Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@21:48:45 GMT

حمله پهپادی به یک بیمارستان در لیبی

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۰۱۳۲

حمله پهپادی به یک بیمارستان در لیبی

روزنامه القدس العربی روز دوشنبه نوشت، پهپاد اماراتی وابسته به نیروهای ژنرال خلیفه حفتر امروز یک بیمارستان صحرایی را در جنوب شهر مصراته در لیبی هدف قرار دادند.

این روزنامه که از لندن منتشر می شود در پایگاه خبری خود با اعلام این خبر به نقل از ارتش لیبی وابسته به دولت وفاق ملی در حساب کاربری موسوم به عملیات «آتشفشان خشم» در فیس‌بوک افزود : این حمله در ادامه اقدامات جنایتکارانه شبه ‌نظامیان حفتر در هدف قرار دادن تیم امدادرسانی و پرنسل پزشکی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، پهپاد اماراتی یک بیمارستان میدانی در منطقه «ابوقرین» در ۱۱۵ کیلومتری جنوب مصراته را هدف قرار داد که خسارت‌های مادی به بیمارستان و آمبولانس‌های آن وارد شد.

طی دو روز گذشته، ‌ ارتش لیبی وابسته به دولت وفاق ملی چند منطقه را در جنوب شهر سرت از کنترل نیروهای حفتر خارج کرد.

در همین راستا، نیروهای دولت وفاق لیبی روز گذشته از سرنگونی یک فروند پهپاد اماراتی خبر دادند.

ارتش لیبی روز شنبه عملیاتی را برای آزادسازی شهرها و شهرک‌های شرق و مرکز لیبی از جمله سرت و الجفره از دست نیروهای خلیفه حفتر آغاز کرده است.

شبه‌ نظامیان وابسته به حفتر نیز طی هفته‌های اخیر با از دست دادن بسیاری از مواضع خود متحمل شکست‌های سنگینی از ارتش لیبی به خصوص در اطراف فرودگاه طرابلس شدند. 

حفتر از ۴آوریل ۲۰۱۹ با حمایت برخی از کشورهای غربی و عربی حمله گسترده‌ای را برای اشغال طرابلس پایتخت آغاز کرد که تاکنون ناکام مانده است.

حملات میدانی در لیبی در حالی ادامه دارد که طی هفته گذشته و هفته جاری به دنبال اوجگیری درگیری‌ها در لیبی برخی طرف ها از جمله مصر و عربستان حامیان حفتر بار دیگر برای برقراری توافق صلح و آتش بس در لیبی وارد عمل شدند.

در همین راستا، ‌ عبدالفتاح السیسی رئیس‌ جمهوری مصر روز شنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۹ در دیدار با ژنرال خلیفه حفتر در قاهره، از ابتکار عمل جدیدی برای برقراری آتش‌بس در لیبی و پایان دادن به بحران این کشور با عنوان سند قاهره خبر داد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، اکنون امارات متحده عربی، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می‌کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا و اتحادیه اروپا حامی دولت فایز السراج هستند که در غرب این کشور مستقر و از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است و آنکارا نیز در هفته‌های گذشته نیروهایی را نیز با خارج کردن از ادلب در سوریه و ارایه آموزش‌های لازم نظامی در خاک ترکیه به لیبی گسیل داشته است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ارتش لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی