروهایشان در عراق صورت می‌گیرد، خواهان بازنگری در طرح‌های امنیتی برای مقابله با این گروه تروریستی، تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی، کنترل مرزها و انهدام هسته‌های خفته داعش شده‌اند.

برچسب‌ها تروریسم گروه تروریستی داعش عراق الحشد الشعبی پروندهٔ خبری توطئه آمریکا برای عراق در بحبوحه بحران کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم گروه تروریستی داعش عراق الحشد الشعبی تروریسم گروه تروریستی داعش عراق الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در حمله شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش (ISWAP) و باندهای مسلح به ایالت‌ های بورنو و سوکوتو واقع در نیجریه علیه نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی (CJTF)، ۲۵ نفر جان باختند.

به گزارش رسانه‌ های محلی نیجریه، مین کارگذاشته شده توسط شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش در جاده منطقه گامبورو نگالا در ایالت بورنو (واقع در شمال غرب نیجریه) حین عبور خودروی نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی منفجر شد.

تیجانیما عمر، رئیس نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی اعلام کرد که در نتیجه این انفجار ۱۱ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۲ تن دیگر زخمی شده‌ اند.

اسماعیل هارونا، از کارکنان نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی نیجریه در ایالت سوکوتو نیز اعلام کرد که در حمله‌ ای که توسط اعضای باندهای مسلح در منطقه ایسا در ایالت سوکوتو انجام شد، ۱۴ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

منابع رسانه ای در این خصوص اضافه کردند که تعداد زخمی های این حادثه تا کنون به صورت دقیقی مشخص نشده است؛ اما بیم آن می رود که تعداد کشته شدگان به دلیل شدت برخی جراحات وارده، افزایش یابد.

گفتنی است، نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی در نیجریه برای کمک به ارتش در مبارزه با باندهای مسلح و همچنین گروه‌ های تروریستی بوکوحرام و داعش در مناطق مختلف این کشور ایجاد شده است.

کد خبر 6092356

دیگر خبرها

  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه