Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@04:18:42 GMT

فراخوان بین‌المللی برای طراحی تندیس سردار سلیمانی

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۸۶۷۷

فراخوان بین‌المللی برای طراحی تندیس سردار سلیمانی

سازمان زیباسازی شهر تهران برای ساخت تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فراخوانی بین‌المللی داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، شهادت هنر است و شهید هنرمندی که به زیبایی آن را به تصویر می‌کشد. شهر نیز محمل هنر هنرمندان است و می‌تواند مفهوم شهادت، ایثار و فداکاری و میهن دوستی را با هنر، تصویری ماندگار و گویا سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌توان با خلق آثار هنری تصویری از جوانمردی مردان خدا در شهر خلق کرد تا پیام ایشان را، هنرمندانه به شهروندان رساند. سردار شهید سلیمانی اسطوره‌ای دیگر از هنر شهادت و ایثار در تاریخ ایران زمین آفرید که بی شک باید هنرمندانه به یادگار بماند. از این رو سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای تکریم مقام و منزلت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و گرامیداشت تلاش‌های خالصانه و بی مانند ایشان برای دفاع از میهن، در نظر دارد با بهره از هنر هنرمندان مجسمه ساز تندیسی فاخر از این شهید معزّز را در فضای شهری نصب کند.

بر این اساس، سازمان زیباسازی شهر تهران از هنرمندان مجسمه ساز دعوت کرد تا با شرکت در این فراخوان بین‌المللی، آثار پیشنهادی خود را از ۱۵ خرداد تا ۱۵ تیر ارسال کنند.

طراحی و خلق اثر پیشنهادی باید بر مبنای زندگی نامه و نمادهای شخصیتی و شبیه‌سازی دقیق چهره و پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی انجام شود. همچنین استفاده از موتیف‌هایی که می‌تواند بر زیبایی اثر بیفزاید، در انتخاب طرح مورد توجه خواهد بود ضمن اینکه انعکاس مفاهیم ایثار، رشادت و شهادت در اثر باید مورد توجه قرار گیرد.

داوری و انتخاب آثار بر اساس نگاه هنرمندانه و خلاق هنرمند و طراحی و اجرای حرفه‌ای، توسط شورای تخصصی آثار حجمی سازمان زیباسازی انجام می‌شود.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: فراخوان حاج قاسم سلیمانی طراحی تندیس سردار سلیمانی تندیس سردار سلیمانی سازمان زیباسازی شهر تهران سردار شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

سردار چهارباغی خاطره‌ای از سردار سلیمانی نقل کرده و گفته است: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار چهارباغی در مراسم سالگرد شهادت سرلشگر شفیع زاده، فرمانده توپخانه سپاه در تبریز گفت: حاج قاسم اولین نفری بود که وارد نبل و الزهرا شد. بعد از نامه مشهور شیعیان، حاج قاسم وقتی خودش شخصا وارد شهر شد، مردم با نقل و برنج و هرچه داشتند به استقبال نیرو‌های مقاومت آمدند. مردم نبل و الزهرا باور نمی‌کردند مقاومت به شهر رسیده است، در جلوی مقاومت هم سردار سلیمانی قرار داشت. چنان شور و شعفی ایجاد شده بود که من فقط در آزادی خرمشهر دیده بودم.

وی افزود: ساعتی قبل از آغاز عملیات توپخانه، به حاج قاسم پیشنهاد دادم که چند روزی است نخوابیدید استراحت کنید و موقع آغاز عملیات بیدارتان می‌کنم. خواستیم رمز را بخوانیم که حاج قاسم چنان عمیق خوابیده بود با خودم گفتم «بگذاریم کمی استراحت کند»؛ با غرش توپخانه شهید سلیمانی بیدار شد. به اتاق عملیات آمد و گفت: چرا بیدارم نکردید؟! دلیل را جویا شدم و گفت: صدای من موجب می‌شود دشمن بفهمد قاسم اینجاست و دلش مطمئنا خالی خواهد شد، نیرو‌های خودی هم مطلع می‌شوند کنارشان هستم.

سردار چهارباغی در ادامه به اهمیت نیروی انسانی در نزد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت؛ به او گفتم: اسارت شما هزینه زاست. بدست دشمن بیفتید چی؟ گفت: محمود، این بچه‌های افغانستانی، پاکستانی، سوری، عراقی، لبنانی، ایرانی و همه در مقاومت عین فرزندان خودم هستند. تا مطمئن نشوم نمی‌گذارم جایی بروند.

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟