Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام وزارت دفاع اسپانیا از آغاز گسترش بیماری همه‌گیر کرونا تاکنون، حضور نظامیان این کشور در پایگاه‌های خارجی با کاهش ۱۷ درصدی همراه بوده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه ال پائیس، براساس اعلام وزارت دفاع اسپانیا از آغاز گسترش بیماری همه‌گیر کرونا تاکنون، اسپانیا حدود ۱۷ درصد استقرار نظامیان خود در خارج از مرزهای این کشور را کاهش داده است؛ به این ترتیب از مجموع ۲ هزار و ۵۲۶ نظامی اسپانیایی، ۴۰۰ سرباز به کشور بازگردانده شده و این رقم به ۲ هزار و ۹۶ نفر کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اطلاعات این نهاد نظامی بیشترین کاهش حضور سربازان مربوط به نیروهای مستقر در پایگاه‌های کشور عراق، افغانستان، مالی و سرزمین‌های جنوبی صحرای آفریقا بوده است.

با خروج ۵۰ درصدی نظامیان اسپانیایی از عراق، شمار سربازان در این کشور آسیایی از مجموع ۵۳۲ نفر به ۲۶۵ نفر رسیده است.

براساس بیانیه این وزارتخانه، تعداد کل نیروهای نظامی مستقردر کشورهای افغانستان، مالی و سرزمین های جنوبی صحرای آفریقا به ترتیب ۳۶، ۱۸۴، ۵۰ نفر اعلام شده است.  

وزارت دفاع اسپانیا پیشتر نیز اعلام کرد تا پایان ماه ژوئیه (مرداد) آخرین نیروهای نظامی خود را از پایگاه استراتژیک «گرن کاپیتان» در «بسمایا» عراق واقع در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق بغداد را به کشور بازخواهد گرداند.

وزارت دفاع اسپانیا علت این تصمیم‌گیری را خاتمه یافتن ماموریت مرکز ائتلاف بین المللی به ریاست اسپانیا علیه داعش در بسمایا مبنی بر آموزش و تعلیم ارتش و نیروهای پلیس عراق اعلام کرده است.  

از زمان استقرار نیروهای نظامی اسپانیا در قرارگاه «گرن کاپیتان» در فوریه ۲۰۱۵ (بهمن ۱۳۹۳) تاکنون بیش از ۵۰ هزار نیروی نظامی امنیتی عراق در قالب ۱۷ تیپ ارتش و ۱۰ واحد نیروهای پلیس تحت آموزش نظامیان این کشور اروپایی قرار گرفته اند.

با خروج نظامیان از پایگاه بسمایا، ۸۰ سرباز از نیروی زمینی ارتش اسپانیا در عراق باقی خواهند ماند که در قرارگاه «تاجی» واقع در ۳۰ کیلومتری بغداد مستقر می‌باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسپانیا افغانستان عراق وزارت دفاع وزارتخانه وزارت دفاع اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی

وزیر دفاع بلاروس در دیدار امیر آشتیانی گفت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع کشورمان با همتای بلاروسی خود در حاشیه اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با  اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

آشتیانی با اشاره به ظرفیتهای متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیتهای موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقتنامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی