Web Analytics Made Easy - Statcounter

آتوسا چگنی گفت:تحقیق میدانی و پرسش های مستقیم از ۲۴۲ بنگاه اقتصادی آسیب دیده از کوئید ۱۹ در لرستان توسط اتاق بازرگانی استان به عمل آمده است

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛  چگنی در  شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی لرستان با بیان این مطلب ، اظهار کرد:   در بخش صنعت با توجه به اینکه کاهش صادرات غیر نفتی داشتیم،صنایع  با کمبود مواد اولیه برای کالاهای واسطه ای مواجه خواهند شد که ضرر اقتصادی زیادی برای این واحدها در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: مشکل اصلی بنگاه های اقتصادی فعال بخش صنعت در لرستان، کاهش فروش داخلی بود. این در حالیست که تولیدکنندگان مواد شوینده، الکل، مواد ضدعفوانی کننده به دلیل شرایط هاص، با افزایش فروش داشتند.

چگنی تصریح کرد: تعطیلی اصناف، تعطیلی کارگاه ها و صنایع پایی دستی و پروژه های عمرانی، محدودیت های حمل و نقل، تغییر در ترجیحات مصرف کنندگان نهایی و افزایش قیمت مواد اولیه در این میان نقش بسیار مهمی بر زیان کوئید ۱۹ بر واحدهای صنعتی استان داشت.

مسئول دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی لرستان ‌ یادآور شد: همچنین واحدهای صنعتی استان با کاهش شدید صادرات به دلیل بسته شدن مرزهای تجاری مواجه شدند.

تامین مالی مشکل عمده واحدهای صنعتی

چگنی با بیان اینکه با شیوع کوئید۱۹ مشکلات فراوانی در بحث تامین مواد اولیه برای واحدهای صنعتی به وجود آمد، خاطر نشان کرد: کمبود مواد اولیه داخلی به دلیل تعطیلی واحدهیا تولیدی و افزایش قیمت مواد اولیه و از طرف دیگر بسته شدن مرزها و عدم تمایل شرکای تجاری مشکلاتی برای تامین مواد اولیه داخلی و خارجی موردنیاز صنایع استان به وجود آورد.

مسئول دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی لرستان با اشاره به اینکه عدم توانایی تامین مالی مشکل عمده و اصلی واحدهای صنعتی استان در دوره بروز ویروس کرونا بود، عنوان  کرد: با کرونا ویروس میزان نقدینگی واحدهای اقتصادی کاهش داشته و هزینه های مازاد رو به افزایش نهاده و سفارشات لغو شدند.

او تاکید کرد: افزایش نگه داری کالاهای آماده تحویل و از بین رفتن کالاهای فاسدشدنی نیز از عمده عوامل کاهش نقدینگی در واحدهای صنعتی استان به شمار می رود.

چگنی گفت: طبق بررسی های به عمل آمده ۱۵ درصد واحدهای صنعتی در جامعه آماری موردنظر ما، مشکل چک برگشتی در این دوران داشتند.

آسیب صنعت پوشاک لرستان از کوئید ۱۹

مسئول دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی لرستان ‌با بیان اینکه صنعت پوشاک نه تنها در سطح کشور بلکه در استان لرستان آسیب فراوانی دیده است، اضافه کرد: به دلیل تعطیلی مراکز عرضه پوشاک و تغییر ترجیح مصرفی مصرف کنندگان نهایی، این صنعت به شدت از شیوع کرونا آسیب دیده است.

اوبیان کرد: ۴۰ درصد صنایع پوشاکی که ما بررسی کردیم با مشکل چک برگشتی در این ایام مواجه شدند و فقط ۵۰ درصد آنان توانستند با مراجعه به بانک ها از بخش نامه های حمایتی بهره مند شوند.

بی اطلاعی بخش خصوصی از بخش نامه های حمایتی

چگنی با تاکید بر اینکه اکثر بنگاه های اقتصادی از بخش نامه های حمایتی در حوزه تامین اجتماعی، بانک ها، امور مالیات اطلاعی نداشتند، ادامه داد: یکی دیگر از عمده مشکلات واحدهای تولیدی در دوره بروز کرونا ویروس، عدم همکاری دستگاه های خدماتی اب و برق و گاز با آنها بود به طوریکه ۲۰ درصد واحدهای تولیدی پوشاک جامعه آماری ما در این ایام با قطعی برق مواجه بودند.

زیان معادن کوچک و متوسط ‌لرستان

مسئول دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی لرستان ‌در رابطه با وضعیت صنایع معدنی لرستان در مواجهه با کوئید ۱۹ یادآور شد: کاهش جهانی قیمت محصولات معدنی بر کشور و به طبع آن بر لرستان نیز موثر بوده و بیشترین ضرر را معادن کوچک و متوسط این حوزه دیده اند. همچنین با توجه به بسته شدن مرزها، کاهش شدید صادرات صنایع معدنی در لرستان را شاهد بودیم.

اوبا تاکید بر نقش پررنگ سنگ بری ها در اقتصاد بخش خصوصی لرستان خاطر نشان کرد: با توجه به تعطیلی پروژه های عمرانی و از طرفی عدم انجام صادرات، واحدهای اقتصادی سنگ بری استان به شدت آسیب دیدند.

ضرر گلخانه های استان از شیوع کرونا

چگنی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آماری از گلخانه های استان و تاثیر کوئید ۱۹ بر زیربخش های کشاورزی لرستان، بیان کرد: این گلخانه ها در زمینه تولید مشکلی نداشتند اما در بخش فروش با کاهش تقاضا مواجه شدند. در این میان گلخانه های تولید گل های زینتی بیشترین آسیب را دیدند و بسیاری از آنها تعطیل و صادراتشان متوقف شد.

افزایش بیکاری پنهان در استان با تاثیر کوئید ۱۹ بر گردشگری  

مسئول دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی لرستان با اشاره به زیان واحدهای اقتصادی فعال در بخش گردشگری از کوئید ۱۹  تاکید کرد: شیوع این بیماری موجب از رونق افتادن صنعت گردشگری استان شد و بیکاری پنهانی را به وجود آورد چراکه بخش گردشگری نسبت به نیروی کار بسیار حساس است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا در ایران واحدهای صنعتی استان مواد اولیه گلخانه ها کوئید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت در نشست قرارگاه مرکزی امنیت غذایی گفت: با همت بخش خصوصی و در راستای ارتقای تولید، از ابتدای فروردین تاکنون ۲ میلیون و ۲۸۶ هزار قطعه جوجه در واحدهای مرغداری انجام که این میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۷ درصد افزایش دارد.

سید محمد رضا سیدحسینی تصریح کرد: با این میزان جوجه ریزی ۳۹۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی گفت: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی در حال ساخت است.

حسینی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت ۸ میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان وبلوچستان مشغول تولید هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان