Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس نجاری گفت: منطقه تالاب آق گل ملایر به‌عنوان نخستین پناهگاه حیات‌وحش استان همدان ثبت می‌شود و از منطقه شکارممنوع به پناهگاه حیات‌وحش ارتقا می‌یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس نجاری، رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به وضعیت محیط‌زیست شهرستان ملایر اظهار کرد: از مجموع ۲۳۰ هزار هکتار وسعت مناطق تحت حفاظت محیط‌ زیست و شکار ممنوع کل استان همدان، بیش از هکتار ۵۹ هزار هکتار آن در ملایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۶ درصد صنایع استان همدان در ملایر واقع‌شده است، تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی شهرستان به‌گونه‌ای است که از استان‌های هم‌جوار و علاقه‌مند به شکار از جمله لرستان و کرمانشاه هجمه‌هایی وجود دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست ملایر افزود: با توجه به این شرایط وضعیت محیط‌ زیست ملایر بسیار ویژه است و نیازمند توجه بیشتری است.

وی به ارتقا سطح حفاظتی محیط زیستی تالاب آق گل ملایر اشاره کرد و گفت: منطقه تالاب آق گل ملایر به‌عنوان نخستین پناهگاه حیات‌وحش استان همدان ثبت می‌شود و از منطقه شکار ممنوع به پناهگاه حیات‌وحش ارتقا می‌یابد.

معافیت مالیاتی برای فعالان محیط زیست در نظر گرفته می شود

نجاری افزود: با توجه به ارتقا سطح حفاظتی، تالاب آق گل نیازمند احداث پاسگاه محیط‌بانی و تجهیز آن است و نیروی آن نیز باید فراهم شود تا ضمن گشت مستمر بتوان از پرندگان مهاجر حفاظت کرد و شرایط ماندگاری و زادآوری آنان را فراهم کرد.

وی با تأکید بر اینکه صنایع و واحدهای صنعتی پیش از پیش به محیط‌زیست توجه کنند، تصریح کرد: بر اساس بند دال ماده ۴۵ قانون وصول درآمدهای دولت و هزینه کرد آن در موارد معین، واحدهایی که در راستای مسائل محیط زیستی هزینه کنند، هزینه کرد آنان با تائید محیط‌زیست به‌عنوان معافیت مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست ملایر با اشاره به مهم‌ترین نیازهای منطقه حفاظتی لشگردر بیان کرد: ایجاد اتاقک‌های نگهبانی، ترمیم راه‌های دسترسی، ایجاد آبشخورها و تأمین تجهیزات از مهم‌ترین نیازهای این منطقه است.

وی افزود: یکی از نیازهای مهم محیط‌زیست با توجه به بارندگی‌های ابتدای سال و پوشش گیاهی ایجادشده که به‌زودی خشک می‌شوند، تجهیزات اطفاء حریق است.

 ملایر تنها شهرستان استان با دو منطقه حفاظت شده است

نجاری بیان کرد: با توجه به نیاز آبشخور در منطقه لشگردر شهرداری قول حمایت برای پمپاژ آب را داده است.

وی بابیان اینکه ملایر تنها شهرستان در استان با دو منطقه حفاظت‌شده است، تصریح کرد: گلپر آباد و لشگردر دو منطقه حفاظت ملایر هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ملایر بیان کرد: ساخت پاسگاه منطقه گلپر آباد در دستور کار سال ۹۹ است و ۵۰ درصد امسال و ۵۰ درصد نیز در سال آینده ساخته می‌شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های هفته محیط‌زیست در ملایر تصریح کرد: دیدار با امام‌جمعه و ارائه گزارش وضعیت محیط‌زیست شهرستان، بازدید از منطقه لشگردر با حضور اعضای شورای تأمین، افتتاح نمایشگاه عکس حیات‌وحش به نام زندگی در تالاب از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

نجاری بیان کرد: تابلو نمایشگر کیفیت هوا در ملایر جز سند سه‌ساله استان که باید تا ۱۴۰۰ افتتاح می‌شد و با همراهی شهرداری و فرمانداری ملایر امسال این پروژه یک سال زودتر از برنامه به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: برگزاری کارگروه پسماند شهرستان با دستور پسماندهای پزشکی و پسماندهای حاشیه راه‌ها و دیدار با خانواده شهدای محیط‌زیست از دیگر برنامه‌های این هفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ملایر برگزاری نشست با واحدهای تولیدی و صنایع بزرگ شهرستان و یک واحد خدماتی را یکی دیگر از برنامه‌های ملایر در هفته محیط‌زیست عنوان کرد و گفت: واحدهای صنعتی ملایر پتانسیل تبدیل‌شدن به‌عنوان واحد خدماتی سبز را دارا هستند.

وی افزود: واحدهایی که در مباحث صرفه‌جویی انرژی، کنترل آلودگی، مدیریت سبز، کنترل آلایندگی‌ها، نصب سیستم پالایش آنلاین و خود اظهاری‌ها اقدامات خوبی انجام داده‌اند می‌توانند به‌عنوان واحد سبز معرفی و لوح زرین دریافت کند.

نجاری برگزاری مسابقه هنری در فضای مجازی را یکی دیگر از برنامه‌های هفته محیط‌زیست در ملایر عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس اداره حفاظت محیط پناهگاه حیات وحش منطقه حفاظت استان همدان تالاب آق گل زیست ملایر محیط زیست مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند

‌به گزارش خبرنگار مهر، حسین اصلاحی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه محیط‌بانان این شهرستان برای حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی در مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست رصد و پایش ۲۴ ساعته دارند، اظهار کرد: طی گشت زنی در منطقه حفاظت‌شده قرچغه خودرویی در مسیر شکارگاه‌ها مورد رصد قرار گرفت که مأموران مجبور به بیتوته ۴۸ ساعته برای دستگیری در این منطقه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان تصریح کرد: نیروهای محیط‌بانی این شهرستان طی گشت زنی در این منطقه حفاظت‌شده ۲ شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند و به همراه آنان یک عدد سلاح دوربین‌دار، ۹ تیر این اسلحه و یک عدد دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه شکارچیان قبل از هرگونه شکار و آسیب به محیط‌زیست با دستور مقام قضائی دستگیر و تحویل شدند.

اصلاحی ادامه داد: بخشی از منطقه حفاظت‌شده قرچغه در خراسان شمالی قرارگرفته که متأسفانه هر دو پرونده اخیر دستگیری شکارچیان از روستایی در خراسان شمالی که در حاشیه این منطقه قرار دارد بوده است.

کد خبر 6092035

دیگر خبرها

  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران