Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@22:39:48 GMT

هشدار توانیر درباره احتمال خاموشی در تابستان

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۴۱۴۲

هشدار توانیر درباره احتمال خاموشی در تابستان

خبرگزاری مهر: به نقل از وزارت نیرو، غلامعلی رخشانی‌مهر گفت: اگر مشترکان بار مصارفی اضافی خود در طول روز را از مدار خارج و از روشنایی طبیعی روز استفاده کنند و در زمینه استفاده از سیستم‌های سرمایشی کولر‌های گازی روی عدد ۲۴ (دمای آسایش) تنظیم نمایند، باعث جلوگیری از خاموشی‌ها می‌شود، در غیر این‌صورت تنها اتفاقی که می‌افتد مصرف برق زیاد شده و احتمال بروز خاموشی در تابستان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تقاضای ما از مشترکان این است که با استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات غیر پیک به جهت مصرف بهینه انرژی با برنامه‌ریزی مناسب میزان مصرف برق و مدل مصرفی آن را اصلاح و بهینه کنند.

رخشانی‌مهر ادامه داد: در این زمینه لازم است مشترکان، استفاده از وسایل پرمصرف مانند ماشین لباس‌شویی، ظرفشویی، اتو و… را از ساعات اوج بار (۱۳ تا ۱۷) به ساعات کم‌مصرفی منتقل و با سرویس کولر‌های آبی و استفاده از دور کند آن مصرف خود را مدیریت کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: خاموشی توانیر مشترکان پرمصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها تا ساعات آینده

معاون اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: با تداوم فعالیت سامانه بارشی طی ساعات آتی تا اوایل امشب گاهی رگبار باران و احتمال رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود و پس از آن سامانه بارشی از استان عبور خواهد کرد.

به گفته مرادی احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد و درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر، آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.

او افزود: فردا با عبور سامانه بارشی از میزان ناپایداری جو کاسته خواهد شد.

مرادی گفت: رشد ابر و احتمال برخی رگبار‌های خفیف و پراکنده باران در برخی از نواحی استان بویژه نوار غرب و شمال استان دور از انتظار نیست. همچنین به دلیل جابجایی توده‌های هوا طی دو روز ابتدای هفته آتی بویژه در ساعاتی از روز شنبه در اغلب نقاط استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

از یکشنبه سامانه بارشی دیگری از نواحی غربی وارد کشور خواهد شد که این سامانه بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش یابی طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه موجب افزایش ابر و احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها تا ساعات آینده
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان
  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب