Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: خانواده‌ها نقش مهم و اساسی در مسیر مبارزه با مصرف مواد مخدر در جامعه برعهده دارند و هرگاه مردم وارد این عرصه شده‌اند نتایج مثبتی حاصل شده است.

بهمن مرادنیا امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان به مناسبت فرارسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر در محل سالن شهدای گمنام استانداری با بیان این مطلب اظهار کرد: ادارات بایستی با اجرای دقیق وظایف محوله در امر مبارزه با مواد مخدر همکاری بیشتری برای ریشه کنی این معضل اجتماعی به عمل آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید کارهای انجام شده در گذشته را مورد بررسی قرار دهیم و با ارائه راهکارهای جدید اقدامات موثرتری برای کاهش گرایش جامعه به سمت مواد مخدر را در دستور کار قرار دهیم.

استاندار کردستان تاکید کرد: همه کمیته های زیر مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان باید با تدوین برنامه های جامع تر و پیشگیرانه بطور قاطع وارد این عرصه شوند.

مرادنیا بیان کرد: همواره جمهوری اسلامی ایران هزینه های فراوانی در راه مبارزه با مواد مخدر متحمل شده و در این راه شهدای گرانقدری را تقدیم کرده و در سطح ملی نیز کارهای شاخص و ارزشمندی صورت می گیرد.
وی گفت: اما در نهایت با افزوده شدن تعداد معتادین و توزیع کنندگان مواد مخدر جامعه روبرو هستیم که این امر نشان می دهد که از اهداف مورد نظر فاصله زیادی داریم که بایستی در اقدامات خود بازنگری کنیم.


مرادنیا بیان کرد: ما زمانی می توانیم اعلام کنیم که در این عرصه موفق هستیم که شاهد کاهش معتادین و گرایش به صورت مواد مخدر در جامعه باشیم.

استاندار کردستان ذکر کرد: همه ما به عنوان مدیران دستگاه های اجرایی  نسبت به مبارزه با مواد مخدر مسئولیت داریم و باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

وی با اشاره با برنامه های گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر در استان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: باید نگرش جدیدی دراین عرصه ایجاد شود و امسال برنامه هایی که بطور موثری در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و نیز کاهش گرایش جامعه به سمت مواد مخدر موثر هستند را در دستور کار قرار دهیم و از اجرای برنامه های تکراری و کم اثر خودداری کنیم.

استاندار کردستان همچنین بر لزوم تقویت اطلاع رسانی به مردم برای کاهش مصرف مواد مخدر تاکید و خواستار همکاری بیشتر و موثرتر صدا و سیما و رسانه های جمعی و فضای مجازی استان در این زمینه شد.

مرادنیا تصریح کرد: در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و نیز مراکز فرهنگی باید اقدامات پیشگیرانه به جامعه اطلاع رسانی شود و برنامه های بازدارنده را اجرا کنیم.

وی گفت: امروز حفظ سلامت جامعه اولویت برنامه دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید با هرگونه معضلی از جمله مواد مخدر که سلامت و تندرستی مردم را به مخاطره اندازد به شدت برخورد کنیم.

استاندار کردستان عنوان کرد: شاید دستگاه های دولتی بر حسب وظایف خود بخشی از وظیفه مبارزه با مواد مخدر را برعهده داشته باشند ولی در حقیقت ضروریست تا مردم به عنوان عنصری تاثیرگذار در این امر همکاری خود را مضاعف کنند و تجربه نشان داده که هر جا مردم حضور داشته اند برنامه های دستگاههای اجرایی نیز بسیار تاثیر گذارتر انجام شده است.

وی خطاب به مدیران متولی بخش مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: شما باید با بررسی اقدامات صورت گرفته بتوانید راه های تقویت بیشتر مشارکت مردم برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در استان را پیدا کنید.

استاندار کردستان همچنین تاکید کرد: معتادین متجاهر و پرخطر باید در ایام شیوع بیماری کرونا با همکاری دستگاه های اجرایی در استان جمع آوری شده و با رعایت موازین قرنطینه و نیز پروتکل های بهداشتی و درمانی در کمپ ها و مراکز ویژه که برای این افراد پیش بینی شده ساماندهی شوند تا سلامت و امنیت جامعه به مخاطره نیافتد.

وی در پایان سخنان خود بر لزوم برنامه های آموزشی و پیشگیرانه در سطح مدارس با کمک آموزش و پرورش و والدین دانش آموزان تاکید کرد.

انتهای پیام



 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر خانواده استانی اجتماعی مبارزه با مواد مخدر استاندار کردستان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران

فرمانده انتظامی استان تهران از توقیف خودروی باری حامل ۲۶۷ کیلو گرم موادمخدر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار کیومرث عزیزی، اظهار کرد: درپی اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر غرب استان تهران و رصد و پایش قاچاقچیان موادمخدر مشخص شد فردی در ارتباط با قاچاقچیان در استان‌های دیگر مقادیری موادمخدر در پوشش بار تهیه و با یک دستگاه خودروی کامیون در حال انتقال به حوزه غرب استان تهران است، بنابراین بررسی جدی موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.

وی افزود: دو تیم از ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر پس از چندین ساعت کنترل و پایش محورهای مواصلاتی منتهی به شهرستان‌های غرب استان تهران، خودروی قاچاقچیان را در یکی از محورهای منتهی به شهرستان شهریار مورد شناسایی قرار داده و در فرصتی مناسب، کامیون را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: در بازرسی از کامیون توقیفی، ۲۶۷ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه از داخل گونی‌های باری کشف و خودروی توقیفی به همراه راننده به پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی غرب استان تهران منتقل شد.

منبع: فارس

کد خبر 749446

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه