Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی صبح سه شنبه در مراسم تقدیر از سرگروهان برتر حلقات صالحین استان همدان، اظهار کرد: قرآن کریم این عالم را محلی برای تربیت انسان و رشد و حرکت او به سوی سعادت معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه ربوبیت میثاقی بین انسان و خدا است که خداوند مربی انسان است، گفت: خداوند در آغاز خلقت متعهد بر مربیگری انسان شده و در انتهای عالم و شب اول قبر هم اولین سوال این است که رب تو چه کسی است و این یعنی آیا به میثاقی که بسته‌ای پای بند بوده‌ای یا خیر؟

امام جمعه همدان افزود: یک مربی عرصه دینی و اعتقادی برای اینکه در امر تربیت موفق باشد ابتدا باید خود متعلم حقیقی باشد و راه دستیابی به تعلیم واقعی و معارف الهی نیز بهره‌مندی از تقوا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ببان اینکه تعلیم بدون تربیت امکان پذیر نیست، ابراز کرد: بدون دست‌یابی به تقوا شاید برخی اصطلاحات و مفاهیم علمی را بتوان آموخت و ارائه داد، اما تعلیم و تربیت واقعی اتفاق نمی‌افتد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه هیچ کار تربیتی بدون اخلاص و تقوا امکان پذیر نیست، بیان کرد: در مسائل تربیتی کسی مربی است که خودش تربیت شده و از مسائل معنوی سیراب باشد بنابراین همه ما نیازمند اخلاص هستیم.

وی طرح صالحین را دارای خروجی‌ها و برکات خوبی عنوان کرد و گفت: همین پایگاه‌های بسیج و بیان مسائل تربیتی و ارتباطات زمینه ساز حضور بسیاری در حوزه و طلبگی شده است.

آیت الله شعبانی بیان کرد: زمانی که بدانیم فعالیت‌های ما زمینه ساز خروجی‌های پر برکتی است، وظیفه ما نیز بیشتر می‌شود و باید بیشتر کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت بیشتر در این شبکه نورانی آن را اثرگذارتر می‌کند، مطرح کرد: شما در ثواب و مسائل آن فردی که پس از حضور در این حلقات طلبه شده و تا ۵۰ سال قال احادیث و معارف الهی را ترویج می‌کند شریک خواهید بود.

امام جمعه همدان عنوان کرد: در فضای امروز جامعه که شیطان با تمام توان برای فریب انسان‌ها به میدان آمده، هیچ فرد متعهد و دغدغه مندی نباید معطل باشد و به جای آن باید انگیزه‌ها را برای حضور در این عرصه خطیر بالا برد و تقویت کرد.

وی با تشریح لزوم هوشیاری همه مردم در دوران فعلی، ابراز کرد: دجال یک شخص نیست، بلکه یک جریان اجتماعی و فکری منفی است که با تمام قدرت در مسیر رشد انسان‌ها برای گمراهی آنان تلاش می‌کند و بروز بیرونی آن در دنیای امروز را می‌توان برخی مصادیق فرهنگ و تمدن غربی نام برد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه با تقویت انگیزه‌ها باید شجره صالحین را احیا کنیم، اظهار کرد: باید با شناسایی آسیب‌ها و موفقیت‌ها درصدد رفع نواقص موجود باشیم و در کنار توجه به کیفیت کار، کمیت آن‌هم مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نسل جوان حاضر در این حلقات، بیان کرد: نسل نوجوان و جوان امانتی الهی در دستان ما هستند و اساتید و سرگروهان باید از این فرصت به وجود آمده به نحو احسن استفاده کند و قدردان آن باشند.

کد خبر 4945059

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه همدان حلقه های صالحین ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام آتش سوزی سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند امام خمینی ره آتش سوزی جنگل ها ستاد مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۳۷۴۱ مددجوی خراسان جنوبی از خدمات رایگان شرکت گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از واگذاری یک هزار و ۳۵۸ اشتراک رایگان و گازکشی رایگان داخلی ۲ هزار و ۳۸۳ مشترک تحت پوشش نهادهای حمایتی در استان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رحمان محمودی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  شرکت گاز استان خراسان جنوبی در سال گذشته یک هزار و 358 اشتراک رایگان به مددجویان نهادهای حمایتی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 752  میلیون ریال واگذار کرده است. از اشتراک‌های رایگان واگذار شده یک هزار و 157 اشتراک مربوط به  مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و 201 اشتراک رایگان  مربوط به مددجویان سازمان بهزیستی بوده است. 

وی با اشاره به گازکشی داخلی 2 هزار و 383 مشترک نهادهای حمایتی استان طی سال گذشته افزود: هزینه گازکشی داخلی این مددجویان حدود 129 میلیارد ریال بوده که به صورت رایگان انجام شده است. 

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با اشاره به همت کارکنان در پخت و توزیع غذای گرم هفتگی با عنوان غذای مهربانی برای نیازمندان در سه‌شنبه‌ها تصریح کرد: شرکت گاز در کنار وظیفه اصلی خود مبنی بر گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌ها، برای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی همکاری‌ مناسبی با کمیته امداد امام خمینی(ره)در ارائه خدمات گازرسانی به خانواده‌های بی‌بضاعت داشته است که برکات این اقدامات، شامل حال کارکنان و خانواده‌های آنان خواهد شد. 

وی تصریح کرد: مددجویان نهاد‌های حمایتی که تاکنون از امتیاز و اشتراک رایگان گاز بهره‌مند نشده‌اند، می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از نهاد مربوطه و ارائه آن به شرکت گاز، صرفاً یک بار از واگذاری امتیاز کنتور و اشتراک رایگان گاز استفاده کنند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • بهره مندی 3 هزار و 741 مشترک نهادهای حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • بهره‌مندی ۳۷۴۱ مددجوی خراسان جنوبی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • توضیحات وکیل بابک زنجانی از احتمال آزادی او
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بابک زنجانی آزاد هم می‌شود؟/ توضیحات وکیل
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد