Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس شیردل رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارداشت: متاسفانه در حال حاضر به خاطر نبود تسهیلات و سرمایه و شیوع ویروس کرونا شاهد به صدا درامدن زنگ خاطر نابودی صنعت صنایع دستی استان اصفهان هستیم به طوری که رکود این حوزه درسال جدید به بیش از ۹۰ درصد رسیده و بسیاری از کارگاه ها را به تعطیلی کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در استان اصفهان بیش از هزار کارگاه صنایع دستی و ۶۰ هزار تولیدکننده وجود دارد که عملا ۹۰ درصد ان‌ها تعطیل، راکد و بیکار هستند.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: وجود سرمایه در گردش می‌تواند این صنعت را طی ۶ ماه آینده دوباره روبه راه کند، اما متاسفانه تاکنون هیچ گونه توجه و تسهیلاتی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان به این حوزه صورت نگرفته است.

شیردل گفت: در اغاز سال جدید و با وجود کرونا دولت قرار بود ۴۰۰ میلیارد تومان برای بهبودی اوضاع کارگاه‌های صنایع دستی بودجه ارائه دهد که در حال حاضر هیچ گونه تسهیلاتی به این بازار صورت نگرفته و اوضاع روز به روز در حال بد‌تر شدن است.

او ادامه داد: در حال حاضر در صنعت صنایع دستی استان حوزه‌های مختلفی در بازار با ارائه سرمایه در گردش می‌توانند شکوفا شوند.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان اضافه کرد: مقدار سرمایه در گردش هریک از حوزه‌های مختلفی همچون فیروزه کوبی ۱۰۰ میلیون تومان، قلم زنی ۱۵ میلیون تومان، خاتم کاری ۲۰ میلیون تومان و کارگاه‌های زیر ساخت ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است.

شیر دل یادآور شد: با وجود تمامی این مشکلات، اما میزان قدرت خرید مردم در این بازار به صفر رسیده و شاهد رکود درامد زایی این حوزه تا ماه‌ها و سال‌ها هستیم.

او گفت: در مورد تعطیلی هزاران واحد در صنعت صنایع دستی استان اصفهان می‌توان به تعطیلی ۱۲۰ واحد منبت کاری، تعطیلی ۹۰ درصد از کارگاه‌های مینا کاری، تعطیلی و رکود ۸۰ درصدی کار گاه‌های فیروزه کوبی، تعطیلی ۱۲۰ کارگاه زیر ساخت، تعطیلی ۵۰ کارگاه مسگری و تعطیلی ۱۵۰ واحد تولیدی خاتم کاری اشاره داشت.
انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت صنایع دستی کارگاه صنایع دستی سرمایه در گردش صنایع دستی استان اصفهان میلیون تومان کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»

 اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود