Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در شورای ورزش همگانی کشور که پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف برگزار شد، با بیان اینکه ورزش همگانی پیش از اینکه مقوله ورزشی باشد یک مقوله فرهنگی است ، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان در سخنانی به ایجاد اشتیاق ورزش، روح ورزشکاری و ورزش خواهی در بین مردم تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ورزش و جوانان  اظهار داشت: تلاش های دستگاه های مختلف در چهل سال اخیر  باعث شده که اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان  ۸ هزار، وزارت آموزش و پرورش۳ هزار ، وزارت کار و رفاه اجتماعی ۲۰ هزار ، بسیج و نیروهای مسلح ۱ هزار و دیگر دستگاه ها و نهادها از جمله شهرداریها و بخش های دانشگاهی، موقعیت مناسبی را در سراسر کشور برای ورزش آحاد مختلف جامعه بوجود بیاورد .

او ادامه داد :امروز در کشور به جایی رسیده ایم که اگر کسی اراده ای برای انجام ورزش داشته باشد به سهولت می تواند به این مهم مبادرت ورزد.

سلطانی فر نقش شورای ورزش همگانی کشور را مهم بر شمرد و توضیح داد: در کنار برنامه های اختصاصی ورزشی که همه دستگاه ها دارند ، برنامه های جمعی را باید در همین شورا مورد بحث و بررسی قرار داد و تصمیم لازم را اتخاذ کرد .

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه برنامه های پیاده روی، کوهپیمایی، دوچرخه سواری و دیگر همایش های ورزش همگانی در روزهای پایانی هفته هرچند که در فرهنگ سازی موثر است و ایجاد و شور و شعف را بدنبال دارد اما مردم را باید به این باور برسانیم  که در همه روزهای زندگی فعالیت و تحرک بدنی داشته باشند تا با ارتقا سطح سلامتی زندگی بهتری داشته باشند.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد : باورمان این است که ورزش همگانی در اشکال مختلف دانش آموزی، دانشگاهی، کارگری، بسیج و محلات علاوه بر نقش سلامت می تواند  به عنوان محور توسعه  برای استعدادیابی باشد.

او در ادامه به برنامه های این وزارتخانه در حوزه ورزش همگانی اشاره کرد و جام خوشه چین ویژه روستائیان و عشایر و  المپیاد استعدادهای برتر در محدوده سنی ١٢ تا ١٥ سال را نمونه ای از اقدامات  صورت گرفته اعلام کرد.

مسعود سلطانی فر گفت: این دو رویداد علاوه براینکه در یک مقطع زمانی شور ونشاط را در بخش های مختلف کشور به وجود اورد بلکه زمینه شناسایی استعدادهای ورزشی را نیز مهیا کرد.

وی با تاکید بر تداوم برگزاری رویدادهای در این سطح توضیح داد که قرار است برای افزایش  بهره وری این تعامل با  آموزش و پرورش استمرار یابد .

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد که با برخورداری از یک نظام خوب و برنامه محور ، توسعه ورزش همگانی و پیشرفت در ورزش قهرمانی محقق خواهد شد به طوریکه جامعه و ورزش هر دو از نتایج عمومی سازی ورزش منتفع می شود.

کد خبر 4944599

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود سلطانی فر وزارت ورزش و جوانان ورزش همگانی تیم فوتبال استقلال تهران ویروس کرونا تیم فوتبال پرسپولیس والیبال لیگ برتر فوتبال ایران فدراسیون فوتبال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا فیفا لیگ برتر والیبال وزارت ورزش و جوانان کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه پرسپولیس کشتی آزاد تیم ملی فوتبال ایران ورزش و جوانان ورزش همگانی سلطانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدی معتمدی و سید مهدی طباطبائی دوچرخه سواران مهریزی مسیر مهریز تا مشهد را برای ترویج هرچه بیشتر شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی رکاب زدند. رکابزنی مسیر هزار کیلومتری مهریز تا مشهد در هشت روز صورت خواهد گرفت.  این دوچرخه سواران ترویج وتشویق افراد به ورزش برای داشتن سلامتی در زندگی و خواندن کتاب را از اهداف خود می‌دانند.

دیگر خبرها

  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • هاشمی: طرح آمایش سرزمینی، ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • کدکاپ ۸ رویدادی برای ترویج برنامه‌نویسی در سراسر ایران
  • توسعه و پیشرفت بی سابقه بولینگ و بیلیارد لرستان
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول ورزشگاه تختی
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی