Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران،  درباره آمار قطعی جانباختگان و مصدومان آبان ۹۸ از سوی وزارت کشور و همزمانی آن با زمان شیوع کرونا گفت: آمار و ارقام که در دوران کرونا و یا خارج از آن تغییر نمی‌کند؛ واقعا نیاز بود که سازمان پزشکی قانونی آمار را به تفکیک و دقیق اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی دولت با  اشاره به گزارش آماری (عبدالرضا رحمانی فضلی) وزیر کشور در رسانه ملی،  افزود: رییس جمهوری هم پیش‌تر گفته بودند مسئولیت اعلام این آمار به عهده قوه قضاییه است، اما برای آن که افکارعمومی در این زمینه روشن شود، وزیر کشور در رسانه ملی آمار را کامل با تناسب‌ها و بر اساس آمار استخراجی، گزارش داد.

وی افزود: البته بهتر بود یک دستگاه نظارتی آمار‌ها را  اعلام کند که «مجتبی ذوالنوری» رییس کمیسیون امنیت ملی وقت مجلس شورای اسلامی به عنوان یک دستگاه نظارتی آمار را اعلام کرد؛ و مبنای اصلی آن نیز بر اساس گزارش پزشکی قانونی بود و ناظر به حوادث، درگیری‌ها، جزییات و دسته‌بندی شرایط منجر به جانباختن افراد، ارائه شده است.

ربیعی، آمار پزشکی قانونی درباره حوادث آبان ۹۸ را دقیق و قابل اتکا دانست و گفت: البته آمار‌های مختلفی وجود دارد، اما آمار آن‌ها دقیق است و بر اساس آن مشخص است که چه تعدادی و به چه شیوه‌ای در حوادث آبان ماه جان باخته اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سخنگوی دولت علی ربیعی پزشکی قانونی کمیسیون امنیت ملی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در نشست ستاد مدیریت بحران کرمانشاه که امروز (هشتم اردیبهشت) با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، از بالا بودن حوادث کوهستان در کرمانشاه بواسطه کوهستانی بودن این منطقه یاد کرد و گفت : امسال ۳۰ حادثه کوهستان در استان رخ داده که از نظر تعداد حوادث و تعداد موارد فوتی ناشی از حوادث کوهستان دومین استان کشور هستیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته شاهد آمار بالای حوادث کوهستان در کرمانشاه بودیم، به گونه‌ای که از ۸۵۸ حادثه رخ داده در سطح استان که هلال احمر در آن ماموریت داشته، ۹۹ مورد آن حوادث کوهستان بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از دشواری عملیات در حوادث کوهستان یاد کرد که پُرهزینه و با ریسک بالا بوده و نیازمند تجهیزات تخصصی است.

محمدی خواستار تامین تجهیزات بیشتری برای رسیدگی به حوادث کوهستان در کرمانشاه شد و عنوان کرد: تجهیزات کنونی که در اختیار داریم پاسخگو نیست و برخی از آنها قدیمی و فرسوده هستند.

وی از کم توجهی به امکانات و تجهیزات امدادی مورد نیاز کرمانشاه بعد از زلزله سال ۱۳۹۶ نیز گلایه کرد و یادآور شد: اکنون که تا حدودی برای سیل سیستان و بلوچستان کمک‌هایی ارسال کردیم، موجودی انبار‌های استان برای حدود دو درصد جمعیت کرمانشاه کافی است، درحالیکه بلحاظ استاندارد‌ها این میزان باید برای ۱۰ درصد جمعیت استان جوابگو باشد.

محمدی خواستار توجه ویژه به امکانات و تجهیزات امدادی مورد نیاز در کرمانشاه شد و افزود: با توجه به تعدد و تنوع بالای حوادث و مخاطرات، در اختیار داشتن امکانات و اقلام امدادی ضروری است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی