Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین گفت: نخستین شتاب‌دهنده حوزه معدن و صنایع معدنی تیر ماه با عنوان صدرفردا فعالیت رسمی خود را آغاز می کند. ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: صدرتامین با درک تغییر پاردایمهای جهانی نگرشی جدیدی به معدن و صنایع معدنی دارد و از این رو نخستین شتاب‌دهنده حوزه معدن و صنایع معدنی تیر ماه با عنوان صدرفردا فعالیت رسمی خود را آغاز می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: رسالت این شتاب‌دهنده حمایت از استارتاپها و ایدههای نو در بخش معدن و صنایع معدنی است. صدر تامین نگاه ویژهای به هوشمندسازی معادن، معدنکاری نوین، توجه به عناصر استراتژیک ملی و ... دارد و دیگر شرکت ها نیز در این مسیر اقدامات لازم و همکاری قابل توجهی خواهد داشت.

سلیمانی حرکت به روز در مسیر توسعه و پیشرفت را کلید بقا در صنعت برشمرد و گفت: در دنیای امروز، رابطهای مستقیم بین توسعه تکنولوژی و پیشرفت در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هر کشور برقرار است. به طوری که می توان گفت تکنولوژی عامل اساسی برای ایجاد ثروت، دانایی و توانایی کشورها بوده و ابزاری قدرتمند در توسعه ملی به شمار می آید. 

 وی ادامه داد: تکنولوژی طبق تعریف اسکاپ، چهار رکن اساسی دارد: انسان، ماشین، سازمان و اطلاعات که تعامل اینها با یکدیگر موجب رشد و توسعه اقتصادی می شوند. از میان چهار رکن تکنولوژی، انسان نقش محوری و بنیادی دارد. استفاده از بهترین و مدرن ترین ماشین آلات بدون نیروی انسانی متخصص و ماهر ممکن نیست. اینجاست که اهمیت ارتباط بین صنعت و دانشگاه بیش از پیش روشن می شود. 

وی تصریح کرد: در این راستا چندین قرارداد و تفاهمنامه میان صدرتامین، شرکتهای تابعه با دانشگاههای مطرح کشور نظیر دانشگاه تهران، شهید بهشتی، آزاد اسلامی و .... در حوزه آموزش پرسنل، عارضهیابی، حمایت از استارتاپها و... منعقد شده است و همه شرکت های هلدینگ از باید تلاش کنند که در این زمینه پیشگام باشند.  

بنا به گفته سلیمانی، هلدینگ صدرتامین و شرکت های تابعه تمام تلاش خود را در سال جهش تولید به کار خواهند گرفت که اکثر پروژه های سرمایه گذاری هلدینگ و شرکت های تابعه را تا پایان سال 1399 به بهره برداری برسند تا به توان از این محل به ایجاد اشتغال برای جوانان و هم به تولید ثروت برای سهامداران و ذینفعان پرداخت.

 وی ادامه داد: صدر تامین براساس سیاست های دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی اقدام به تدوین برنامه های راهبردی و استراتژی های متناسب برای عملیاتی کردن آنها نموده و شرکت های تابعه در این راستا اقدامات لازم را در دستور کار دارند.

انتهای پیام/

R1010113/P/S7,78/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معدن و صنایع معدنی سرمایه گذاری شتاب دهنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است

جواد اوجی گفت: رشد اقتصادی دولت نزدیک به شش درصد بود که نیمی از آن مربوط به نفت و گاز است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم‌نامه مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی حضور پیدا کرد. اوجی درباره وضعیت کنونی صنعت نفت گفت: در دو سال و نیم گذشته، پروژه و طرح‌های نیمه تمام زیادی به بهره‌برداری رسید و پروژه‌های دیگری را شروع کردیم. در ادامه شاهد رشد تولید و صادرات بودیم که باعث شد رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در این دهه بینظیر باشد. رشد اقتصادی دولت نزدیک به شش درصد بود که نیمی از آن مربوط به نفت و گاز است. ورود شرکت پتروشیمی در عرصه ذخیره گاز، تولید بنزین، سرمایه‌گذاری برای توسعه میادین گازی و جمع آوری گاز مشعل موثر بود. بخش خصوصی می‌تواند در سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی وارد شود.

 

وی افزود: در حال حاضر وزارت نفت از سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند. سال گذشته به تعهدات خود عمل کردیم. امسال نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام و ابلاغ شده است. ۷۹ پروژه کلان در جهت جهش تولید به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به بهره‌برداری خواهیم رساند. همچنین بیش از ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار شروع خواهیم کرد. در سال جاری تولید نفت و گاز افزایشی خواهد بود و بیش از ۶ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد بودیم یک اتفاق بزرگ و کم‌نظیر در صنعت نفت رقم خورد، گفت: استفاده از حداکثر ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میادین گازی می‌تواند شرایط بسیار خوبی را در این صنعت رقم بزند. نزدیک به ۲۰ میلیون مخزن گازی با ۱۴ شرکت و هلدینگ بزرگ پتروشیمی تفاهمنامه امضا شد و بالغ بر هفت میلیارد دلار شرکت‌های بزرگ در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و رقم بیش از ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز را از توسعه این میادین طی دو و سه سال آتی به بهره‌برداری می‌رسانیم که ضمن تامین خوراک پتروشیمی‌ها در توسعه میادین گازی نیز نقش مهمی دارد.

 

اوجی در پایان با اشاره به مصرف غیر بهینه انرژی در کشور اظهار کرد: به صنایعی که مصرف بهینه ندارد و بازدهی آن‌ها پایین است، هشدار داده‌ایم. مصرف انرژی باید بهینه شود چرا که قرار نیست همه تولیدات خود را مصرف کنیم.

دیگر خبرها

  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال