Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-بر اساس نظرسنجی جدید انجام شده، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا با اختلاف 12 درصد از رئیس جمهور آمریکا پیش است.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس نظرسنجی جدید، «جو بایدن» نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا در ایالت کلیدی میشیگان، فاصله خود را با رئیس جمهور این کشور دو برابر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش «دیترویت فری پرس» بنابر نتایج نظرسنجی EPIC-MRA، بایدن با کسب حمایت 53 درصدی، با 12 درصد اختلاف از دونالد ترامپ که حمایت 41 درصدی کسب کرده پیش است.
در نظرسنجی قبلی انجام شده توسط همین شرکت تحقیقاتی که در ماه ژانویه انجام شده بود، بایدن 50 درصد حمایت در مقابل 44 درصد ترامپ کسب کرده بود که اختلافشان 6 درصد بود.
بنابر گزارش این روزنامه، اغلب رای دهندگان مستقل که گروه مهمی را در این ایالت تشکیل می دهند، گفتند که از بایدن حمایت می کنند. در نظرسنجی مذکور 63 درصد شرکت کنندگان از معاون رئیس جمهور سابق آمریکا حمایت کردند، در حالی که تنها 23 درصد از ترامپ اعلام حمایت کردند.
نتایج همین نظرسنجی همچنین نشان داد اغلب رای دهندگان احتمالی میشیگانی از عملکرد ترامپ در مقابله با همه گیری کرونا در آمریکا رضایت ندارند. 58 درصد رای دهندگان احتمالی به ترامپ نمره منفی دادند، 41 درصد به او نمره مثبت دادند و یک درصد هنوز در این خصوص مردد بودند.
در نظرسنجی اخیر که بین 30 مه تا 3 ژوئن انجام شد، 600 میشیگانی شرکت کردند. حاشیه خطای این نظرسنجی 4 درصد بود.


بایدن: جورج فلوید جهان را تغییر خواهد داد    
جو بایدن، نامزد دموکرات های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری، پس از سفر به هیوستون تگزاس برای دلجویی و دیدار با خانواده یک جوان سیاه پوست کشته شده به دست یک افسر پلیس گفت: جورج فلوید جهان را تغییر خواهد داد.
 به نوشته روزنامه دیلی میل، جو بایدن، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز دوشنبه ( 8 ژوئن) به هیوستون تگزاس سفر کرد تا شخصا برای عرض تسلیت با خانواده جورج فلوید ملاقات کند. معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا هم چنین برای امروز (سه شنبه) که تشییع جنازه فلوید است، یک پیام ویدئویی ضبط شده منتشر می کند.
بایدن بعد از دیدار با خانواده فلوید به سی بی اس گفت: آن ها خانواده فوق العاده ای هستند. دختر کوچک او آنجا بود و می گفت "بابا قرار است جهان را تغییر دهد" و من هم فکر می کنم پدر او قرار است دنیا را تغییر دهد. معتقدم آنچه اینجا اتفاق افتاد، یکی از بزرگترین نقاط خمیدگی در تاریخ آمریکاست؛ برای آزادی های مدنی، حقوق مدنی و برخورد با شرافت با انسان ها.
جورج فلوید، شهروند 46 ساله سیاه پوستی بود که در حین بازداشت به دست پلیس مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا آمریکا کشته شد.
به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، بایدن به این دلیل که نمی خواهد حضور تیم محافظتی او اخلالی در مراسم فلوید به وجود آورد، در این مراسم شرکت نخواهد کرد. سفر بایدن 77 ساله به هیوستون، طولانی ترین سفری است که او پس از شروع پاندمی کرونا داشته است. این سناتور پیشین حزب دموکرات آمریکا در سه ماه گذشته محل اقامتش در دلاور را ترک نکرده بود.
بایدن در جریان دیدار با دختر شش ساله جورج فلوید و همسر او به خبرنگاران اجازه حضور نداد. این سیاستمدار آمریکایی بار دیگر ایده مطرح شده مبنی بر "قطع یا کاهش بودجه پلیس" را رد کرد و گفت که حمایت فدرال را به رفتار این سازمان ها مشروط می کند.


بایدن از کاهش بودجه پلیس آمریکا حمایت نمی‌کند
کارزار انتخاباتی نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد او از طرح کاهش بودجه پلیس این کشور حمایت نمی‌کند.
به گزارش  اسپوتنیک، کارزار انتخاباتی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اواخر روز گذشته اعلام کرد او از طرحی که خواستار کاهش بودجه پلیس این کشور است، حمایت نمی‌کند.
سخنگوی بایدن در این خصوص در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بایدن اعتقادی بر این ندارد که بودجه پلیس باید گرفته شود. او اندوه و غم عمیق کسانی را که خواستار تغییر هستند می‌شنود و به اشتراک می‌گذارد، و تلاش می‌کند که از اجرای عدالت اطمینان حاصل کند و این درد وحشتناک را متوقف کند.»
این سخنگو در ادامه اضافه کرد بایدن از «نیاز فوری به اصلاح، از جمله تامین بودجه برنامه‌های پلیس در جامعه برای بهبود روابط میان افسران پلیس و ساکنان شهرها» حمایت می‌کند.
در این بیانیه آمده است: «تامین بودجه باید به سمت تنوع بخشیدن به بخش‌های مختلف پلیس باشد تا آن‌ها شبیه جوامعی باشند که در آن خدمت می‌کنند.»
پس از آنکه معترضان به قتل جورج فلوید خواستار «توقف تامین بودجه پلیس» شدند، چندین حوزه قضایی از جمله نیویورک، لس آنجلس و مینیاپولیس اعلام کردند در حال بررسی انحلال و یا توقف ارائه بودجه به اداره پلیس خود هستند.
شهردار نیویورک اعلام کرد بودجه اداره پلیس خود را به جوانان و یا برنامه‌های خدمات اجتماعی اختصاص خواهد داد. او در این خصوص گفت: «مطمئنا پلیس اهمیت دارد، اما سرمایه‌گذاری روی جوانان از اهمیت اساسی برخوردار است.»
همزمان شهردار لس‌آنجلس نیز موافقت کرد تا 250 میلیون دلار از بودجه اداره پلیس این شهر به جوانان و برنامه‌های بهداشت و درمان اختصاص یابد.
این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مخالف توقف بودجه پلیس و یا انحلال آن بوده و در مقابل می‌گوید خواستار اجرای نظم و قانون در این کشور است. او همچنین ادعا کرده بایدن یکی از دموکرات‌هایی است که از ایده توقف بودجه پلیس حمایت می‌کند. ویلیام بار، دادستان کل آمریکا نیز روز گذشته اظهار کرد انحلال ادارات پلیس اشتباه بزرگ و خطرناک خواهد بود.


استفاده وحشتناک از قدرت ریاست جمهوری
وزیر خارجه اسبق آمریکا و رقیب سابق ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016، پاسخگویی دونالد ترامپ در قبال مرگ جورج فلوید به دست پلیس و اعتراضات متعاقب آن را "ناکافی" دانست و گفت، رئیس جمهور آمریکا "مصداق یک شکست تمام عیار" است.
 کلینتون در مصاحبه خود با روزنامه لس آنجلس تایمز انتقاداتی گسترده را علیه رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد.
او اظهار کرد: برایم جای سوال است چرا کسی که قلبی تپنده و ذهنی سالم دارد همچنان از او حمایت می کند.
او در ادامه از رخداد چند روز پیش مربوط به پاکسازی پارک لافایت در نزدیکی کاخ سفید به منظور مساعد کردن شرایط برای عکس انداختن دونالد ترامپ در محل کلیسای سنت جان انتقاد کرد.
او گفت: این دیگر از حد درک من هم فراتر رفته بود. ما هرگز چنین اتفاقی را مشاهده نکرده بودیم. او خجالت نمی کشد.
در زمان این رخداد، هیلاری کلینتون در اظهار نظری در توئیتر نوشت: "این یک استفاده وحشتناک از قدرت ریاست جمهوری" است.
کلینتون در ادامه در خصوص قتل جورج فلوید سیاهپوست به دست پلیس در مینیاپولیس و نحوه پاسخ ترامپ به آن صحبت و تصریح کرد: وقتی که ما یک قتل وحشتناک همچون مورد مینیاپولیس را داشتیم او ساعاتی بعد از آنکه ما ویدئوی وحشتناک آن را تماشا کردیم گامهایی به جلو برداشت تا وانمود کند قصد همدلی داشت و تلاش کرد صراحتا درباره این تداوم آشکار نژادپرستی و بی عدالتی های پلیس و نظام قضایی حرف بزند. اما او به یک باره مسیرش را تغییر داد چون انجام این کارها برای او راحت نیست.
کلینتون از معترضان ضدنژادپرستی به خاطر آمدن به خیابان ها تحسین کرده و خواستار انجام اصلاحاتی در سیستم پلیس شده و اظهار امیدواری کرد که عدالت در ادامه اجرا شود.


هشدار دیپلمات های انگلیسی درباره انتخاب مجدد ترامپ    
دیپلمات های انگلیسی در خصوص احتمال پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تأثیر آن بر روابط لندن و واشنگتن هشدار دادند.
 روزنامه گاردین در گزارشی اعلام کرد دیپلمات های بازنشسته انگلیس در خصوص انتخاب مجدد دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا و تأثیر آن بر روابط کشورشان با آمریکا هشدار دادند.
پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین امروز با انتشار مقاله ای نوشت: شماری از دیپلمات های ارشد بازنشسته انگلیس و نیز متخصصان محافظه کار حوزه سیاست خارجی اعلام کردند رابطه ویژه انگلیس با آمریکا در صورتی که ترامپ در دور دوم (انتخابات ریاست جمهوری این کشور) پیروز شود، ممکن است به پایان برسد.
این دیپلمات های بازنشسته و متخصصان سیاست خارجی همچنین اعلام کردند در صورتی که جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا به پیروزی برسد، واشنگتن ممکن است بجای انگلیس، به اتحادیه اروپا به عنوان شریک اصلی خود نگاه کند.
طبق اعلام گزارش گاردین، این گزاره ها بر اساس ارزیابی هایی بیان شده که در خصوص سهم انگلیس در انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری آمریکا و نیز طی سمینار هایی مختلفی که در ماه گذشته برگزار شده، بدست آمده است. در این نشست ها همچنین بر نگرانی ها از عملکرد ترامپ در طول همه گیری ویروس کرونا تأکید شده است.
طبق گزارش گاردین، دیپلمات های انگلیسی به دنبال تشکیل یک ائتلاف گسترده تر و جایگزین هستند که وابستگی شان را به آمریکا کاهش دهد.
«روری استورات» وزیر سابق توسعه بین الملل انگلیس در این خصوص گفت: اگر ترامپ برای چهار سال دیگر بر سر کار بیاید، این، مسأله ای چالش برانگیز برای جهان و نیز روابط انگلیس با آمریکا خواهد بود.


حمله مجدد ترامپ به «کالین پاول» به دلیل حمایت از بایدن    
رئیس جمهور آمریکا در واکنش به حمایت وزیر خارجه اسبق این کشور از رقیب وی در انتخابات ریاست جمهوری 2020، او را «فردی ضعیف» خواند.
 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای دومین بار به اظهارات «کالین پاول» وزیر خارجه پیشین این کشور و حمایتش از «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات نوامبر امسال، واکنش نشان داد و او را ضعیف خواند.
ترامپ با انتقاد از عملکرد پاول در جنگ سال 2003 با عراق به بهانه سلاح های کشتار جمعی، در توئیتر نوشت: «کالین پاول یک مصاحبه خسته کننده با رسانه جعلی سی ان ان داشت. او در زمان تصدی منصب (در وزارت خارجه) ضعیف بود و بهمه چیز را به هر کس واگذار کرده بود که برای ایالات متحده آمریکا خیلی بد بود. همچنین مساله "سلاح های کشتار جمعی (در عراق)" هم که کاملا نادرست بود و می دانید که آن اشتباه چه هزینه هایی داشت؟ ناراحت کننده است. (در مصاحبه سی ان ان) فقط سوالات منفی پرسیده شد».
اشاره ترامپ به نقش کالین پاول در جنگ 2003 آمریکا علیه عراق به بهانه سلاح های کشتارجمعی در حالی صورت گرفت که او در مقام وزیر خارجه دولت جورج بوش پسر، نقش برجسته ای درباره این جنگ ایفا کرد و در یک نشست شورای امنیت سازمان ملل قبل از آغاز جنگ، اسنادی دروغین درباره سلاح های کشتارجمعی عراق ارائه کرد.
ژنرال پاول 83 ساله که یک چهره شناخته شده در حزب جمهوری خواه و هم حزبی دونالد ترامپ است، پیش از این در مصاحبه با «سی ان ان» رئیس جمهور آمریکا را «دروغگو» خواند و خبر داد، در در انتخابات ریاست جمهوری 2016 به ترامپ رای نداد و در انتخابات 2020 هم به «جو بایدن» رای خواهد داد


برنامه انتخاباتی جو بایدن با دیدار با خانواده جورج فلوید آغاز می شود    
جو بایدن که روز یکشنبه رسماً کارت های الکترال کافی برای کسب نمایندگی دمکرات ها به منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را کسب کرده، با خانواده جورج فلوید دیدار خواهد کرد. قرار است روز سه شنبه مراسم تدفین جورج فلوید در شهر زادگاهش هوستون برگزار شود. جو بایدن نیز به این شهر سفر کرده تا با خانواده او اظهار همدردی کند.
نامزد دمکرات ها برای مقابله با ترامپ برنامه رسمی انتخاباتی خود را با دیدار از خانواده جورج فلوید آغاز خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، جو بایدن که روز یکشنبه رسماً کارت های الکترال کافی برای کسب نمایندگی دمکرات ها به منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را کسب کرده، با خانواده جورج فلوید دیدار خواهد کرد. فلوید دو هفته پیش به دست پلیس شهر مینیاپولیس به قتل رسید. این قتل آمریکا را در شوک، اعتراض و آشوب های گسترده فرو برده و در نقاط دیگر جهان نیز باعث بروز تظاهرات شده است.
قرار است روز سه شنبه مراسم تدفین جورج فلوید در شهر زادگاهش هوستون برگزار شود. جو بایدن نیز به این شهر سفر کرده تا با خانواده او اظهار همدردی کند.
بایدن از زمان آغاز تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا بارها از ترامپ به خاطر نوع برخورد با معترضان انتقاد کرده اما در مورد آشوب و غارت فروشگاه ها نیز هشدار داده است. او در ماه نوامبر باید با ترامپ بر سر رسیدن به کاخ سفید مبارزه کند.


رئیس‌جمهور آمریکا به نتیجه نظرسنجی انتخاباتی علیه خود واکنش نشان داد.
 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه و به دنبال اعلام نتیجه برخی نظرسنجی‌ها در خصوص افت میزان محبوبیت خود در آمریکا به دلیل ناکامی‌های مکرر در سیاست داخلی و خارجی کاخ سفید در پیامی توئیتری ادعا کرد: نظر سنجی‌های سی ان ان نیز به اندازه گزارش‌های آن جعلی است!
رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص مدعی شد: همان (آمار و) ارقام و یا حتی بدتر، (هنگام رقابت من) با هیلاری کلینتون شیاد استفاده شده بود. دموکرات‌ها، آمریکا را نابود می‌کنند! میزان محبوبیت جمهوری‌خواهان 96 درصد است!
این در حالیست که ترامپ به دلیل شکست‌های مکرر تیم دولت خود در موضوعات داخلی و بین المللی با انتقادهای فراوانی از سوی مردم و یا احزاب و حتی از سوی هم حزبی های خود مواجه بوده و لذا موقعیتش را در انتخابات ریاست جمهوری آتی 2020 در معرض خطر می بیند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 2020 ترامپ جمهوریخواهان دموکراتها انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری خانواده جورج فلوید دیپلمات های انگلیسی رئیس جمهور آمریکا کاهش بودجه پلیس نامزد دموکرات دونالد ترامپ دست پلیس وزیر خارجه جمهوری پیش کالین پاول دموکرات ها کسب کرده جو بایدن انجام شد سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ

به گزارش خبرآنلاین اظهارات عصر شنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه جو بایدن در حالی مطرح شد که او داشت در مورد دردسرهای حقوقی خودش صحبت می‌کرد و به دادستان‌های این پرونده‌ها می‌تاخت و همچنین در مورد کیفرخواست‌های جدیدی که علیه چندین تن از دستیاران ارشد سابقش در آریزونا مطرح شده، اعتراض می‌کرد.

به نقل از ایسنا براساس فایل صوتی از ضیافتی که به دست ان‌بی‌سی نیوز رسیده، ترامپ گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. و این تنها چیزی است که آنها دارند. و این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می‌شوند.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا افزود: «بایدن بدترین رئیس جمهور تاریخ کشور ماست. او به شدت بی‌کفایت و ناتوان است. او مثل چی حقه‌باز است! او کاندیدای تحت نفوذ و کنترل نیروهای خارجی است... او مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر می‌پذیرد. او حقه‌باز است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ایمی اسپیتالنیک» مدیر اجرایی شورای روابط عمومی یهودی یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: «انجام چنین مقایسه‌هایی همیشه اشتباه، توهین‌آمیز و نفرت‌انگیز است؛ خصوصا زمانی که آن را در کنار سابقه طولانی این رئیس‌جمهور سابق در عادی‌سازی یهودستیزی در نظر گرفت. به خصوص استفاده از مقایسه‌هایی با نازی‌ها در خدمت یک برنامه متعصبانه و اقتدارگرا، شنیع است.»

کاخ سفید در بیانیه‌ای تند به اظهارات ترامپ پاسخ داد و به رفتار و لفاظی‌های گذشته این نامزد احتمالی جمهوری‌خواه، اشاره داشت، از جمله اظهارات مکرر او مبنی بر اینکه مهاجران غیرقانونی «خون کشور ما را مسموم می‌کنند»؛ زبانی که لفاظی‌های آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی و دیگر برترپنداران سفیدپوست را بازتاب می‌دهد.

اندرو بیتز، سخنگوی کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهور بایدن به جای تکرار لفاظی‌های وحشتناک فاشیست‌ها، صرف ناهار با نئونازی‌ها، و دامن زدن به تئوری‌های توطئه‌ای که به قیمت جان یک افسر پلیس شجاع تمام شده است، مردم آمریکا را حول ارزش‌های دموکراتیک مشترک و حاکمیت قانون گرد هم می‌آورد؛ رویکردی که باعث شده بزرگ‌ترین کاهش جرایم خشونت‌آمیز در ۵۰ سال گذشته رخ دهد.»

از سوی دیگر حامیان ترامپ تلاش‌ کردند تا صحبت‌های او را لاپوشانی کنند.

داگ بورگم، فرماندار داکوتای شمالی که جزو چندین گزینه محتمل برای معاونت ترامپ است و در همان مهمانی جنجالی در عمارت مارالاگو شرکت داشت، یکشنبه درباره عبارت «گشتاپو» که ترامپ استفاده کرده بود، به‌ شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «این صحبت در کانون سخنان او نبود. اکثریت آمریکایی‌ها احساس می‌کنند محاکمه‌ای که او در حال حاضر در آن حضور دارد، انگیزه‌های سیاسی دارد.»

هنوز نمایندگان ترامپ به سخنان او واکنشی نشان نداده‌اند. اظهارات ترامپ بعدازظهر شنبه در باشگاه مارآلاگو در فلوریدا در جمع صدها عضو کمیته ملی جمهوری‌خواه بیان شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903339

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت