Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از رشت : ارسلان زارع امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه ارتقاء سطح مهارت و آموزش همگانی در راه مبارزه با قاچاق کالا بسیار اثرگذار است اظهار داشت: دستگاه‌های مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید طبق طرح جامع مبارزه با قاچاق اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه باید برای افزایش رغبت مردم جهت استفاده از کالاهای داخلی فرهنگ‌سازی شود بیان کرد: یکی از راه‌های ترغیب مردم به استفاده از محصول با کیفیت داخلی فرهنگ‌سازی است که این مهم از طریق رسانه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی میسر می‌شود.

وی تحقق جهش تولید را منوط به داشتن عزم جدی برای مبارزه با قاچاق دانست و اظهار داشت: مهم‌ترین راه مبارزه با قاچاق کالا تولید محصولات داخلی با کیفیت و فراهم کردن شرایط مناسب برای عرضه آنها است و باید از تولیدات برتر و باکیفیت به‌خوبی حمایت شود تا مردم نیز به‌سمت آنها روی آورند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ضرورت تقویت برنامه‌های نظارتی و تأثیر آن در کاهش قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: باید تا پایان امسال بهره‌گیری کامل از سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها و تکمیل آن هدفگذاری و اجرایی شود.

زارع به اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت در حوزه پوشاک و لوازم خانگی اشاره کرد و عنوان داشت: باید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری شناسه‌دار کردن تولیدات فعلی و جدید و همچنین تولید کالاهای سلامت محور را در دستور کار قرار دهیم تا به اهداف مدنظر دست یابیم.

وی به روش‌های کارآمد سازی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و عنوان داشت: آگاهی سازی مردم و برگزاری دوره‌های تخصصی در این‌باره و همچنین آموزش و افزایش مهارت کارکنان و فعالان حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقش اثرگذاری در ارتقاء مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تحریم‌های ظالمانه دشمنان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه کشور در حال حاضر در یک جنگ اقتصادی به‌سر می‌برد گفت: در شرایط فعلی وظیفه داریم که با کاهش قیمت کالاها، کیفیت آن را نیز افزایش داده و قابل رقابت با مشابه خارجی کنیم تا پدیده قاچاق کاهش یابد.

استاندار گیلان با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان برتر و باسابقه تصریح کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید رویکرد تشویقی و تنبیهی را توأمان اعمال کنیم تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد و از کسانی که در حوزه تولید سابقه و فعالیت خوبی دارند تقدیر و حمایت شود.

۴۶

کد خبر 1397229

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان گیلان مبارزه با قاچاق کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ محمد موسوی گفت: ماموران پاسگاه انتظامی کلات این فرماندهی در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن هماهنگی با مرجع قضایی حین کنترل خودرو‌های عبوری محور دهدشت_ پاتاوه به یک دستگاه خودروی پژو پارس مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروی پژو پارس ۱۳۰ تخته پتو و ۲۰ تخته رو فرشی قاچاق کشف و ضبط کردند.
موسوی اضافه کرد: کارشناسان ارزش تقریبی کالا‌هایی کشف شده را ۲ میلیارد ریال اعلام نمودند.
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه در این راستا راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد گفت: طرح برخورد با قاچاق در دستور کار پلیس است.
موسوی افزود: افرادی که بخواهند به صورت غیرقانونی اقدام به احتکار و قاچاق کالا نمایند با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • حضور استاندار گیلان در تحریریه خبرگزاری مهر
  • سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد
  • بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم